和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

メタン価

2022-10-19 08:22:21 | 英語特許散策

US10976295
[0001] Natural gas has been used as a fuel source in vehicles for decades and is becoming increasingly advocated due to social issues such as environmental considerations, diversification of fuel supplies, and high oil prices.
【0003】
  天然ガスは、数十年間にわたって、車両の燃料源として用いられており、環境への配慮、燃料供給の多様化、原油価格の高騰などの社会問題ゆえにますます支持されている。

Different scales exist to rate the knock resistance of a CNG fuel.
CNG燃料の耐ノック性を評価する、様々なスケールが存在する。

Specifically, Methane Number (“MN”) and Motor Octane Number (“MON”) are both employed as indicators of the “knock tendency” of a combustion engine.
具体的には、メタン価(「MN」)とモータオクタン価(「MON」)は共に、燃焼エンジンの「ノック性」の指標として使用されている。

[0002] Methane number(*無冠詞;概念)represents a measure of resistance of fuel gases to engine knock, which is also referred to as detonation.
【0004】
  メタン価は、デトネーションとも呼ばれるエンジンノックに対する燃料ガスの抵抗力の尺度を表す。

A Methane number(*不定冠詞;初出の或る、不特定だが何らかの具体的な値)is not a thermodynamic property of fuel gas but is a numerical characteristic indicative of combustion control.
メタン価は、燃料ガスの熱力学的特性ではなく、燃焼制御を示す数値特性である。

Engine knock/detonation occurs when a fuel-air mixture auto-ignites ahead of a propagating flame.
エンジンノック/デトネーションは、燃料空気混合気が火炎の伝播の前に自動点火するときに発生する。

This phenomenon produces shock waves that could lead to serious loss of power and/or efficiency, as well as damage to the engine.
この現象は、エンジンを損傷するだけでなく、出力および/または効率の深刻な損失につながる可能性のある衝撃波を発生させる。

[0003] The knock resistance of a CNG fuel is determined by comparing the compression ratio at which the fuel knocks to that of a reference fuel blend that knocks at the same ratio.
【0005】
  CNG燃料のノック抵抗は、燃料がノッキングする圧縮比を、同じ比率でノッキングする基準燃料混合物の圧縮比と比較することによって決定される。

Methane numbers(*複数無冠詞;初出、不特定の様々)are assigned to natural gas supplies based on their operation in a knock testing unit.
メタン価は、ノック試験ユニットでの操作に基づいて天然ガス供給品に割り当てられる。

The reference fuel blend for Methane number(*無冠詞;概念)includes Methane, which is assigned a value of 100, and hydrogen, which receives a value of 0.
メタン価の基準燃料混合物は、値100が割り当てられているメタンと、値0が与えられた水素とを含む。

For comparison purposes, the primary difference between Methane number(*無冠詞)and MON is the reference fuel blend that is compared to the natural gas.
比較のために、メタン価とMONとの主な違いは、天然ガスと比較される基準燃料混合物である。

The fuel blend used as a reference for the MON is comprised of iso-octane, which is assigned an octane number of 100, and n-heptane which receives an octane number of 0.
MONの基準として用いられる燃料混合物は、100のオクタン価が割り当てられたイソオクタンと、0のオクタン価が与えられたn-ヘプタンからなる。

The MON for CNG fuels range from 115 to in excess of 130.
CNG燃料のMONは、115~130超の範囲である。


[0006] To further complicate matters, no one set of guidelines for Methane number(*無冠詞)is accepted across various regulatory platforms and by engine manufacturers.
【0008】
  さらに問題を複雑にしているのは、メタン価に関するガイドラインが、様々な規制プラットフォームおよびエンジン製造者によって1組も(*単一のガイドラインが)受け入れられていないということである。

Different regulatory entities have issued different standards based on a variety of algorithmic protocols, as have commercial entities associated with custody transfer of LNG.
様々な規制機関が様々なアルゴリズムプロトコルに基づいて異なる規格を発行しており、LNGの管理輸送に関連する営利団体も同様である。

For example, the California Air Resource Board requires compressed natural gas Methane number and Fuel Composition for vehicular use to meet minimal specifications including possessing a Methane number of 80, calculated according to the ASTM D1945 standard.
例えば、カリフォルニア州大気資源局は、車両用の圧縮天然ガスのメタン価および燃料組成が、ASTM  D1945規格に従って計算されたメタン価80を有する最小の仕様を満たすことを要求する。

US10935449
The methane number of the natural gas used in this study was approximately 82, with 84% methane, 9% ethane and 1% propane.
この研究で用いた天然ガスメタン価は約82で、メタンが84%、エタンが9%、プロパンが1%であった。

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