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be on the field ミ
F1 オーストラリアGP予選 フェルスタッペン コメント

2019年のF1開幕戦 オーストラリアGP予選後での
レッドブル・HONDA所属のマックス・フェルスタッペンのコメントです。
Max Verstappen, 4th, 1:21.320
“I am pretty happy with the way qualifying went. After some of the difficulties we’ve had this weekend, especially this morning, I was a bit worried but the guys here and back at the factory have been working really well together to find a good set-up and I think we can be pleased with the second row. It was really tight in Q1 and on a street circuit like this you really have to nail the first run. I was lucky to have that second lap on the board where I improved but it was really tight, especially as we only used one set of tyres, unlike many others. I definitely felt the extra performance coming from the qualifying mode which is also very pleasing. It has been tricky finding a good balance and we are of course not where we want to be in terms of the gap, but we also have to be realistic and happy with this grid position. Fourth is better than we expected going into qualifying. It’s difficult to say where we will be tomorrow and I didn’t get to do a full long run on Friday, but it looks like the tyres are holding on quite well, so as long as we get a clean start, we will find out what we can really do."
↓ ↓
誤訳はご容赦を。
スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。
Max Verstappen, 4th, 1:21.320
マックス フェルスタッペン、(予選)4位 1分21秒320
“I am pretty happy with the way qualifying went.
かなり嬉しいよ 予選が うまく行った事がね。
After some of the difficulties
we’ve had this weekend
僕達が今週抱えた
幾つかの困難の後、
,especially this morning,
(それは特に今朝のことなんだけどね)
I was a bit worried
ちょっと心配したんだ
but
だけど
the guys here and back at the factory have been working really well together
ここと そして 工場の皆が ずっと一緒に本当に良い仕事をしてくれたんだ
to find a good set-up
良いセットアップを見つけるためにね。
and
だから
I think we can be pleased with the second row.
僕は思うんだ 僕達は2列目に満足できるっ てね。
**second row:2列目
決勝スタート位置は 予選上位から1列2台づつならぶので
予選4位のフェルスタッペンは2列目という事。
It was really tight in Q1
本当に厳しかったよ 予選1回目はね。
and
それに
on a street circuit like this
このような市街地サーキットでは
you really have to nail the first run.
本当に 最初の走行は気を付けなければ ならないんだ。
**Q1 :Qualify 1→ 予選1回目
I was lucky to have that second lap on the board where I improved
ラッキーだったよ 走りを改善できる2週目が出来た事がね
but
でも
it was really tight,
本当に厳しかったんだ
especially
特に
as we only used one set of tyres,
僕達だけが 使用済みタイヤだったときはね
unlike many others.
他の(ライバルの)多くは違ったからね。
I definitely felt
本当に感じたんだ
the extra performance coming from the qualifying mode
予選仕様での特別な性能をね
which is also very pleasing.
そしてそれも とても素晴らしんだ。
It has been tricky finding a good balance
(マシンの)良いバランスを見つけるのは 難しんだ
and
それに
we are of course not where we want to be in terms of the gap,
僕達は無論 望んでいる位置にはいないんだ (トップとのタイム)差という面ではね
but
でも
we also have to be realistic
僕達は 現実も見なければ いけないよね
and
だから
happy with this grid position.
嬉しいよ このポジション(4位)にはね。
Fourth is better than we expected going into qualifying.
4位は より良かったよ 僕達の予選に入るときの予想よりもね。
It’s difficult to say where we will be tomorrow
コメントするのは難しいな 僕達が明日(決勝)で どの位置に居るかはね
and
それに
I didn’t get to do a full long run on Friday,
ロングランをやってないんだ 金曜にね
but
でも
it looks like the tyres are holding on quite well,
タイヤは(路面に)かなり良く接地してるように思うんだ、
so
だから
as long as we get a clean start,
できるだけ きれいなスタートをきって
we will find out what we can really do."
僕達は見極めてみるよ 本当に何が出来るか?をね。
**on Friday:金曜にフリー走行1、2が実施される。
【 ブログ筆者 感想 】
予選4位
ちょっと 一安心 ってのが 第一感想。
去年のルノーのときと 同程度の競争力ありそうだから!
ここは抜きづらいコースだから スタートで前に出ちゃえば
開幕表彰台、HONDA復帰 初表彰台も現実的になるしね。
逆に 開幕数戦で表彰台にすら 登れなければ
マクラーレンの時の以上の 不協和音が発生すると思う。
やはりトップチームと組むのは プレッシャーがデカい・・
