Brissy Enterprises Official Blog

英語が身につくブリジーサッカースクール情報や留学情報をお届けします!

Cinema

2013-06-03 20:17:28 | Diary

 Hi, guys.

 It's been a long time since I went to a movie theater last time. I can't still remember when it was... But suprisingly, I went out for a movie twice in the last two weeks. lol

 The movies I watched were 'The call' and 'Hang Over 3'. The former movie was a bit gloss for me. I was taken to watch it by my friends, and I didn't even know what the storyline was like... Actually I knew it cuz one of my friend answered the quetion like it's a kind of love story!! so I said that's ok. It sounds good to watch. However...

 That was completely a horror one about A Fuck'n psycho stalker who repeatedly kidnaps only white girls and killed them in a crazy way in the end... If I had knew what we would go and watch, I definitely wouldn't have gone!! Hang Over 3 was a great movie. That was one of the funniest movie ever, and the best one of all series for me. You should check it out too. I was actually tired of cracking up after all. haha

 I just felt like I'm becoming like a Aussie man while I was watching it cuz I was craking up too when others in cinema were craking up at parts of the movie as I've been here for ages. lol

 

 

 

 ども。

 この前、ひっさびさに映画みてきた。オーストラリアで行ったことあったっけと思うくらい久しぶり。しかも2週連続で。笑

 見たのは、「The call」と「Hang over 3」。 前者は「SAW」シリーズを撮った監督と同じみたいで、ホラー映画。精神異常者が金髪の女の子ばっかりを狙って殺人を犯すってやつ。ちょっと気持ち悪いシーンも多くて、見た後はあんまり気持ち良いモンではなかったかな。笑

 後者は日本でも人気のシリーズだと思います。その最新作。

 自慢でもなんでもないけど、驚いたのは完全字幕なしで初めて見た映画をだいたい理解できたのが自分の中ではすごく嬉しかった。英語力やっぱり伸びてるんだなぁって。Hang overなんかは完全なコメディだから意味がわからなかったら全くおもしろくない。むしろ他の観客は爆笑しまくってるのに、自分だけ意味がわからなくって完全に浮いてる感じになってしまう。

 けど、笑いのポイントもこっちに長くいるとわかってくるし、似てくる。多少わからん単語ももちろんあったけど、オーストラリア人と同じように洋画を映画館で見て笑えるってことに、違う幸せを感じてみてました。もっともっと英語勉強して、100%わかるようにするのが次の目標やね。


最新の画像もっと見る

2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (ラモスヘアー)
2013-06-03 22:48:05
たいきに大事なお知らせあります…

僕たちの心のオアシス、『つくってあそぼう』終わっちゃいました。

もう
わくわくさんにもゴロリにも会えません(;_;)
名言「よっこいせーっと」を耳にすることが
出来なくなりました。

僕のサッカーが調子悪いのは
このせいかもしれません。

この哀しみ…乗り越えるには
少し時間がかかりそうです。。。
返信する
Unknown (bac)
2013-06-05 00:54:21
ラモス

えらいしょーもないことを長文でまぁ・・・。そんな暇あんねやったら公園でも行って練習してこい!
返信する

コメントを投稿