Brissy Enterprises Official Blog

英語が身につくブリジーサッカースクール情報や留学情報をお届けします!

Kids soccer in Canada

2015-08-08 19:16:15 | Canada

Hi, guys.

It's been busy lately. I have work on weekdays, plus training sessions straight after work 2 days a week. 

And Last sunday, I had my first own soccer clinic in Canada. This was the reason I came here, I'm pleased to take the first step of it. However, The number of kids I had was only 5. I used to have more than 30 kids in NZ. As a matter of course, it's not fair to compare with what I had in NZ as it's just started here. 

But I also think that I shouldn't focus on just increasing the number for my clinic cuz it's not for making money. I will be concentrating on the kids turning up every session and help them enjoy playing soccer, and hopefully I will make a kind of trigger to get to like soccer and start playing seriously by belonging to a local club around here. 

My kids at the clinic are still very young around 4 to 7 years old. So I don't really want to nip their potential drive towards soccer in the bud, vice versa I 'd like to facilitate it through my training sessions.

I was really lucky to get here in only 3 weeks after I came to Vancouver. And I have a strong leverage for achieving my goals. Keep myself going!!

 

 

 ども。

 先週から、こっちでサッカースクールを開催することができました。カナダに来た理由は子どもにサッカーを教える経験値を養うこと。そして英語で教える環境を作ること。まずはその第一歩が踏み出せました。

 誰も知らない土地にきて、まずはどう子ども達を集めるか。はっきりとした肩書きがあれば容易かもしれませんが、そんなものはないし、やる気だけでどうにかなる問題ではない。最初は色々な問題もあったし、色んなことを言われたりもしました。ましてや、まだカナダに来て1か月も経っていないし、指導するに当たってのこっちのルールにも従っていく必要がある。色々と勉強になったことがたくさんありました。

 そして集まってくれたのが5人。NZでやっていたときに比べたらもちろんまだまだ。比べるのもおかしいけど、まだ始まったばかり。だけど無理に人数を増やすことだけを考えず、今来てくれている子達と真剣に向き合って、サッカーを少しでも好きになる、そしてこれから本格的に始めるきっかけになれればと思っています。

 今は平日は仕事で、終わって夜に自分のサッカーのチーム練習。そして週末にコーチングと色々と生活のリズムが固まってきました。ゼロから数週間でここまで来れたのは本当に幸運でした。そして自分の強みでもある行動力。だけど、まだまだしなきゃいけないことはたくさんあるし、気を引き締めなおしていきます!


最新の画像もっと見る

2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (ラモスヘアー)
2015-08-11 23:47:21
あのときのメンバー全員くんぞ!!
てか形になってきとるなー、仕事。
わしもやるっ!!
返信する
Unknown (bac)
2015-08-15 14:32:17
ラモス

岡本もフットもこーへんのちゃうの?

 まだまだ始まったばっかりや。おれの選手としてのサッカーチームも決まりそうや。ただ、一つはガチでやらないと試合に出れなそうなチーム。もう一つはそこまで気合いれなくてもいけそうなチーム。

 まだ2つを天秤にかけて悩んでるよ。まだ本気でサッカー続けたいのか、そこまでなのかはっきりしない状態。

 ほんまに難しいわ。
返信する

コメントを投稿