US2022059070(SONY GROUP CORP [JP])
[0163] For example, the information processing apparatus 10 according to the embodiment of the disclosure is
【0116】
例えば、本開示の一実施形態に係る情報処理装置10は、
able to lead the user into a relaxed state or deeper sleep by sensing the state of a human body (such as breathing, brain waves, pulsation, and body temperature) and dynamically mixing environment sound, environment production sound and noise based on the amount of change in the state.
人体の状態(呼吸、脳波、脈拍、体温など)をセンシングし、その変化量に基づいて、環境音や環境演出音、ノイズなどのミックスを動的に行うことで、ユーザをリラックス状態やより深い睡眠に導くことも可能である。
For example, when the user is in an arousal state, the controller 130 is able to make the user less conscious of external noise and naturally lead the user to deep sleep by having the user hear white noise components being mixed.
例えば、ユーザが覚醒状態にある際、制御部130は、ホワイトノイズ成分をミックスして当該ユーザに聞かせることで、外部の騒音を意識させづらくし、自然に深い睡眠状態に誘うことも可能である。
US11556308(RICOH CO LTD [JP])
[0038] Further, for example, the information processing apparatus 10 supports a team to conceive an idea by controlling the environment effect producing process (spatial environment setting process) described below.
【0020】
また、情報処理装置10は後述のような環境演出処理により、例えばチームでのアイデアの発想を支援する。
The information processing system 1 according to the present embodiment improves the teamwork of a plurality of users in the conference room by controlling an environmental effect by video and sound as described below.
本実施形態に係る情報処理システム1では、後述のような映像や音響による環境演出の制御により、会議室の中にいる複数人のユーザのチームワークを向上させる。
Further, the information processing apparatus 10 achieves both maximization of individual creativity and realization of diversity by team's work by the environment effect producing process described below.
さらに、情報処理装置10は後述のような環境演出処理により、個人の創造性の最大化と、チーム作業による多様性の実現と、を両立させる。
For example, the information processing apparatus 10 supports an individual to bring various idea by stimulating the individual's brain by the environment effect producing process described below, thereby improving the quality of ideas.
例えば情報処理装置10は後述のような環境演出処理により個人の脳を刺激することでアイデアの発散を支援し、アイデア発想の質を引き上げることができる。
US10359161(PANASONIC IP MAN CO LTD [JP])
[0029] As illustrated in FIGS. 1 and 2, light environment rendering system 100 is installed on a part of a structure such as a ceiling, a wall, or the like of a facility in which it is difficult to obtain natural lighting such as a meeting room without a window, an underground mall, a tunnel, etc.
【0020】
図1及び図2に示すように、光環境演出システム100は、例えば、窓の無い会議室、地下街、トンネルなどの自然の採光を得難い施設の天井、壁等の造営材に設けられる。
Light environment rendering system 100 includes a plurality of lighting apparatuses 1 , system controller 108 , first communicator 15 , and terminal device 110 .
光環境演出システム100は、複数の照明装置1と、システム制御部108と、第1通信部15と、端末機器110とを備える。
System controller 108 is an example of a controller. Lighting apparatus 1 is an example of each of a first lighting apparatus and a second lighting apparatus.
システム制御部108は、制御部の一例である。照明装置1は各々の第1照明装置及び第2照明装置の一例であり、
According to the present embodiment, five lighting apparatuses 1 are installed on a part of a structure.
本実施の形態では5つの照明装置1が造営材に配置されている。
First communicator 15 is an example of a communicator.
第1通信部15は、通信部の一例である。
US8002634(KONAMI DIGITAL ENTERTAINMENT [JP])
[0004] The present invention was conceived in consideration of the above-described circumstances, and an object of the present invention is
【0004】
本発明は上記課題に鑑みてなされたものであって、その目的は、
to provide a game machine, a game machine control method, and an information storage medium which enables reduction of load of the process for achieving an effect such as, for example, a scene of falling snow or falling rain in a three-dimensional game.
3次元ゲームにおいて例えば雪や雨が降る様子等を演出するための処理の負荷軽減を図ることが可能になるゲーム装置、ゲーム装置の制御方法及びプログラムを提供することにある。
[0005] In order to achieve the above-described object, according to one aspect of the present invention, there is provided a game machine which displays a game screen representing a scene, in a three-dimensional game space, viewed from a given viewpoint position toward a given sight line direction,
【課題を解決するための手段】
【0005】
上記課題を解決するために、本発明に係るゲーム装置は、3次元ゲーム空間において所与の視点位置から所与の視線方向を見た様子を表すゲーム画面を表示するゲーム装置において、
the game machine comprising
environmental effect object placement means for placing a plurality of environmental effect objects in a target region of the three-dimensional game space based on the viewpoint position and the sight line direction;
前記視点位置及び前記視線方向に基づく前記3次元ゲーム空間の対象領域に、複数の環境演出オブジェクトを配置する環境演出オブジェクト配置手段と、
target region controlling means for moving the target region, in response to a change of the viewpoint position or the sight line direction, based on the viewpoint position and the sight line direction after the change;
前記視点位置又は前記視線方向の変化に応じて、前記対象領域を、変化後の前記視点位置及び前記視線方向に基づいて移動させる対象領域制御手段と、
and display means for displaying a game screen representing a scene, in the three-dimensional game space in which the plurality of environmental effect objects are placed in the target region, viewed from the viewpoint position toward the sight line direction.
前記複数の環境演出オブジェクトが前記対象領域に配置されてなる前記3次元ゲーム空間において前記視点位置から前記視線方向を見た様子を表すゲーム画面を表示する表示手段と、
を含むことを特徴とする。
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