和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

プログラムの書き換え

2019-11-28 16:53:35 | 英語特許散策

EP3358465(JP)
"[0131] In the existing ECU, the program in the boot portion is executed first. A diagnosis to check whether there is no abnormality in the memory of the microcomputer or there is no abnormality in the external circuit, for example is performed. If no abnormality is found as a result, the program in the application portion is executed. In a state where the program in the application portion is executed, the in-vehicle writing device can activate the full-text update software in the boot portion. That is, it is assumed that command processing to "activate full-text update software" already implemented in the existing ECU is already installed in the existing ECU. In the first phase, the existing ECU receives the command to "activate full-text update software" by using the full-text update software, downloads the restoration recovery software, and resets the ECU. In the second phase, after the execution of the boot portion, the software in the application portion, that is, the restoration recovery software is executed. The restoration recovery software is in a state waiting for a command from the in-vehicle writing device. In this state, normal program update is not possible. This is because the restoration recovery software is operating on the flash of the application portion, and the program update is processing of rewriting the flash, and thus, the program update causes the restoration recovery software to rewrite the restoration recovery software itself. Therefore, it is assumed that the flash memory can be rewritten only when a special command meaning, "rewrite the operating software itself" is received from the in-vehicle writing device. As described above, as long as restoration recovery software is located within the head block of the application portion or within the range of 2 to 3 adjacent blocks, most of the blocks of the other application portions can be rewritten by differential update. The point is differential update of blocks of the application portion except for a block in which the restoration recovery software is installed is performed in this way. The existing ECU is reset at the end of the second phase."

既存ECUは、ブート部のプログラムが最初に実行される。マイコン内のメモリに異常が無いか、外部の回路に異常が無いかなど診断を行った結果、異常が無い場合にアプリ部のプログラムが実行される。アプリ部のプログラムが実行されている状態で、車載書込み装置は、ブート部の全文更新ソフトを起動できる。すなわち既存ECUに既に実装されている「全文更新ソフトを起動しろ」コマンド処理は、既存ECUに既に搭載されているものとする。第1フェーズで全文更新ソフトを利用して「全文更新ソフトを起動しろ」コマンドを受信して復元回復ソフトのダウンロード、リセットを実行する。第2フェーズでは、ブート部実行後にアプリ部のソフト、つまり復元回復ソフトが実行される。復元回復ソフトは、車載書込み装置からのコマンド待ち状態である。この状態では、通常プログラム更新は不可である。なぜなら、復元回復ソフトはアプリ部のフラッシュ上で動作しており、プログラム更新は、そのフラッシュを書換える処理なので、自分で自分自身を書換えることになるからである。そのため、車載書込み装置から「自分で自分自身を書換えろ」という意味の特別なコマンドを受信した場合のみ、フラッシュメモリを書き換えることができるものとする。前述したように、復元回復ソフトは、アプリ部の先頭ブロックまたは隣接した2~3のブロックの範囲内に配置されていれば、その他のアプリ部の大多数のブロックを差分更新により書き換えることができる。このように復元回復ソフト搭載ブロックを除いて、アプリ部のブロックを差分更新する点がポイントである。第2フェーズの最後にリセットする。

US9464905
"Update information may be used to reprogram(*書き換え?)one or more of the vehicle ECUs 12 in order to modify one or more of the vehicle's systems. Some examples of modifications that can be made using the update information include fuel injection, ignition, water temperature correction, transient fueling, cam timing, gear control, and the like."

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2019-11-28 14:32:58 | 英語特許散策

US5075842
(Ab)
"A tag bit is associated with each word stored in a memory. When the tag bit is a 0 the word is a data word and when a 1 the word is a valid access descriptor. Access descriptors include an object index for selecting an object in the address space of the memory, and a rights field specifying the permissible operations on a paged object selected by the access descriptor. An access descriptor in a processor control block contains a tag enable bit. An object table has stored therein(*記憶している)object descriptors for use by an addressing mechanism in forming physical addresses to the page table object. The page table has stored therein page table entries for use by the addressing mechanism in forming physical addresses to the paged object. One of the access descriptors in a process control block contains an execution mode bit which represents either a user mode or a supervisor mode. Logic asserts the tag signal upon the condition that the tag enable bit is in the disabled state and the execution mode bit is set to supervisor mode. Logic responds to the tag signal and compares the page rights field of the page table entry with the rights field of the access descriptor and asserts a fault if the access permitted by the page rights field is inconsistent with the rights field of the access descriptor."

US2014270682
"1. A method of configuring a computing device in a network of at least one remote device, comprising:
storing, in a remote device, a configuration data archive relating to an existing computing device;
determining, by a computing device to be configured, whether the remote device has stored therein(*記憶している)a configuration data archive; and
in response to a determination that the remote device has stored therein a configuration data archive, transferring data from the configuration data archive to the computing device to be configured."

US6085180
"Printhead module 5 includes printhead 33, a printhead driver 37, a drawing engine 39 (which can be a microprocessor or an Application Specific Integrated Circuit (ASIC)), a microprocessor 41 and a non-volatile memory 43. NVM 43 has stored therein(*記憶している)image data of the fixed indicia and image data for each individual font that can be required as part of the variable data. Microprocessor 41 receives a print command, postage amount, and date via the transaction microprocessor 9. The postage amount and date are sent from microprocessor 41 to the drawing engine 39 which then accesses nonvolatile memory 43 to obtain image data therefrom which is then downloaded by the drawing engine 39 to the printhead driver 37 in order to energize individual printhead elements 33a to produce a single column dot pattern of the indicia. The individual column-by-column generation of the indicia is synchronized with movement of printhead 33 until the full indicium is produced."

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前後方向に

2019-11-28 12:14:02 | 英語特許散策

US2019275753
"[0127] Subject to the specification limiting splice locations and numbers, a splice can be formed at locations where a wrinkle would manifest without the splice. For example, a joggled area may be spliced or a high curvature area may be spliced at the apex. Alternatively, if multiple splices are used in a curved area, the areas immediately on either side of the apex (probably the adjacent frame bays forward and aft) may be spliced."

仕様に従ってスプライスの位置及び数を制限することを前提とするが、スプライス無しでは皺が発生すると予測される位置にはスプライスを設ければよい。例えば、スプライスは、段付き部の領域に設けてもよいし、曲率の高い領域の頂部に設けてもよい。あるいは、湾曲した領域に複数のスプライスを用いるのであれば、頂部の両側における直近領域(おそらくは、前後方向に隣接するフレームベイ)にスプライスを設けることができる。

EP3424813
"[0006] Disclosed herein is a wing or stabilizer of an aircraft. The wing or stabilizer comprises a box portion, comprising at least one spar and an outer skin coupled to the at least one spar. The wing or stabilizer also comprises at least one panel, comprising an outer face-sheet and an inner face-sheet. In a fore-aft direction (*単数)the outer face-sheet terminates at an outer free edge.

航空機の翼又は安定板が、本明細書で開示される。翼又は安定板は、少なくとも1つのスパー及び少なくとも1つのスパーに連結された外板を含むボックス部分を含む。翼又は安定板はまた、外面シート及び内面シートを含む少なくとも1つのパネルを含む。前後方向において、外面シートは、外側の自由端で終端する。

In the fore-aft direction the inner face-sheet terminates at an inner free edge. The at least one panel also includes a core sandwiched between the outer face-sheet and the inner face-sheet. The inner face-sheet comprises a cantilevered portion. The cantilevered portion defines the inner free edge. The cantilevered portion is fastened to the outer skin of the box portion. The preceding subject matter of this paragraph characterizes example 1 of the present disclosure."

前後方向において、内面シートは、内側の自由端で終端する。少なくとも1つのパネルはまた、外面シートと内面シートとの間に挟まれたコアを含む。内面シートは、片持ち型部分を含む。片持ち型部分は、内側の自由端を画定する。片持ち型部分は、ボックス部分の外板に固定される。この段落の上述の記載は、本開示の実施例1を特徴付ける。

EP3228534
"[0022] To couple the frame 308 to the fuselage 104, each of the beams 312 of the pressure bulkhead apparatus 102 of the illustrated example includes a beam end assembly 324. As described in greater detail below, the beam end assembly 324 directly couples the beams 312 to respective aft stringers 304.

フレーム308を胴体104に連結させるために、示されている実施例の圧力隔壁装置102のビーム312の各々は、ビーム端部アセンブリ324を含む。以下でより詳細に説明されるように、ビーム端部アセンブリ324は、ビーム312をそれぞれの後方ストリンガ304と直接的に連結させる。

Additionally, to eliminate moment loads at the interface 216, the beam end assembly 324 permits rotation of the respective beams 312 relative the aft stringers 304. The beam end assembly 324 prevents translational motion of the beams 312 relative to the aft stringers 304 (e.g., in the aft-fore direction along the longitudinal axis 204 of the fuselage).

更に、インターフェース216におけるモーメント荷重を除去するために、ビーム端部アセンブリ324は、後方ストリンガ304に対するそれぞれのビーム312の回転を許容する。ビーム端部アセンブリ324は、(例えば、胴体の長手方向軸204に沿った前後方向において)後方ストリンガ304に対するビーム312の並進運動を妨げる。

In operation, when a pressure differential is experienced across the pressure bulkhead apparatus 102, the web 320 transfers loads to the stringers 206 (e.g., the aft stringers 304 and/or forward stringers 302) via the beams 312 and the beam end assembly 324 of each of the beams 312."

動作において、圧力差が圧力隔壁装置102を横断して経験されたときに、ウェブ320は、ビーム312とビーム312の各々のビーム端部アセンブリ324とを介して、ストリンガ206(例えば、後方ストリンガ304及び/又は前方ストリンガ302)へ荷重を伝達する。

US2017259931
"[0025] FIG. 2B is a detailed view of an example throttle control 206 of the example cockpit 104 of FIGS. 1 and 2A. In the illustrated example of FIG. 2B, the throttle lever 208 may be pushed and/or pivoted toward or away from the front of the aircraft 100 to vary an amount of thrust output from the engines 106.

 図2Bは、図1及び図2Aに示す例示的なスロットルコントロール206の例示的なコックピット104の詳細を示す図である。図2Bの例では、航空機100の前後方向にスロットルレバー208を押して移動あるいは回動させることが可能であり、これによりエンジン106が出力する推力の大きさを変化させることができる。

For example, a pilot may push the throttle lever 208 forward toward the front/fore of the aircraft 100 to increase a thrust of the engines 106. Similarly, the pilot may pull back and/or pivot the throttle lever 208 back toward the rear/aft of the aircraft 100 to reduce thrust output and/or throttle of the engines 106."

例えば、パイロットは、スロットルレバー208を航空機100の前方/機首側に押すことにより、エンジン106の推力を増加させる。同様に、パイロットは、スロットルレバー208を航空機100の後方/機尾側に引くことにより、エンジン106が出力する推力及び/又はスロットルを減少させる。

EP3090939
"[0016] According to various embodiments, the passive damper 105A that is coupled to the front portion 116 of the horizontal stabilizer 102 is configured to dampen vibrational forces in a first degree of freedom, while the passive damper 105B coupled to the horizontal stabilizer 102 at the pivot point 118 is configured to dampen vibrational forces in a second degree of freedom.

様々な実施形態によれば、水平安定板102の前部116に結合される受動型ダンパ105Aは、振動力を第1の自由度で抑制するように構成され、一方、回動ポイント118で水平安定板102に結合される受動型ダンパ105Bは、振動力を第2の自由度で抑制するように構成される。

More specifically, as seen in FIGURE 1 , the vibrational forces being mitigated in the first degree of freedom by the passive damper 105A may be oriented in a fore-aft direction substantially parallel to the x-axis or longitudinal axis of the aircraft.

より具体的には、図1に見られるように、受動型ダンパ105Aにより第1の自由度で軽減される振動力は、航空機のx軸又は長手方向軸と略平行な前後方向向けられてもよい。

The vibrational forces being mitigated in the second degree of freedom by the passive damper 105B may be oriented in an up-down direction substantially parallel to the z-axis, or substantially normal to the longitudinal axis of the aircraft. It should be noted that the dampers 104 additionally operate to dampen vibrational forces in a third degree of freedom, which is around a roll axis, as indicated by the roll label around the x-axis indicator in FIGURE 1 .

受動型ダンパ105Bにより第2の自由度で軽減される振動力は、航空機のz軸と略平行な或いは長手方向軸に対して略垂直な上下方向に向けられてもよい。図1にx軸表示周りのロールラベルにより示されるように、ダンパ104がロール軸の周りの第3の自由度で振動力を抑制するように更に動作することに留意すべきである。

The roll dampening exists in situations where the horizontal stabilizer 102 on opposing sides of the vertical stabilizer (shown in FIGURES 2 and 3 ) are subjected to different vibrational forces. The different vibrations may occur due to engine thrust asymmetry, yaw, or asymmetric wind gusts. By mitigating these vibrational forces on the horizontal stabilizer 102 on both sides of the vertical stabilizer, roll-inducing forces may be mitigated."

ロール抑制は、垂直安定板(図2及び図3に示される)の両側にある水平安定板102が異なる振動力に晒される状況で存在する。異なる振動力は、エンジン推力非対称、ヨー、又は、非対称突風に起因して起こる場合がある。垂直安定板の両側の水平安定板102に作用するこれらの振動力を軽減することにより、ロール誘発力が軽減されてもよい。

EP3023550
"[0001] The present invention relates to working machine. More particularly, but not exclusively, the present invention relates to throttle and travel speed control of a working machine."

[0001] 本発明は、作業機械に関する。排他的にではないがより特定には、本発明は、作業機械のスロットルと進行速度制御に関する。

"[0071] Referring now to Figure 4 , contrary to known excavators, the drive arrangement, including a prime mover and transmission are housed in the undercarriage 12. In the present embodiment, the prime mover is a diesel IC engine 64.

ここで図4を参照すると、既知の掘削機とは対照的に、原動機とトランスミッションを含むドライブ配置は、車台12中に収容される。本実施形態では、原動機はディーゼルICエンジン64である。

The engine 64 is mounted to one side of an axis B extending centrally through the undercarriage in a fore-aft direction. The engine 64 is mounted transverse to the axis B, i.e. an axis of rotation R of a crankshaft of the engine is transverse to the axis B in the fore-aft direction. The engine 64 is further orientated such that the pistons of the engine extend in the substantially upright direction U."

エンジン64は、前後方向車台の中央を通して伸長する軸Bの一方のサイドに搭載される。エンジン64は、軸Bに対して横向きに搭載される、即ち、エンジンのクランクシャフトの回転軸Rは前後方向において軸Bに対して横向きである。エンジン64は更に、エンジンのピストンが実質的に直立方向Uに伸びるように、向けられている。

WO2018045013
"[0101] The refrigerant 620' flows through the refrigerant passage 620 in six passes (i.e., formed by the tube segments 622a-622f) back and forth in opposing directions, which are perpendicular to the first direction and the second direction that the primary coolant 640' flows through the primary coolant cavities 642a, 642b.

冷媒620’は、冷媒通路620を通って流れ、6つのパス(すなわち、管区間622a~622fによって形成されたパス)においては、一次クーラント640’が一次クーラント凹部642a、642bを通じて流れる第1の方向及び第2の方向に対して垂直である反対方向に前後して流れる。

The refrigerant tubes 622 each receive the refrigerant 620' at a first end thereof (e.g., formed by a first of the tube segments 622a) from an inlet structure (e.g., a refrigerant inlet manifold 664a, a discussed in further detail below), for example, through the first side wall 602c.

冷媒管622は各々、その第1の端部において(例えば、管区間622aのうちの1番目によって形成された端部)入口構造(例えば、以下で更に議論されるように、冷媒入口マニホールド664a)から、例えば第1の側壁602cを通して冷媒620’を受け取る。

The refrigerant 620' then flows serially through the tube segments 622a-622f and the connecting segments therebetween in a serpentine manner (i.e., back and forth directions) to a second end thereof (e.g., formed by a sixth or last of the tube segments 622f).

冷媒620’は次いで、管区間622a~622f及びそれらの間の接続区間を通じて、蛇状に(すなわち、前後方向)その第2の端部(例えば、管区間622fのうちの6番目又は最後によって形成された)に連続的に流れる。

The refrigerant 620' is expelled from the second ends of the refrigerant tubes 622, for example, through the second side wall 602d, to an outlet structure (e.g., a refrigerant outlet manifold 624b)."

冷媒620’は、冷媒管622の第2の端部から、例えば、第2の側壁602dを通じて、出口構造(例えば、冷媒出口マニホールド624b)に放出される。

EP3565448
"[0025] When the wheels 20,21 are in the deployed position, the cleaner head 1 is supported on the floor by both the agitators 3,4 and the wheels 20,21. Owing to the contact between the wheels 20,21 and the floor, the agitators 3,4 are raised slightly relative to the floor.

ホイール20,21が展開位置に位置している場合には、掃除機ヘッド1は、撹拌器3,4及びホイール20,21の両方を介して床の上に支持されている。ホイール20,21と床との接触によって、撹拌器3,4は床に対して相対的に僅かに上昇している。

Again, due to the rotation of the agitators 3,4, there is no (or relatively little) static friction between the agitators 3,4 and the floor. Consequently, the cleaner head 1 may be manoeuvred over the floor with relatively little force.

また、撹拌器3,4の回転に起因して、撹拌器3,4と床との間における静止摩擦が全く(又はほとんど)存在しない。それ故に、掃除機ヘッド1は、ほとんど力を必要とせず、床面に亘って操作可能とされる。

The wheels 20,21 act to constrain movement of the cleaner head 1 in a generally forward-rearward direction. As the cleaner head 1 moves forward and rearwards, steering to the left and right may be achieved by rotating or twisting the neck 7 about its longitudinal axis. However, purely sideways movement of the cleaner head 1 is prevented by the wheels 20,21."

ホイール20,21は、掃除機ヘッド1の移動を実質的に前後方向拘束するように機能する。掃除機ヘッド1が前後方向に移動する場合には、ネック7をネック7の長手方向軸線を中心として回転又は捻転することによって、掃除機ヘッド1の向きを左右に変更することができる。しかしながら、掃除機ヘッド1が完全に側方移動することは、ホイール20,21によって防止される。

US8718990
"“Tangential Force Variation” means a non-uniform rotation of the tire's outer surface relative to the rotation of the tire's bead area. It produces a fore-aft or “push-pull” force variation which is generated at the surface of contact between the tire and the road surface in a direction both tangential to the tire tread and perpendicular to the tire axis of rotation."

 「接線方向の力の変動」は、タイヤのビード領域の回転に対するタイヤの外面の不均一な回転を意味する。この変動は、タイヤトレッドの接線方向でありかつタイヤの回転軸線に垂直である方向においてタイヤと路面の間の接触面で発生する前後方向の力または「圧縮引張」力の変動を生じさせる。

WO2007030926
"Referring back to Fig. 3, the vane root 32 further comprises an inner recessed or button portion 58 extending inwardly from the inner pressure surface 48 of the platform 46, and connected to the airfoil portion 36.

図3を再び参照すると、ベーン根元部32は、プラットホーム46の内側圧力面48から内側に延びて、かつエアフォイル部36に接続される内側リセス部つまりボタン部58をさらに備える。

The platform 46 protrudes from the button portion 58 along at least one transverse direction of the vane 30, i.e. in a plane substantially perpendicular to the longitudinal axis 60 of the vane 30 and in a direction substantially perpendicular to the fore-aft direction of the vane blade, hi a particular embodiment, the platform 46 protrudes outward from the button portion 58 around the entire perimeter thereof.

プラットホーム46は、ベーン30の少なくとも1つの横断方向に沿って、すなわち、ベーン30の長手方向軸60と実質的に直交する面において、かつベーンブレードの前後方向と実質的に直交する方向において、ボタン部58から突出する。特定の実施形態では、プラットホーム46は、その全周にわたってボタン部58から外側に突出する。

The button portion 58 in turn protrudes from the airfoil portion 36 along at least one transverse direction of the vane 30, and the button portion 58 protrudes from the airfoil portion 36 around the entire perimeter thereof. Therefore, the recessed portion 58, adjacent to the platform 46 and interconnecting the airfoil portion and the platform, protrudes beyond a profile of the airfoil a distance less than the outer platform.

ボタン部58は、ベーン30の少なくとも1つの横断方向に沿ってエアフォイル部36から突出しており、特にその全周にわたってエアフォイル部36から突出する。従って、プラットホーム46に隣接してエアフォイル部およびプラットホームを相互接続するリセス部58は、外側のプラットホームよりも短い距離だけエアフォイルの輪郭から突出する。

In other words, both the inner recessed button portion 58 and the platform 46 of the root 32 protrude outwardly from the airfoil, however the platform 46 protrudes further than the inner recessed portion 58. There accordingly defines a stepped root shape about the full perimeter thereof. In the embodiment shown, the button portion 58 has a shape (i.e. a transverse profile) generally corresponding to that of the airfoil portion 36."

換言すると、根元部32の内側に凹んだボタン部58および根元部32のプラットホーム46の両方が、エアフォイルから外側に突出するが、プラットホーム46は、内側リセス部58よりもさらに突出する。従って、根元部は、その全周にわたって段付きの形状を画定する。図示される実施形態では、ボタン部58は、エアフォイル部36の形状に概ね対応する形状(すなわち、横断輪郭)を有する。

EP2833097
"[0018] The proof masses 112 and 114 each have a first voltage (VI), sense plate 120 has a second voltage (V2), and sense plate 124 has a third voltage (V3), as indicated in Figure 1 . During operation of MEMS sensor 100, proof masses 112 and 114 have a motor motion in a horizontal direction, as indicated by the arrows (A), and also have motion in a vertical direction toward sense plates 120 and 124, as indicated by the arrows (B), which occurs during sensing and shock conditions.

[0029]プルーフマス112、114は、図1に示されるように、それぞれ第1電位(V1)を備え、検出プレート120は第2電位(V2)を備え、検出プレート124は第3電位(V3)を備える。MEMSセンサ100の動作中、プルーフマス112、114は、矢印(A)で示されるように水平方向にモータ運動し、また、矢印(B)で示されるように検出プレート120、124に向かって垂直方向に運動し、垂直方向の運動はショック条件を検出しているときに生じる。

The motor motion of proof mass 112 is indicated in the end view of Figure 2 (in and out of the page) by the symbols (X) and (·)."

 プルーフマス112のモータ運動は、図2に(×)および(・)の表象で示されている(紙面の前後方向)。

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当ブログの例文について

本ブログの「特許英語散策」等題した部分では、英語の例文を管理人の独断と偏見で収集し、適宜訳文・訳語を記載しています。 訳文等は原則として対応日本語公報をそのまま写したものです。私個人のコメント部分は(大抵)”*”を付しています。 訳語は多数の翻訳者の長年の努力の結晶ですが、誤訳、転記ミスもあると思いますのでご注意ください。