Brissy Enterprises Official Blog

英語が身につくブリジーサッカースクール情報や留学情報をお届けします!

Soccer man's vision for the future.

2016-07-21 22:06:53 | Words 言葉の力

Hi, guys.

I'd like to share a post of my friend who has recently started his own soccer academy for juniors since his vision of it was very impressive to me.

"Recently some people have asked me about the vision of Soccerman Sports. Because of that, I want to explain a little about where I come from and the reason why our classes are different.

I grew up in a very poor neighbourhood in Costa Rica with my three younger siblings and a single mother. It was a very difficult time. Sometimes we had nothing to eat. We lived in a very dangerous neighbourhood. Two houses away they were selling drugs. Many of the parents of my childhood friends were criminals or drug addicts.

From childhood I always liked playing soccer. I have been playing since I can remember. Today, even though I have played internationally at a very high level (where many have dreamed of playing) I cannot say I was a “superstar” of world football.

But for me, that is not important. When I sit down and look back on my life I realize that football saved my life. It saved me from being on the streets, from being on drugs, from being a bad son or a bad brother. Soccer saved me from accepting mediocrity. It saved me from being a person who gives up when things are difficult. It saved me from being a person who complains about life or the things that don’t work out right.

So when a parent pays for a class of football with Soccerman Sports, they are not only paying for their child to learn to play soccer, they are also paying for their child to learn what Soccer can teach: to strive to be a good son or daughter, to be a good friend, and to believe in themselves. The children learn to value life."

 最近、オーストラリア時代のチームメート(コスタリカ出身)がサッカースクールを始めたんですが、彼のサッカースクールの将来像がすごく印象的だったので紹介します。

 「最近私のサッカースクールの構想について聞かれることがよくありますが、なぜ私のサッカースクールが他のとは違うと言い切れるのかをお話したいと思います。

 私は母親のみ、4兄弟の長男ですごく貧しいコスタリカの地域で生まれ育ちました。すごく厳しい環境でした。時には、食べるものもなく、危険な地域でもありました。2つ隣の家はドラッグの密売を、多くの子ども時代の友人の両親は、犯罪者や薬中毒でした。

 子ども時代の私はすごくサッカーが好きな少年でした。物心ついたときにはもうサッカーボールを蹴っていましたね。私は一応プロのカテゴリーまで到達しましたが、けして活躍できたわけではありません。ですが、それは自分にとって重要ではないのです。今振り返ると、サッカーは私の人生を救ってくれました。そうでなければ、路上生活をし、ドラッグ漬けになり、非行に走っていたでしょう。そしてサッカーは、平凡な人生から抜け出させてくれ、諦めない心を教わり、物事がうまくいかないときに文句ばかり言うような人間にならないような自分を作ってくれました。

 親御さん達はサッカーを教える私にお金を支払っているだけではなく、サッカーそのものが子どもに教えることにも通じているのです。それは人として素晴らしくあること、友人に優しく、自分を信じること。そして命を大切にすることにも繋がるのです。」

 

*バンクーバーのサッカーチーム紹介、子どもサッカースクール、個人レッスンの問い合わせは→dec12171985@hotmail.com

  *Follow me on twitter : https://twitter.com/dec12171985

   ツイッターのフォロー:https://twitter.com/dec12171985

 FACEBOOK申請 → https://www.facebook.com/taiki.matsumura.94

 


最新の画像もっと見る

コメントを投稿