和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

の停止中

2019-03-21 15:53:54 | 英語特許散策

US2018347398
"8. The system of claim 7, wherein the controller, during shutdown of the gas turbine engine, is configured to control actuation of the valve to block the cooled discharge air from being provided to the bearing and to enable air from the secondary source to be provided to the bearing."

前記コントローラ(78)は、前記ガスタービンエンジンの停止中に、前記冷却された吐出空気(52)が前記軸受(50)に供給されるのを阻止し、前記第2の供給源(58)からの空気が前記軸受(50)に供給され得るように、前記バルブ(75)の作動を制御するように構成される、請求項7に記載のシステム(10)。

WO2013151903
"1. A temperature control system for heating, cooling, and/or demisting an occupant compartment of a vehicle during a stop of an internal combustion engine of the vehicle, the system comprising:
an engine coolant circuit comprising an engine block coolant conduit configured to convey coolant therein, wherein the engine block conduit is in thermal communication with the internal combustion engine of the vehicle;
a heater core disposed in a comfort air channel of the vehicle and in fluid communication with the engine block coolant conduit;
a thermoelectric device having a waste surface and a main surface;
a supplemental heat exchanger disposed in the comfort air channel and in thermal communication with the main surface of the thermoelectric device;"

車両の内燃エンジンの停止中に空気を調整するための快適空気システムであって、前記快適空気システムが、

  前記車両の前記内燃エンジンから熱を取り出すように構成されるエンジン冷却回路と、

  前記車両のキャビンに調整空気を供給するように構成される快適空気チャネルに配置され、前記エンジン冷却回路と熱連通するヒータコアと、

  前記調整空気と熱連通し、熱源またはヒートシンクと熱連通する加熱および冷却装置と、

  前記快適空気チャネル内において、調製空気の流れの方向に対して前記ヒータコアの下流に配置され、前記加熱および冷却装置と熱連通する補助的熱交換器と、

US2013000318
"15. A method for draining fuel from an engine manifold comprising the steps of: 
delivering fuel to the engine manifold;
coupling an ecology valve to the engine manifold;
creating an increase in a volume in the ecology valve during shutdown of delivery of the fuel such that the ecology valve pulls fuel from the engine manifold; and
storing the drained fuel in the increased volume."

燃料をエンジンマニホールドから排出する方法であって、

  燃料を前記エンジンマニホールドに供給するステップと、

  エコロジー弁を前記エンジンマニホールドに結合するステップと、

  前記エコロジー弁が燃料を前記エンジンマニホールドから引き出すように、前記燃料の供給の停止中に前記エコロジー弁内の容量の増加を生み出すステップと、

  前記排出された燃料を前記増加した容量内に保管するステップと、を含む方法。

WO201282167
"1. A fuel cell system, comprising: a fuel cell having an anode chamber and a cathode chamber; 
a hydrogen source, the hydrogen source being operatively connected in selective fluid communication with the anode chamber of the fuel cell, whereby, during fuel cell operation, hydrogen from the hydrogen source is supplied to the anode chamber of the fuel cell and whereby, during fuel cell shutdown, the supply of hydrogen to the anode chamber of the fuel cell is restricted; and 
a dehumidifier source containing a hygroscopic hydrolyzing chemical, the dehumidifier source being operatively connected in selective fluid communication with the anode chamber of the fuel cell, whereby during fuel cell shutdown fluid communication between the dehumidifier source and the anode chamber is permitted such that the hygroscopic hydrolyzing chemical reacts with water vapor in the anode chamber. "

燃料電池システムであって、

  アノード室及びカソード室を有する燃料電池と、

  前記燃料電池の作動中においては前記燃料電池の前記アノード室に水素を供給しかつ前記燃料電池の停止中においては前記アノード室への水素の供給を遮断する選択的な流体連通が可能であるように、前記アノード室に対して機能的に接続されている水素源と、

  吸湿性加水分解化学物質を収容しており、前記燃料電池の停止中において前記吸湿性加水分解化学物質を前記燃料電池の前記アノード室内の水蒸気と反応させるために前記アノード室との間の流体連通を許容する選択的な流体連通が可能であるように、前記アノード室に対して機能的に接続されている除湿物質源とを含むことを特徴とするシステム。

US2011130245
"1. A method of controlling a vehicle system including a selectively shut-down engine, the system further including a torque converter and a torque converter lock-up clutch, comprising: 
during an idle-stop engine shut-down
restricting flow of transmission fluid out of the torque converter; and
adjusting engagement of the torque converter lock-up clutch to adjust a drag torque on the engine to stop the engine."

選択的に運転停止するエンジンと、さらにトルクコンバータ及びトルクコンバータロックアップクラッチとを備える車両装置の制御方法であって、

  アイドルストップエンジン運転停止中に、

  トルクコンバータからのトランスミッションフルードの流出を制限することと、

  エンジンを止めるために、エンジンに空転トルクを適用するべく、トルクコンバータロックアップクラッチの係合を調整することと、を含むことを特徴とする制御方法。

"9. The method of claim 1, wherein the adjusting includes: 
increasing engagement of the torque converter lock-up clutch to stop the engine during the shut-down, where a degree of engagement of the torque converter lock-up clutch is varied responsive to operating conditions; and
decreasing engagement of the torque converter lock-up clutch during an engine stop."

請求項1記載の制御方法において、

  上記調整することは、

  運転状態に応じて上記トルクコンバータロックアップクラッチの係合の度合いを変化させる上記運転停止中に、エンジンを止めるために、上記トルクコンバータロックアップクラッチの係合を増加させることと、

  エンジン停止中に、上記トルクコンバータロックアップクラッチの係合を減少させることと、を含むことを特徴とする制御方法。

WO2010090888
"10. A method of pre-lubricating an air compressor comprising the steps of:
storing a charge of oil in a priming tank during normal operation of the air compressor;
maintaining the charge of oil in the priming tank during stoppage of the air compressor; and
selectively releasing the charge of oil before air compressor start-up to provide pressurized lubrication to the air compressor."

空気圧縮機を前潤滑する方法であって、

  前記空気圧縮機の通常運転中に一回の充填分の油をプライミングタンク内に保管するステップと、

  前記空気圧縮機の停止中に前記一回の充填分の油を前記プライミングタンク内に維持するステップと、

  加圧された潤滑を前記空気圧縮機に提供するために、前記空気圧縮機が起動する前に前記一回の充填分の油を選択的に解放するステップと

を含む方法。

US2017349408
"16. A roller guide for mounting on an elevator car, comprising:
a rotatably mounted roller arranged at an axis;
a support element supporting the axis; and
a brake element acting on the roller for damping vertical oscillations of the elevator car during stopping of the elevator car, the brake element including a magneto-rheological fluid for braking a rotary movement of the roller."

軸(5)上に配置された少なくとも1つの回転可能に実装されたローラ(2)と、軸(5)を支持するための支持要素(3)と、特にエレベータかごの停止中にエレベータかごの垂直振動を好ましく減衰するためのローラ(2)用の少なくとも1つの制動要素(6)と、を備える、エレベータかご用のローラガイド(1)であって、制動要素(6)は磁気粘性流体(10)を備え、この磁気粘性流体はローラ(2)の回転運動の制動を可能にすることを特徴とする、ローラガイド(1)。

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漏洩が生じた場合

2019-03-21 14:53:41 | 英語特許散策

WO2017062369
"Each application presents a potential for security risk. However, some applications may present a greater security risk than other applications. For example, if an application has access to the credit card numbers and addresses of users of the service provider's services, the service provider may be subject to legal penalties as well as a loss of goodwill on the part of its customers should a data breach occur."

各アプリケーションは潜在的なセキュリティリスクを引き起こす。しかしながら、いくつかのアプリケーションは他のアプリケーションよりも大きなセキュリティリスクを引き起こすことがある。例えば、あるアプリケーションがサービスプロバイダのサービスの利用者のクレジットカード番号と住所を入手できるような場合は、サービスプロバイダは、データ漏洩が生じた場合に顧客の信用低下のみならず法定刑罰をも科されることとなり得る。

WO2014137393
"In current implementations, the learning algorithm must see all user data in the clear in order to build the predictive model. In this disclosure it is determined whether the learning algorithm can operate without the data in the clear, thereby allowing users to retain control of their data. For medical data this allows for a model to be built without affecting user privacy. For books and movie preferences letting users keep control of their data reduces the risk of future unexpected embarrassment in case of a data breach at the service provider. "

現在の実装では、学習アルゴリズムは、予測モデルを構築するために、全てのユーザデータを明示的に把握する必要がある。本開示では、データを明示することなく、学習アルゴリズムが動作可能であるか否かが判断され、これにより、ユーザは各自のデータのコントロールを維持することを許容する。医療データの場合、これは、ユーザのプライバシに影響することなく、モデルが構築されることを許容する。書籍や映画の好みに関し、ユーザに各自のデータのコントロールを保持させることは、サービスプロバイダにデータの漏洩が生じた場合に、不測の被害(embarrassment)を被る将来的なリスクを減らす。

US9393646
"Gas turbine hot gas flow path components are often cooled and have complicated internal flow paths. Leaks between inlet and outlet circuits reduce the cooling efficiency leading to oxidation and premature failure of these components. When leaks develop between the circuits, they require correction. These leak paths may be liquid or gas leak paths. The leak paths may have developed as a result of service distress or may simply be the result of fabrication techniques for new parts. For example, casting techniques or welding operations may be the cause of the leak paths, and these techniques and operations may provide such defects in a repetitive manner. Casting techniques are known to produce porosity, and when the porosity is connected, not surprisingly, leak paths may form. Regardless of how the leak paths form, the leak paths must be eliminated or the component may require removal from service. "

ガスタービンの高温ガス流路の部品は、多くの場合冷却され、複雑な内部流路を有する。入口及び出口回路間の漏洩は、冷却効率を低下させ、これらの部品の酸化及び早期故障につながる。回路間で漏洩が生じた場合には、是正する必要がある。これらの漏洩経路は、液体又は気体漏洩経路とすることができる。漏洩経路は、供用損傷の結果として生じるか、又は単に新品の製造技術の結果である場合がある。例えば、鋳造技法又は溶接作業は、漏洩経路の原因となる可能性があり、これらの技法及び作業は、このような欠陥を繰り返して提供する可能性がある。鋳造技法は、ポロシティを生じることが知られており、ポロシティがつながると、当然のことながら漏洩経路が形成される場合がある。漏洩経路がどのようにして形成されるかに関係なく、漏洩経路を取り除かねばならず、又は部品を供用から外すことが必要となる場合がある。

WO2009058330
"In the event that the fining vessel develops a glass leak, the cradle and castable act as a secondary containment for the glass. Therefore, the compatibility between the glass and the cradle and castable materials must be considered in order to prevent corrosion of the support structure. "

清澄槽にガラス漏洩が生じた場合には、キャスタブル耐火物を備えた架台がガラスのための第2の収容体として作用する。したがって、支持構造体の腐食を防止するためには、ガラスとキャスタブル材料を備えた架台との間の相性も考慮しなければならない。

US7798535
"A number of clamp designs have attempted to address these issues, for example U.S. Pat. Nos. 6,053,652, 6,086,120, 6,108,391, 6,264,203 and 6,375,230. Further improvement is still desired to control the amount of any leakage and ease installation in a very confined area. In addition, it is desired to provide such support for both the weld between the thermal sleeve and the extension and the weld between the extension and the elbow in those plants that employ an extension. Further, it is desirable to provide such support that will take into consideration the reduced thickness of the elbow as compared to the thermal sleeve. "

例えば、米国特許第6,053,652号;6,086,120号;6,108,391号;6,264,203号;6,375,230号に記載されるような多数の締め具の設計が上記問題への対処を目的として試みられている。漏洩が生じた場合その量を制限し、非常に限られた領域での設置を容易にするさらなる改良が望ましい。加えて、延長部を用いるプラントにおいて熱スリーブと延長部の間の溶接部及びその延長部とエルボの間の溶接部の両方のための支持を提供するのが望ましい。さらに、熱スリーブと比較してエルボの厚さが小さいことを考慮した支持体を提供することが望ましい。

US7938171
"In the event that a leak occurs through one of the skins 34A-34F, and particularly through one of the shared boundary walls formed by the skins 34B-34E, the leaked fluid will tend to flow into the adjacent vapor cooled layer 28A and 28B which is at a lower pressure. The sensor assembly 36 enables detection of such a leak, and appropriate shutdown procedures can generally be performed before fluid can leak through both shared boundary walls of any of the vapor cooled layers 28A and 28B. The working media in the vapor cooled layers 28A and 28B can have a composition selected such that no harmful reactions occur when brought into contact with either the first fluid (e.g., hot air) or the second fluid (e.g., fuel). "

万一、外板34A~34Fの1つを通して、特に、外板34B~34Eで構成されている共有境界壁の1つを通して漏洩が生じた場合には、漏洩した流体は、より低圧である隣接の蒸気冷却層28A,28Bに流入しようとする。センサアッセンブリ26はこのような漏洩の検出が可能であり、蒸気冷却層28A,28Bのいずれかにおける2つの共有境界壁の両方からの漏洩が生じる以前に、適切な停止手順が通常実行される。蒸気冷却層28A,28Bの作動媒体は、第1の流体(例えば、高温空気)或いは第2の流体(例えば、燃料)と接触しても有害な反応を生じないように選択された組成を有することができる。

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当ブログの例文について

本ブログの「特許英語散策」等題した部分では、英語の例文を管理人の独断と偏見で収集し、適宜訳文・訳語を記載しています。 訳文等は原則として対応日本語公報をそのまま写したものです。私個人のコメント部分は(大抵)”*”を付しています。 訳語は多数の翻訳者の長年の努力の結晶ですが、誤訳、転記ミスもあると思いますのでご注意ください。