幻の詩集 『あまたのおろち』 by 紫源二

幻の現在詩人 紫源二 の リアルタイム・ネット・ポエトリー

僕がカリフォルニアに行ったとき

2018-02-12 22:33:28 | Weblog

🎼
僕がカリフォルニアに行ったとき
僕はたったの十九才だった
僕はどこへ行くのかわからなかったけど
何から逃げてきたのか知っていた

ロサンゼルスからグレイハウンドバスに乗って
砂漠を走った
僕は冷たくて乾いた夢の中にいた

UCバークレーのあたりをうろつき
エルサリートから金門橋を見た
僕は古ぼけた青いトラックに拾われ
クリア湖に走っていった

深い山のなか
コミューンがあった
インディアンのティピがたくさん建っていた
森と空以外なにもない
自然の楽園だった

僕はハニーという名前の犬と遊んだ
彼女は狂った子で
マジに噛んできた
二人は地面に転がって
一緒に笑った
彼女は僕が彼女を好きなのと同じくらい
僕を愛していた

二人は無二の親友になり
孤独な恋人同士になった
一日中
僕は裸になり
犬のように裸足になった


🎼
When I was going to California
I was just 19 years old
I didn’t know where I was going to
But I knew what I was running from

I getting on a Greyhound, left LA
Running though the desert
I was in a dream
It’s cold and dry

I walked around UC Berkeley
And I saw Golden Gate from Elsa-rite
I was picked up by old blue truck
That was going to Clear Lake

In a deep mountain
There was a commune
Many Tippys standing
Nothing but woods and sky
It’s nature heaven

I played with a dog named Haney
She was a crazy girl
bite me hardly
We rolling on the ground
Laughing together
She loved me as much as I loved her

We became best friends and lonely lovers
All day long
I became naked and barefoot like a dog

Facebook 2018. 2. 12


















最新の画像もっと見る

コメントを投稿