US2018347398
"8. The system of claim 7, wherein the controller, during shutdown of the gas turbine engine, is configured to control actuation of the valve to block the cooled discharge air from being provided to the bearing and to enable air from the secondary source to be provided to the bearing."
前記コントローラ(78)は、前記ガスタービンエンジンの停止中に、前記冷却された吐出空気(52)が前記軸受(50)に供給されるのを阻止し、前記第2の供給源(58)からの空気が前記軸受(50)に供給され得るように、前記バルブ(75)の作動を制御するように構成される、請求項7に記載のシステム(10)。
WO2013151903
"1. A temperature control system for heating, cooling, and/or demisting an occupant compartment of a vehicle during a stop of an internal combustion engine of the vehicle, the system comprising:
an engine coolant circuit comprising an engine block coolant conduit configured to convey coolant therein, wherein the engine block conduit is in thermal communication with the internal combustion engine of the vehicle;
a heater core disposed in a comfort air channel of the vehicle and in fluid communication with the engine block coolant conduit;
a thermoelectric device having a waste surface and a main surface;
a supplemental heat exchanger disposed in the comfort air channel and in thermal communication with the main surface of the thermoelectric device;"
車両の内燃エンジンの停止中に空気を調整するための快適空気システムであって、前記快適空気システムが、
前記車両の前記内燃エンジンから熱を取り出すように構成されるエンジン冷却回路と、
前記車両のキャビンに調整空気を供給するように構成される快適空気チャネルに配置され、前記エンジン冷却回路と熱連通するヒータコアと、
前記調整空気と熱連通し、熱源またはヒートシンクと熱連通する加熱および冷却装置と、
前記快適空気チャネル内において、調製空気の流れの方向に対して前記ヒータコアの下流に配置され、前記加熱および冷却装置と熱連通する補助的熱交換器と、
US2013000318
"15. A method for draining fuel from an engine manifold comprising the steps of:
delivering fuel to the engine manifold;
coupling an ecology valve to the engine manifold;
creating an increase in a volume in the ecology valve during shutdown of delivery of the fuel such that the ecology valve pulls fuel from the engine manifold; and
storing the drained fuel in the increased volume."
燃料をエンジンマニホールドから排出する方法であって、
燃料を前記エンジンマニホールドに供給するステップと、
エコロジー弁を前記エンジンマニホールドに結合するステップと、
前記エコロジー弁が燃料を前記エンジンマニホールドから引き出すように、前記燃料の供給の停止中に前記エコロジー弁内の容量の増加を生み出すステップと、
前記排出された燃料を前記増加した容量内に保管するステップと、を含む方法。
WO201282167
"1. A fuel cell system, comprising: a fuel cell having an anode chamber and a cathode chamber;
a hydrogen source, the hydrogen source being operatively connected in selective fluid communication with the anode chamber of the fuel cell, whereby, during fuel cell operation, hydrogen from the hydrogen source is supplied to the anode chamber of the fuel cell and whereby, during fuel cell shutdown, the supply of hydrogen to the anode chamber of the fuel cell is restricted; and
a dehumidifier source containing a hygroscopic hydrolyzing chemical, the dehumidifier source being operatively connected in selective fluid communication with the anode chamber of the fuel cell, whereby during fuel cell shutdown fluid communication between the dehumidifier source and the anode chamber is permitted such that the hygroscopic hydrolyzing chemical reacts with water vapor in the anode chamber. "
燃料電池システムであって、
アノード室及びカソード室を有する燃料電池と、
前記燃料電池の作動中においては前記燃料電池の前記アノード室に水素を供給しかつ前記燃料電池の停止中においては前記アノード室への水素の供給を遮断する選択的な流体連通が可能であるように、前記アノード室に対して機能的に接続されている水素源と、
吸湿性加水分解化学物質を収容しており、前記燃料電池の停止中において前記吸湿性加水分解化学物質を前記燃料電池の前記アノード室内の水蒸気と反応させるために前記アノード室との間の流体連通を許容する選択的な流体連通が可能であるように、前記アノード室に対して機能的に接続されている除湿物質源とを含むことを特徴とするシステム。
US2011130245
"1. A method of controlling a vehicle system including a selectively shut-down engine, the system further including a torque converter and a torque converter lock-up clutch, comprising:
during an idle-stop engine shut-down,
restricting flow of transmission fluid out of the torque converter; and
adjusting engagement of the torque converter lock-up clutch to adjust a drag torque on the engine to stop the engine."
選択的に運転停止するエンジンと、さらにトルクコンバータ及びトルクコンバータロックアップクラッチとを備える車両装置の制御方法であって、
アイドルストップエンジン運転停止中に、
トルクコンバータからのトランスミッションフルードの流出を制限することと、
エンジンを止めるために、エンジンに空転トルクを適用するべく、トルクコンバータロックアップクラッチの係合を調整することと、を含むことを特徴とする制御方法。
"9. The method of claim 1, wherein the adjusting includes:
increasing engagement of the torque converter lock-up clutch to stop the engine during the shut-down, where a degree of engagement of the torque converter lock-up clutch is varied responsive to operating conditions; and
decreasing engagement of the torque converter lock-up clutch during an engine stop."
請求項1記載の制御方法において、
上記調整することは、
運転状態に応じて上記トルクコンバータロックアップクラッチの係合の度合いを変化させる上記運転停止中に、エンジンを止めるために、上記トルクコンバータロックアップクラッチの係合を増加させることと、
エンジン停止中に、上記トルクコンバータロックアップクラッチの係合を減少させることと、を含むことを特徴とする制御方法。
WO2010090888
"10. A method of pre-lubricating an air compressor comprising the steps of:
storing a charge of oil in a priming tank during normal operation of the air compressor;
maintaining the charge of oil in the priming tank during stoppage of the air compressor; and
selectively releasing the charge of oil before air compressor start-up to provide pressurized lubrication to the air compressor."
空気圧縮機を前潤滑する方法であって、
前記空気圧縮機の通常運転中に一回の充填分の油をプライミングタンク内に保管するステップと、
前記空気圧縮機の停止中に前記一回の充填分の油を前記プライミングタンク内に維持するステップと、
加圧された潤滑を前記空気圧縮機に提供するために、前記空気圧縮機が起動する前に前記一回の充填分の油を選択的に解放するステップと
を含む方法。
US2017349408
"16. A roller guide for mounting on an elevator car, comprising:
a rotatably mounted roller arranged at an axis;
a support element supporting the axis; and
a brake element acting on the roller for damping vertical oscillations of the elevator car during stopping of the elevator car, the brake element including a magneto-rheological fluid for braking a rotary movement of the roller."
軸(5)上に配置された少なくとも1つの回転可能に実装されたローラ(2)と、軸(5)を支持するための支持要素(3)と、特にエレベータかごの停止中にエレベータかごの垂直振動を好ましく減衰するためのローラ(2)用の少なくとも1つの制動要素(6)と、を備える、エレベータかご用のローラガイド(1)であって、制動要素(6)は磁気粘性流体(10)を備え、この磁気粘性流体はローラ(2)の回転運動の制動を可能にすることを特徴とする、ローラガイド(1)。