Brissy Enterprises Official Blog

英語が身につくブリジーサッカースクール情報や留学情報をお届けします!

Schools kill creativity

2012-10-28 22:38:07 | Words 言葉の力

  If you're not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original -- if you're not prepared to be wrong, And by the time they get to be adults, most kids have lost that capacity. They have become frightened of being wrong. And we run our companies like this..

 Picasso once said this -- he said that all children are born artists. The problem is to remain an artist as we grow up. I believe this passionately, that we don't grow into creativity, we grow out of it. Or rather, we get educated out of it..

 

          from Ken Robinson (educationalist)'s talk on TED -- schools kill creativity

 

 

  「間違えることを恐れていては、決して創造的なものなど生まれやしない」

 イギリスの教育者、Ken Robinsonの言葉です。自分は教育者でも聖職者でもなんでもないですが、彼の教育に対する言葉が非常に興味を持たせてくれるモノだったので書きました。冒頭の言葉は、自分達大人にもいえることだと思います。ただ、組織というものは、間違えることをなかなか許してはくれませんよね。それは私達が子どもの頃に受けてきた教育が問題なのでは?というのがこの人のスピーチです。

 ピカソはかつてこんな言葉を残しました。「子どもはみな生まれながらのアーティストだ」と。

 おもしろいスピーチなんで、時間がある方は是非。日本語の字幕も付けれるので。

 KEN ROBINSON -- SCHOOLS KILL CREATIVITY

 

 


最新の画像もっと見る

3 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (ラモスヘアー)
2012-10-28 23:45:32
たいちゃん、サッカーは?笑
返信する
Unknown (大河内)
2012-11-01 01:37:00
いや、ほんまにサッカーどうなったん?(笑)
返信する
Unknown (bac)
2012-11-07 17:54:27
 ノブくん

 ひさびさ、元気?あのサイト素晴らしいよね。おれも暇があれば見てるよ。

 
 ラモス、大河内

 話せる時期まで待って。とりあえず、毎日必死でやってるから。
返信する

コメントを投稿