EP3040726
[0013] In another embodiment, with reference to Figure 3 , a system 116 (e.g., vehicle speed determination system) is generally similar to the systems shown in Figures 1 and 2 , and further comprises a vehicle control system 118 configured to be operably disposed onboard the vehicle 104.
【0014】
別の実施形態では、図3を参照すると、システム116(例えば、車両速度決定システム)は、一般に、図1および2に示したシステムに類似しており、車両104に搭載されて動作可能に配置されるように構成された車両制御システム118をさらに含む。
The vehicle control system 118 includes or represents hardware circuitry that includes and/or is coupled with one or more computer processors (e.g., microprocessors, controllers, field programmable gate arrays, integrated circuits, or other electronic logic-based devices).
車両制御システム118は、1つまたは複数のコンピュータプロセッサ(例えば、マイクロプロセッサ、コントローラ、フィールドプログラマブルゲートアレイ、集積回路、または他の電子論理ベースデバイス)を含む、および/またはそれに結合されるハードウェア回路類を含むかまたは表す。
The vehicle control system 118 may generate electronic signals communicated to propulsion systems (e.g., motors, alternators, generators, etc.) and/or brake systems to control movement of the vehicle,
車両制御システム118は、車両の移動を制御するために推進系(例えば、モータ、交流発電機、発電機など)および/またはブレーキ系に伝えられる電子信号と、
signals communicated to an output device (e.g., a display, speaker, etc.) to report the vehicle speed, signals communicated to an off-board location (e.g., via transceiving circuitry of the control system) for monitoring the vehicle speed, etc.
車両速度を報告するために出力デバイス(例えば、ディスプレイ、スピーカなど)に伝えられる信号と、車両速度などのモニタのために車外の場所に(例えば、制御システムのトランシーバ通信回路類を介して)伝えられる信号とを発生することができる。
The vehicle control system 118 is configured to automatically control the vehicle based on the speed 114 that is determined,
車両制御システム118は、決定された速度114に基づいて車両を自動的に制御し、
control display of the speed that is determined to an operator, control storage onboard the vehicle of information of the speed that is determined,
決定された速度の運転者への表示を制御し、決定された速度の情報に関して車両に搭載された記憶装置を制御し、
and/or control communication off board the vehicle of the information of the speed that is determined.
および/または決定された速度の情報についての車両の車外との通信を制御するように構成される。
For example, the vehicle control system 118 may be configured to automatically control the vehicle based on the speed 114 that is determined.
例えば、車両制御システム118は、決定された速度114に基づいて車両を自動的に制御するように構成することができる。
If the vehicle control system 118 determines that the vehicle speed is faster than a designated speed, then the vehicle control system 118 may automatically operate to slow or stop movement of the vehicle.
車両速度が指定された速度よりも速いと車両制御システム118が決定した場合、車両制御システム118は、車両の移動を遅くするかまたは停止するように自動的に操作することができる。
EP2163434
[0037] One embodiment of the system provides a method for storing the personalization settings for a user and loading them on a plurality of infotainment systems.
【0037】
システムの一実施形態は、ユーザ用の個人化設定を格納し、それらの設定を複数のインフォテインメントシステム上にロードするための方法を提供する。
One solution is to have a system where a user can store their preferences in one or more storage locations and these preferences can be loaded into the car via wired or wireless connection.
1つの解決策は、ユーザが1つ以上のストレージ場所にユーザの嗜好を格納し得、それらの嗜好が有線またはワイヤレスの接続を介して車内にロードされ得るシステムを有することである。
In another embodiment, there exists the possibility to have settings generated in the car be synchronized with an off-board database.
別の実施形態において、車内で生成された設定を車外のデータベースと同期させる可能性が存在する。
In other words, the infotainment system is capable of accessing a database that stores personalization settings for a plurality of users.
換言すると、インフォテインメントシステムは、複数のユーザ用の個人化設定を格納するデータベースにアクセスすることが可能である。
The user can identify himself and the system can find, access, and install that user's preferences into the local infotainment system.
ユーザは、ユーザ自身を識別し得、システムは、そのユーザの嗜好を見出し、アクセスし、そしてローカルなインフォテインメントシステム内にインストールし得る。
EP3131785
[0007] Such vehicle vision systems often position a camera or imaging sensor at an exterior portion of a vehicle to capture an image of an exterior scene.
【0006】
そのような車載画像システムにおいては、車外の光景を取得するために、しばしばカメラや画像センサが車外に取り付けられる。
The cameras, particularly the cameras for rearward vision systems, are thus typically placed or mounted in a location that tends to get a high dirt buildup on the camera and/or lens of the camera, with no easy way of cleaning the camera and/or its lens.
したがってカメラ、特に後方確認用のカメラは一般にカメラ及び/又はカメラのレンズに汚れの蓄積が発生しやすい場所に設置もしくは取り付けられ、カメラ及び/又はレンズを清掃する容易な手段はない。
In order to reduce the dirt or moisture buildup on the lenses of such cameras, prior art developers proposed using hydrophilic or hydrophobic coatings on the lenses.
そのようなカメラのレンズのゴミもしくは水分の蓄積を減らす為に、先行技術の開発者はレンズに親水性コーティングもしくは疎水性コーティングを提案している。
However, the use of such a coating is not typically effective due to the lack of air flow across the lens, especially within a sealed housing.
しかし、特に封止されたハウジングの中ではレンズを横切る空気の流れが無いため、そのようなコーティングは一般的にあまり効果的ではない。
It has also been proposed to use heating devices or elements to reduce moisture on the lenses, within the sealed housing.
さらに封止されたハウジングの中のレンズ上の水分を減らすために加熱器もしくは加熱要素の使用も提案されている。
However, the use of a heated lens in such applications, while reducing condensation and misting on the lens, may promote the forming of a film on the lens due to contamination that may be present in the moisture or water.
しかしそのような用途における加熱レンズの使用は、レンズの結露や曇りは軽減できるものの、水分もしくは水に含まれる不純物によりレンズ上に膜が形成するのを促進してしまうかもしれない。
Also, the appearance of such cameras on the rearward portion of vehicles is often a problem for styling of the vehicle.
さらにそのようなカメラが自動車の後部にあるのは、しばしば車のスタイルにとって問題となる。
See, for example, prior art U.S. Patent 7,965,336 to Bingle, et al. which discloses a camera module with a plastic housing that houses an image sensor, which is operable to capture images of a scene occurring exteriorly of the vehicle.
車外で発生している光景の取得ができる画像センサを収納するプラスチックハウジングをもつカメラモジュールを開示している先行の米国特許第7、965、336号(ビングルら)を例として参照のこと。
Bingle's camera housing assembly is welded together with the image sensor and associated components within enclosed the plastic housing,
ビングルのカメラハウジングアセンブリはプラスチックハウジング内に収納され画像センサと関連部品と共に溶接されており、
and includes a "breathable" ventilation portion that is at least partially permeable to water vapor to allow emission of internal water vapor substantially precluding passage of water droplets and other contaminants,
「呼吸可能」な換気部分を含み、前記部分は少なくとも部分的には水蒸気が通過可能であり内部の水蒸気は発散でき、水の飛沫及びその他の汚染物質の通過は実質的に排除しているので、
and so Bingle's design seeks to minimize problems arising from fluid impacting or accumulating within the housing.
ビングルのデザインはハウジング内での水分の衝突もしくは蓄積に起因する問題を最小限にすることを意図している。
WO2018106757
[0002] Though an autonomous vehicle relieves a driver from the burden of having to operate a vehicle,
【0002】
自律走行車は車両を操作しなくてはならならない負担から運転者を解放するが、
there are situations in which capturing the attention of a driver, including locally based drivers (e.g., a driver in the vehicle) and remote drivers (e.g., an operator at an autonomous vehicle operations center), can be important.
ローカル型運転者(例えば、車内の運転者)及び遠隔運転者(例えば、自律走行車オペレーションセンタにいるオペレータ)を含む運転者の注意を引くことが重要である状況が存在する。
Because the safety of the passengers of the autonomous vehicle is of paramount importance, it is useful to sometimes make passengers aware of activity that is occurring outside of the vehicle.
自律走行車の乗客の安全が最も重要であるので、車外で発生している活動を乗客に気付かせることが有益な場合がある。
WO2018102474
[0150] The external data can include any data corresponding to: external object velocity, including the velocity of any external objects outside the vehicle, including the velocity of other vehicles, pedestrians, and cyclists;
【0150】
外部データは、他の車両、歩行者及びサイクリストの速度を含む車外の任意の外部オブジェクトの速度を含む外部オブジェクト速度、
external object orientation, including any of an orientation of the external object relative to the vehicle and an orientation such as a compass orientation;
車両に対する外部オブジェクトの方向及びコンパス方向等の方向のいずれかを含む外部オブジェクト方向、
external object position, including the geographical position of an external object (e.g., the latitude and longitude of the external object); an external object identity profile;
外部オブジェクトの地理的位置(例えば、外部オブジェクトの緯度及び経度)を含む外部オブジェクト位置、外部オブジェクト識別プロファイル、
an external object audio profile; an external object electromagnetic profile; and the state of a surface (e.g., the ground) within a predetermined area; traffic signal data; road closure data;
外部オブジェクト音声プロファイル、外部オブジェクト電磁プロファイル、及び既定エリア内の表面(例えば、地面)の状態、交通信号データ、道路閉鎖データ、
construction data; emergency vehicle route data, including the route of emergency vehicles such as ambulances, police vehicles, and fire engines (i.e. fire trucks); infrastructure data, including the location of buildings;
工事データ、救急車、警察車両及び消防車(すなわち、消防はしご車)等の緊急車両の経路を含む緊急車両経路データ、建物の場所を含むインフラストラクチャデータ、
environmental data including current and upcoming weather data; and zoning data including the locations of businesses, schools, or residential areas.
現在の及び近づいている天候データを含む環境データ、並びにビジネス、学校又は住宅地の場所を含む地区データに対応する任意のデータを含み得る。
WO2017127158
If no passengers are determined to be in the vehicle, then sharing of navigation data may be blocked or restricted,
車内に同乗者がいないと判断された場合は、ナビゲーションデータの共有を阻止または制限して、
so that navigation data is not inadvertently shared with unauthorized devices outside of the vehicle.
ナビゲーションデータが意図せずして車外の無許可のデバイスと共有されないようにしてもよい。
The driver may have the ability to override any determination about the presence of passengers in a vehicle.
運転者は、車内の同乗者の存在に関する判断を無効にできるようにされていてもよい。
For example, if the computer erroneously believes that no passengers are present, the driver may nonetheless authorize a request from the passenger's device to share the driver's navigation data.
たとえば、コンピュータが、間違って、同乗者は存在しないと考えた場合、運転者は、それでもなお、同乗者のデバイスからの、運転者のナビゲーションデータの共有を求める要求を許可してもよい。
In some implementations, the vehicle 302a and/or the in-vehicle navigation system 308a may expose an application programming interface (API) to the driver's device 310a,
いくつかの実装例において、車両302aおよび/または車載ナビゲーションシステム308aは、アプリケーションプログラミングインターフェイス(API)を、運転者のデバイス310aに対して公開してもよく、
which may allow the driver's device 310a to obtain the vehicle's occupancy sensor data or estimations derived from such data about the occupancy of the vehicle 302a.
そうすると、運転者のデバイス310aは、車両の人感センサデータまたは車内302aに人がいるか否かに関するこのようなデータから得られた推定を取得できる。