US10324468
[0004] U.S. Pat. No. 7,305,928 discloses a vessel positioning system that maneuvers a marine vessel in such a way that the vessel maintains its global position and heading in accordance with a desired position and heading selected by the operator of the marine vessel.
【0004】
米国特許第7,305,928号では、船舶の操縦士により選択される所望のポジションおよび船首方位に従って船舶が自らのグローバルポジションおよび船首方位を維持するよう、船舶を操縦する船舶ポジショニングシステムについて開示している。
When used in conjunction with a joystick, the operator of the marine vessel can place the system in a station keeping enabled mode and the system then maintains the desired position obtained upon the initial change in the joystick from an active mode to an inactive mode.
操縦桿と併用されると、船舶の操縦士は、当該システムを位置保持有効化モードにすることができ、次いで、当該システムは、操縦桿が動作モードから非動作モードへと最初に変化した際に取得される所望のポジションを維持する。
In this way, the operator can selectively maneuver the marine vessel manually and, when the joystick is released, the vessel will maintain the position in which it was at the instant the operator stopped maneuvering it with the joystick.
このように、操縦士は船舶を選択的に手動で操縦することができ、操縦桿が離されると、船舶は、操縦士が操縦桿での操縦を止めた時点で
自らがいたポジションを維持することになる。
WO2019036168
It is to be understood that lifting the turret 12 may alternatively be accomplished by other suitable means.
タレット12を持ち上げることは、他の適切な手段によって代替的に達成されてもよいことを理解されたい。
During the lifting process and while the turret 12 is lifted, the turret will be rotationally locked and the vessel will have external means for heading control of the vessel.
持ち上げプロセス中およびタレット12が持ち上げられている間、タレットは回転ロックされ、船舶は船舶の船首方位制御のための外部手段を有することになる。
US2010074692
[0037] In addition to the different support structures, other mooring systems may be used for vessels associated with the open-sea berth LNG import terminal 100 .
【0033】
種々の支持構造物に加えて、他の係留システムを外洋バースLNG受入れ基地100と関連した船に利用することができる。
That is, a spread mooring system may be beneficial in certain weather and sea conditions for certain vessels.
即ち、スプレッド係留(spread mooring)システムが、或る特定の船に関する或る特定の天候及び海の条件で有用な場合がある。
In particular, a spread mooring system may be used for the storage vessel 106 , as shown in FIG. 4.
具体的に言えば、スプレッド係留システムは、図4に示されているように貯蔵船106に利用されるのが良い。
In a spread mooring system 400 , multiple mooring lines 402 are utilized to restrict the heading of the vessel 106 .
スプレッド係留システム400では、多数の係留索402が、船106の船首方位を制限するために利用される。
US9739882
[0050] An ADCP 300 mounted on a moving platform, for example, the moving platforms illustrated in FIG. 1A or 1B, can utilize an existing hole in the hull.
【0031】
移動プラットフォーム、例えば、図1A又は図1Bで例証される移動プラットフォーム上に設置されるADCP300は、船体の既存の穴を使用することができる。
The ADCP may be flush with the hull and not level.
ADCPは、船体と同じ高さにではなく同一平面にあってもよい。
A fixed offset in pitch, roll and heading, relative to the platform can be addressed by entering these offsets into the ADCP and having it perform a Ship coordinate transformation.
プラットフォームに対するピッチ、ロール、及び船首方位の固定されたオフセットは、これらのオフセットをADCPに入力し、且つADCPに船座標変換を行わせることによって対処することができる。
This can also be achieved with an earth transformation using the offsets and a heading of 0.
これはまた、オフセットと0の船首方位を用いる地球変換で達成することができる。
The resulting output will be of the form Starboard, Forward, Mast, rather than along the ADCP beams. This may be useful in simplifying further processing.
結果として得られる出力は、ADCPビームに沿うのではなく、右舷、前進、マストの形態となるであろう。これは、さらなる処理を簡単化するのに有用な場合がある。
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