2017-10-31 07:16:14
○ How can a stealth bomber "B-2" disappear? ステルス爆撃機はどうやって姿を消すことができるのか
2016-05-26 07:18:25 gigazine USA
7:00 May 26 in 2016 for 00 seconds
How can a stealth bomber disappear?
By mashleymorgan
A stealth bomber was being produced from time of the World War I, but it's the flying wing in which I don't have a tail assembly "B-2" to be said to be the highest-performance and symbolic stealth bomber. The movie which explained whether the stealth made difficult for such B-2 to be detected from a radar how was being shown is exhibited.
Stealth - How Does it Work? (Northrop B-2 Spirit) - YouTube
Using reflection of the target thing in the location where it's the case that a radar launches electromagnetic energy of a short pulse and is away, the one which specifies the point of view and the distance.
A present-day radar can indicate the radar reflection cross-sectional area which is the price which shows how much radio wave a detected target thing is reflecting. As this numerical value is small, stealth will be higher.
A wing chief of B-2 has 52 meters. When not having stealth, a radar can detect a huge airplane's flying.
But B-2 has a radar reflection cross-sectional area as much as a rather big bird, and even if it suits a radar, I don't find out that an airplane is flying.
It's the unique shape B-2 has to achieve this stealth. To detect B-2 from the radio wave reflected by a radar wins difficulty because B-2 is designed so that a radio wave may be reflected diffusely far.
Something by which B - marvelous stealth of 2 chooses a rationalized wing and an engine as the airframe design embedded in the interior thoroughly. To stop the case that reflected engine fan doesn't expose a radio wave and detection which depends on infrared rays from the ground, an air intake is also located in a fuselage surface.
Because the curved surface-like design was difficult for that F-117 which is a stealth bomber of the same U.S. forces has a complicated shape by a computer in development. B-2 with the ideal shape can develop it more by technological progress.
It's said that the point that I should pay attention most by B - airframe design of 2 doesn't have a tail assembly like a usual jet. The part where a radar is reflected is little and operates on improvement of stealth profitably because I don't have a vertical tail and a level tail assembly.
The equipment which plays the role of the rudder called "split rudder" of enabling a turn makes air resistance occur by only each 1 one wing's making a rightist and a leftist move instead of a tail assembly, and is installed. On the other hand I prepare for the situation that a radar reflection cross-sectional area is increased by using a split rudder and also have the function for which an engine of two wings can be used by different output, and it's said that the way of a turn is also changed according to the situation that stealth can be maintained.
The surface as well as airframe design absorb a radio wave, and the carbon fibre reinforced plastic which absorbs a radio wave is used by other Tsubasa putting a protective coating on heat by changed special paint to raise stealth.
It was B-2 which achieves most high-level stealth by this much high technology, but Nazis Germany was making a terrible thing complete a flying wing really similar to B-2 "Holl ten Ho229" in 1944. Making has been ended because Nazis Germany lost a battle but if more practical machine has been completed early, history may be changed one.
2016-05-26 07:18:25 gigazine USA
2016年05月26日 07時00分00秒
ステルス爆撃機はどうやって姿を消すことができるのか
By mashleymorgan
ステルス爆撃機は第一次世界大戦の頃から製造されてきましたが、最も高性能で象徴的なステルス爆撃機と言われているのが、尾翼を持たない全翼機「B-2」です。そんなB-2がどうやってレーダーから探知されにくくするステルス性を発揮しているのかを解説したムービーが公開されています。
Stealth - How Does it Work? (Northrop B-2 Spirit) - YouTube
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レーダーは短パルスの電磁エネルギーを発射することで、離れた位置にある対象物の反射を利用して位置や距離を特定するというもの。
現代のレーダーは検知した対象物がどれだけの電波を反射しているかを表わす値であるレーダー反射断面積を示すことができます。この数値が小さければ小さいほどステルス性が高いことになります。
B-2の翼長は52メートルあります。ステルス性を持ち合わせていなければ、レーダーは巨大な航空機が飛行していることを検知することができます。
しかし、B-2は大きめの鳥と同程度のレーダー反射断面積を持っており、レーダーに映っても航空機が飛んでいることはわかりません。
このステルス性を実現しているのは、B-2の持つユニークな形状です。B-2は電波を遠くに乱反射するよう設計されているため、レーダーに反射される電波からB-2を検知することは困難を極めます。
B-2の驚異的なステルス性は、徹底的に合理化された翼と、エンジンを内部に埋め込むという機体設計によるもの。電波を反射するエンジンファンが露出していないことや、地上から赤外線による探知を防ぐため、吸気口も機体上面に位置しています。
同じアメリカ軍のステルス爆撃機であるF-117が複雑な形状をしているのは、開発当時のコンピュータでは曲面的な設計が難しかったため。技術の進歩によって、より理想的な形状を持つB-2が開発ができるようになっています。
B-2の機体設計で最も注目すべき点は、通常のジェット機のような尾翼を持ち合わせていないということ。垂直尾翼や水平尾翼を持たないため、レーダーを反射する部分が少なくなり、ステルス性の向上に有利に働きます。
尾翼の代わりに右翼・左翼に1つずつ、片翼のみ動作させることで空気抵抗を発生させて方向転換を可能にする「スプリットラダー」と呼ばれる方向舵の役割を果たす装置が取り付けられています。一方で、スプリットラダーを使うことでレーダー反射断面積が増加する状況に備えて、両翼のエンジンを異なる出力で使用できる機能も備えており、ステルス性が維持できる状況に合わせて方向転換の方法も変更されるとのこと。
ステルス性を高めているのは機体設計だけでなく、表面は電波を吸収して熱に変換する特殊な塗料でコーティングされているほか、翼には電波を吸収する炭素繊維強化プラスチックが使われています。
これほど高度な技術によって最高レベルのステルス性を実現しているB-2ですが、恐るべきことに1944年にナチス・ドイツがB-2によく似た全翼機「ホルテン Ho229」を完成させていました。ナチスドイツが敗戦したため、製作は打ち切られましたが、もっと早くに実用機が完成していたら、歴史が変わっていたのかも。
ref.
〓ホルテンHo229 wiki
2009年にナショナル・ジオグラフィックは本機を復元する特別番組を制作。ノースロップ・グラマンの協力により本機の設計図を元にレプリカを作製してステルス性を検証し、当時のイギリス軍レーダー網に対する十分なステルス性を確認した。なお、このレプリカはサンディエゴの航空博物館に寄贈されている。
アメリカに輸送されるHo229 V3 鉤十字は塗装されていない
H IX V1 三面図(V1はエンジンがないので中央部がV2やV3に比べ狭い)
- Horten Ho 229A (V3)
- 乗員:1名
- 全長:7.47 m
- 翼長:16.76 m
- 全高:2.81 m
- 翼面積:50.20 m²
- 自重:4,600 kg
- 最大離陸重量:6,912 kg
- 動力:ユンカース Jumo 004B-1 ターボジェットエンジン(推力900kg ×2)
- 最高速度:977 km/h
- 戦闘行動半径:1,000km
- 航続距離:1,300km
- 上昇限度:16,000 m
- 上昇率:22 m/s
- 固定武装:30mmMK 108機関砲×2
- ロケット弾:55mm R4M
- 爆弾:500 kg ×2