Cobaringの生涯学習ブログ

食事+αで若返りと健康維持の情報を公開しています。

I don't like having cell phones because they are too useful, and I can't help doing something...

2016-11-14 19:46:08 | 日記
oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●


ブログを単語帳化します。

日本語→英語に…。


①僕はこの本を1日で最初から最後まで読んだよ。

②あなたが自分の国から最初に訪れた時に(場所で)カルチャーショックを経験しましたか?

③俺が最初の出席した授業の時、皆が先生が話している間に質問をしているんだ。
僕の国では、授業が終わるまでは質問しないんだ。だって先生の話の邪魔になるって教わったからね。
とにかく、授業中に質問をするのにはしばらく時間がかかったよ。

④酒飲むと血糖値が下がるから、何か食べたくなるんだ。

⑤面倒くさいけれど、歯を磨こう。

⑥駅にFumiを見送りにいこうと思ってさ。

⑦今行くの?私も一緒に行きたいわ。

⑧携帯電話は私達の生活になくてはならないものだと思いますか、思いませんか?またそれは何故?

⑨僕は思うんだ、携帯電話はなくてはならないものではないってね。でもなくなると不便だろうね。
昨今では町で公衆電話を見つけられないんだ。だから携帯電話なしで電話をかけるのはきついよな。
個人的には携帯電話持つのは好きじゃないんだ。だってそれは便利すぎて携帯で何かをしないではいられないよね。

⑩他言しないと約束してくれるなら、何が起こったか君に教えよう。
信じろ。誰にも言うもんか。

⑪俺食べ物にはうるさいんだ。

⑫おぬしとFumiはまたやり直せるって思うな。

⑬それを聞いて安心したよ!

⑭二つの祖父母を比較して下さい。

母方の祖父はかなりアウトドア派でよく私を連れて旅行に行きました。
一方、父方の祖父はとても物静かで家で読書をするのが大好きでした。
たびたび歴史物を読んでいて、私の質問にもよく答えてくれました。

⑮彼女はすでに負けていたんだよ。

⑯女房はとてもおおらかな人で、吾輩をリラックスさせてくれるんだ。

⑰何時がご都合よろしいですか。

⑱10時ではご都合いかがですか?





oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。





①I read this book from beginning to end in a day.
※from beginning to end…始まりから終わりまで

②Did you experience "culture shock" when you first arrived from your native land?

③When I attended the first class at college, everyone was asking questions while a teacher was still talking.
In my country, I have never asked questions until the end of the class because I was taught it was disturbing teacher's talk.
Anyway, it took a while for me to ask questions during the classes.

④Drinking alcohol lowers blood sugar, so you wanna eat something.

⑤lt is troublesome, but l will brush my teeth.

⑥I am going to the station to see Fumi off.
※see ~ off
~を見送る。

⑦Are you leaving now? I want to go with you.

⑧Do you think cell phones are necessary for our lives or not? Why?

⑨I think cell phones are not necessary, but it would be inconvenient without them.
Nowadays, I can't find any public phones in town, so it is hard to make a phone call without them.
Personally, I don't like having them because they are too useful, and I can't help doing something with them.

⑩If you promise me you keep it under your hat, I'll tell you what happened.

Trust me. I'm gonna tell anyone.
※keep it under one's hat…(誰かが)秘密にする、他に明かさない

⑪I'm picky about food.

⑫I still believe you and Fumi are going to get back together.
※get back together…よりをもどす

⑬What a relief it is to hear that!

⑭Compare two grandparents.

My grandfather on my mother's side was quite outgoing, and he often took me for a trip with him.
On the other hand, my grandfather on my father's side, was very quiet and loved reading books at home.
He often read me books of history, and answered my questions well.

⑮She was already taking a beating.
take a beating…負ける

⑯My wife is very easygoing and makes me feel relaxed.
※easygoing…のんきな、おおらかな

⑰What time would suit you best?
♪ホワッタイムウルスーチューベースt↓

⑱Would ten o'clock suit you?
♪ウッテンノクロックスーチュー↑
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« To all Americans tonight, i... | トップ | I could eat the melon-pan f... »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿