Brissy Enterprises Official Blog

英語が身につくブリジーサッカースクール情報や留学情報をお届けします!

Brisbane Roar vs Sydney FC

2010-08-22 18:56:39 | Soccer/football
Hi, everyone!!!

Last weekend, I went to Suncorp stadium to support Brisbane Roar which is the only one professional soccer club in Brisbane for the first time since I came to Australia straight after I played a game.
I don't know the reason either why I haven't gone to watch professinal games in stadium in spite of I came to play soccer in Australia. haha

Anyway this time, I could finally watch a game on live and the mood and atmosphere around stadium was superb!!
But the game dissapointed me so much, because this is the highest competition and the only professinal league in Australia. The league was begun in around 2000, so it does't have long history, and also I had known this league hadn't been that good standard, but I felt like same level as Brisbane premier league I've played.

There is not that much crowd in stadium despite there is more than 40000 capacity. According to announcement, the attendance was only just over 10000. It's really few people in comparison to J-league.

I thought I would go and watch a game in J-league to compare to this game, I sometimes watch some J-league games on Youtube, but J-league games is not that slow like A-league I reckon.
However, I haven't played in A-league, I have never played there before either, and also I haven't had any contract from team, so I'm not eligible to criticize it.

I know I'm not that young as a soccer player.

I know what I have to do to be better every single day.







 どうもです!!

 昨夜、試合後に直行で、念願やったオーストラリアプロサッカーリーグの試合を生で観戦してきました。
 ずっと行きたくて機会を伺ってたんですが、オーストラリアを出国する時が近づいてきて、これは無理してでもいかんとってことで、そのまま行きました。

 正直、見てガッカリ。。笑

 金払って見せるもんじゃなかったかな。あれは!!笑

 自分がやってるブリスベンプレミアのトップクラブ同士の試合の質とあんまりかわらんように映ったし、試合スピードが何より遅い。
 普段ヨーロッパの試合とか見てるやろうけど、Jリーグの試合も良く見るし、Jリーグの試合と比べても絶対低い!!
 J2よりも低いんちゃうかなぁ。。。

 自分が大きなこと言える立場じゃないけど、なんか2年越しにせっかく見にいけてこれかい!!って感じでショックやね。

 けどスタジアムの臨場感は最高やった。客はあんま入ってなかったけど、それでも生で観戦する楽しみは十分味わえました。

 けど一言!!

 もう二度と見にいきません!!笑

最新の画像もっと見る

3 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (ミスター姫島)
2010-09-01 15:39:35
自宅のパソコン壊れたから久々に泰ちゃんのブログ見ました。

いつ帰ってくるんやった?
帰ってきたら連絡くれよー
返信する
Unknown (タリ)
2010-09-02 00:16:54
コメントは久しぶりや!

結構チェックしてるでー。
なぜだか日本代表の本田や元代表の中田を見るたびタイキとかぶる(笑)
自信もってやれー!
俺も負けてられんな!
返信する
Unknown (bac)
2010-09-05 15:51:20
 ミスター

 恐らくもうすぐ帰ります!!

 一応チケットも取ってるんやけど、まだ実ははっきりしてないねん、ちょっとゴタゴタ色々ありまして!!決まればすぐメールする!!
 恐らく9月下旬かな。

 
 タリ

 みてくれてんのかい!!笑

 コメントしてくれよ!寂しいやないか!笑 お前のブログ最近更新されてないから、どないしてんのかなとおもてちょっと気になってたんや。
 忙しいかもしれんけど、近況とかちゃんと更新してくれよ!笑

 
返信する

コメントを投稿