Brissy Enterprises Official Blog

英語が身につくブリジーサッカースクール情報や留学情報をお届けします!

Palmerston North in NZ.

2011-01-10 16:36:59 | Diary
Sorry for late update recently.

Anyway, I'll keep running as hard as I can throughout this year as well, so please keep focus on what I do oversea on this blog.
I'll be updating as many entries as possible, however I can't use internet frequently now...

By the way, I've been in a small city of New Zealand. I took off Japan at the end of last November for NZ by way of Gold Coast, Austalia for more than 10 hours, and then I transfered to bus from Auckland to Palmerston North for another 10 hours. The total itinery time was actually about 48 hours including stopover time.

It was the longest way to the destination in my life.

And I had to prepare for the training of the new team coming in two days, but I felt like having a heavy load on my both legs at that time because it was just after a long drive from Auckland about 10 hours, but I had to do my best to get a squad.
No one knew how did I come here, how tired I was at that time.

Anyway, I had contacted a hostel there I could stay when I was in Japan, so I went straight to the hostel as soon as I arrived at the city and I went running straight away to maintain the condition.
However, the first week, I couldn't show the quality in training to the coach honestly. Obviously I wasn't in 100% condition.
All I had to do at that time was play as hard as I can and get to know as many teammates as I can.

As the time went by so fast, I got anxiety whether I could really get a contract with this team because the coaches and stuffs beloging the team had never spoken to me while I was in trial.
Finally, I took a seat on Christmas. I will never forget about the day.

I still remember clearly how did I feel at that day. I just got relieved. That's all I felt because I didn't really want to leave New Zealand in spite of I flied to such a rural city all the way. How could I face anyone?? It would have been so embarrassing come-back for me.

Anyway, I done it, and I'm still just standing on the start-line to seize my dream.







どうも、あけましておめでとうございます。今年も我がブログを見続けてやってください!!

 とりあえず、書きたいことは山ほどありますが、色々その中から選んでNZに着いてからいままでの生活を紹介していきます。
 
 11月下旬に日本を発ってから飛行機を乗り換え、バスを半日乗り継ぎ丸2日かけてここパーマストンノースという街にやってきました。着いたらなんもわからんかった!!笑 一応家から周辺地図をネットから印刷してきてたからなんとか宿を探し、寝床をGET、その2日後のチーム練習に向けて自主練開始。
 街自体は、そんなに小さくはないけど、最初の数週間することといえば、朝起きてランニング→昼間図書館でネットをいじる→チーム練習→就寝。これが1か月くらい続きました。

 契約はなかなかできんし、できるかもわからん。途中何をしに自分はこんな生活をしてるんやろ、これで契約できんかったらどうする?なんて考えながらの毎日でした。

 そしてトライアウトを受け初めて1か月くらい経ったクリスマスイヴに正式にサイン。嬉しさというか、ホッとした気持ちしかなかった。未来にちょっとだけ明かりが差したかなって。
 

 そこからは、仕事が見つかったり、クリスマスにはチームメートの家でごちそうしてもらったり、カウントダウンは首都ウェリントンに行ったりと結構バタバタしながら今になります。
 あと、ここの良いところありました。ちょっと車で走ると風景がすごい綺麗。「風の街」で知られるこの街は、風がきつい日もあるけど、それを利用して山々に無数の風車が回って日本では見れない光景がある。
 夜は、とにかく星がやばい!!天然プラネタリウムとはまさにこれか!と思うくらい見えるし、流れ星も簡単に見れる。


 。。。くらいかな?いいとこは。笑 

 P.S. ぜひNZで待ってます。

最新の画像もっと見る

5 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (ラモスヘアー)
2011-01-10 15:34:16
えーなー!
僕も自然に癒された~い
返信する
Unknown (ミスター姫島)
2011-01-11 17:15:00
バンジーはなかなかそそるな。
バンジーもいいけどそろそろシャークケージやで。

風の街か・・・
Iさんに似合う街やな。

待っていろ。
NZ制覇に行く。

お盆は奄美に行くからGWかな

親父が「タイキ君はNZにおるんやったった?」
俺「そうやで。なんで?」
親父「NZは魚釣りがええ感じやねん」
って言うてた。余談でした。
返信する
Unknown (ミスター姫島)
2011-01-19 13:51:52
もう少し頻繁にブログを更新しなさい
返信する
Unknown (bac)
2011-01-21 20:48:26
ラモス

 毎回、コメントありがとな!!見てくれてるだけでも嬉しいぜぃ!!
 自然に癒されるってもんじゃないよ。もう漫画のハイジの世界やで。
 遊びにこいよ!!

 ミスター

 申し訳ない!!なかなか長時間ネットが使えないんや。ブログ英語でも更新してるから、結構一つ書くのに時間かかるねん。わるい!!

 とりあえず、来ていただけるんですね??お待ちしてます。まぁしっかりやりたいこと練りこんできてくれ。アウトドアならほんまになんでもできる。ブッシュウォーキング、ハンティング、カヤック、フィッシング、クライミング、バンジーなどなど。インドア的な日本の娯楽とはちょっと違ったおもしろさがあるみたい!!
 おれも色々体験したいし、まってるぜ!
返信する
Unknown (Mr.姫島)
2011-01-21 22:39:48
え~やん(^-^)/
フィッシング以外はやりたいな(>_<)
釣りはカジキ釣ったからもういいわ( ̄^ ̄)ゞ

でもなー休みがなかなか続く連休が無いねんなー。
お盆に行こうかな。

とにかく俺は行くと言ったら行く-_-b
待ってろ。Iさんは行かないだろうな(>_<)
彼は少し視野が狭いからな。
返信する

コメントを投稿