[0044] The propeller blade 18 can include a straight spar 54 spanning from the root 32 toward the tip 34 .
【0015】
プロペラ羽根18は、付根32から先端34に向けて広がる真っ直ぐな桁54を備え得る。
The spar 54 is the main internal structural element of the propeller blade 18 for carrying aerodynamic and centrifugal loads.
桁54は、空気力学的荷重および遠心荷重を支えるための、プロペラ羽根18の主要な内部構造要素である。
The spar 54 can be formed from a variety of materials, for example but not limited to carbon-reinforced composite material.
桁54は、例えば、限定されることはないが、炭素強化複合材料といった、様々な材料から形成され得る。
The straight spar 54 is not meant to be limiting and can be for example a swept spar having a variety of angles and formed to mirror the sweep of the propeller blade 18 .
真っ直ぐな桁54は、限定となるように意味されておらず、例えば、様々な角度を有し、プロペラ羽根18のスイープを反映するように形成されたスイープ桁であり得る。
[0045] A sweep line 62 connects multiple points 64 located at 44% of the length of the chord line 46 closest to the leading edge 36 .
【0016】
スイープ線62が、前縁36に最も近い翼弦線46の長さの44%に位置付けられた複数の点64を結んでいる。
While illustrated as 44%, the sweep line 62 can connect points between 15% and 60% of the chord length.
44%として図示されているが、スイープ線62は、翼弦長さの15%から60%までの間の点を結んでもよい。
The sweep line 62 defines a backward swept section 60 containing points backwardly offset from neighboring points of the sweep line 62 in an inner region I radially outward of the root 32 .
スイープ線62は、付根32の径方向外向きに、内側領域Iにおけるスイープ線62の隣接する点から後方にずれた点を含む後方へスイープされた区域60を定めている。
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