◯ Rival of fate "Michelangelo". "Da Vinci." 宿命のライバル ミケランジェロ. ダヴィンチ.

2015-04-25 07:19:58 | ♪ One Short Talk



2015-04-25 07:19:58


http://www.ops.dti.ne.jp/~manva/da_vinci/michelangelo/angi.htm

http://chikakomaria.blog62.fc2.com/blog-entry-333.html

Rival of fate Michelangelo. Da Vinci.


Another genius made the time the Italian Renaissance latter period and Leonard likewise, and existed. Sculptor Michelangelo who is 25 years younger. Cool-headed "god Michelangelo" with "master painter Leonard" and masculine passion with the intellect didn't live in the same town but he was in Florence together during 1505 from 1501 but two of ability always clashed intensely.

Leonard was conscious of Michelangelo who emphasizes a sculpture, and recorded "painting theory", and I insisted that paintings were the fine arts by which poetry, music and carving are entirely and the best fine arts which excel learning. On the other hand says
that Michelangelo stated "Even my manservant would draw that one better." about Leonard's painting.

The committee which decides about the place where Michelangelo's Statue of David is put in 1504 was opened. Da Vinci who participated as one person of a commissioner approved a loggia de and the opinion put in RANTSI, but it was put in VEKKIO Miyamae where Michelangelo is a SHINYORIA square as hoped after all. (A replica is put at this place at present, and there is a real thing in an academia art museum.)





(The top) etude for a war of Anghiari Budapest national art museum
(The inside) TAVORA rice casserole It's also called something Leonard chooses as himself.
(The bottom) copy by Rubens Rubens copies Lorenzo and the one ZAKKIA copied. The Louvre.


At the same time, two people made an aspect pair the thing which draws a picture on a done wall at a main conference room in a VEKKIO shrine. The "war of" Cassina which defeated Pisa army was the subject of a painting for "Battaglia di Anghiari
" and Michelangelo by which Florence army broke a Milanese army in 1440 for da Vinci. Two people competed keenly and fought, but Pope Julius accepted an invitation in second generation and moved to Rome in incomplete inside, and Leonard had begun to be colored by the oily paint compounded originally, but Michelangelo dropped and gave up. Sketching and a copy are left for "Battaglia di Anghiari". (After that, Vasari drew a figure of "Siena capture" on "Pisa capture" and "war of Cassina" on "Battaglia di Anghiari" at this place.)



After drawing a ceiling painting of Capella Sistina up, Michelangelo ordered the front altar picture "the last referee", but to concentrate on a sculpture, I declined. He lived in Rome from 1513 near the sunset and was building the plan of the last referee up secretly, but da Vinci leaves the word to which I say "Medici brought up arakajime and destroyed arakajime." and has left Rome because Giuliano de Medici has died. In the long run Michelangelo draws and the altar picture is said to be his best masterpiece.



2015-04-25 07:19:58


http://www.ops.dti.ne.jp/~manva/da_vinci/michelangelo/angi.htm

http://chikakomaria.blog62.fc2.com/blog-entry-333.html

宿命のライバル ミケランジェロ. ダヴィンチ.

 

 イタリア・ルネッサンス後期、レオナルドと時を同じくして、もう一人の天才が存在した。25歳年下の彫刻家ミケランジェロである。冷徹な知性を持つ「画聖レオナルド」と男性的な激情を持つ「神ミケランジェロ」は、1501年から1505年の間ともにフィレンツェにいた以外は、同じ街に住むことはなかったが、二つの才能は、常に激しくぶつかり合った。

 彫刻を重視するミケランジェロを意識して、レオナルドは「絵画論」を記し、絵画は詩や音楽や彫刻などいっさいの芸術や学問に勝る最高の芸術だと主張した。これに対し、ミケランジェロは、レオナルドの絵画について、「あのくらいのものなら私の下男でももっとうまく描いたでしょう」と述べたという。

 1504年、ミケランジェロのダヴィデ像を置く場所を決定する委員会が開かれた。委員の一人として参加したダヴィンチは、ロッジア・ディ・ランツィに置くという意見に賛同したが、結局はミケランジェロの希望どおりシニョーリア広場のヴェッキオ宮前に置かれた。(現在この場所にはレプリカが置かれ、本物はアカデミア美術館にある。)










(上)アンギアリの戦いのための習作 ブダペスト国立美術館
(中)タヴォラ・ドリア レオナルド自身によるものともいわれる。
(下) ルーベンスによる模写 ロレンツォ・ザッキアが模写したものをルーベンスが模写。ルーブル美術館。


 同じ頃、二人はヴェッキオ宮の大会議室で、相対する壁に絵を描くことになった。ダヴィンチは1440年フィレンツェ軍がミラノ軍を打ち破った「アンギアリの戦い」、ミケランジェロはピサ軍に勝利した「カッシーナの戦い」が画題であった。二人はしのぎを削って争ったが、ミケランジェロは未完のうちに法王ユリウス二世の招きに応じてローマへ移り、レオナルドは独自に調合した油性の絵の具で彩色を始めたが流れ落ち、断念した。「アンギアリの戦い」は素描や模写が残されている。(その後、この場所には、「アンギアリの戦い」の上に「ピサ攻略」、「カッシーナの戦い」の上に「シエナ攻略」の図をヴァザーリが描いた。)

 また、ミケランジェロはシスティーナ礼拝堂の天井画を描き上げた後、正面の祭壇画「最後の審判」を注文されたが、彫刻に専念するため辞退していた。ダヴィンチは晩年に近い1513年からローマに住み、密かに最後の審判の構想を練っていたが、ジュリアーノ・ディ・メディチが死亡したため、「メディチは予を育て、予を滅ぼした」という言葉を残してローマを去った。結局祭壇画は、ミケランジェロが描き、彼の最高傑作と言われている。




最新の画像もっと見る

コメントを投稿