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F1 カルロス・サインツ   コラム

マクラーレンF1チーM所属のカルロス・サインツの2019シーズンを終えての コラムです。

219年、サインツはドライバーズランク 6位でシーズンを終えました。

 

 In terms of general performance, we have consistently been one of the few teams fighting to dominate the midfield every weekend and we were rewarded with fourth in the constructors’ championship. On top of that, finishing P6 for me in the drivers’ championship was probably unthinkable at the start of the season, so it feels great to achieve our most ambitious goals this year.

I´m very grateful to everyone at the team, both at the factory and at the track, and I also want to send a very special thank you to you the fans for such amazing support. I appreciate all the messages and I´m grateful for you coming on this journey and reading my column. Have an amazing winter – then bring on 2020!

↓            ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。

 

 

In terms of general performance,

全体的な(マシンの)性能では

we  have consistently been one of the few teams fighting

僕達は   常に    戦う事ができる数チームの内の一つだったよ

                     to dominate the midfield every weekend

          (レースのある)週末を通して中団を支配するために(戦えるチームだった)

 

and

だから

we were rewarded with fourth     in the constructors’ championship.

僕達は 4位という結果に報われました     チームランキングのね。

 

 

 

On top of that,

その上、

finishing P6 for me in the drivers’ championship

僕にとって ドライバーズ選手権6位で終える事は

             was  probably unthinkable  at the start of the season,

                多分考えられなかったよ  今シーズンのスタート時にはね。

 

so

だから

it feels great    to achieve our most ambitious goals this year.

グレートな気分だよ   今年の ほとんどの目標を達成した事はね。

 

 

 

I´m very grateful      to everyone    at the team,

とっても感謝してるよ                                 チームや

                          both at the factory

                      工場、

                                                      and

                      そして

                                                        at the track,

                      コースの みんなにね(感謝してる)。

and

それに

I also want to send a very special thank you

特別な感謝(の言葉を)送りたいよ

                     to you the fans for such amazing support.

                  この様な素晴らしいサポートをしてくれたファンの皆へね。

 

 

 

I appreciate  all the messages

 有り難いよ 全てのメッセージがね

and

だから

I´m grateful   for you coming on this journey

感謝してるよ       この遠征にきてくれたり

             and

             そして

             reading my column.

             僕のコラムを読んでくれた みんなにね。

 

 

Have an amazing winter – then bring on 2020!

    素晴らしい冬になりますように そして2020年にもたらすように!

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成田山にて

I went to Naritasan Temple last week to take a picture of autumn leaves.

Naritasan-temple is located about 10km from Narita International Airport, and can be reached in 15 minutes on foot from Narita Station(JR-line or Keisei-line)


この間 成田山に紅葉の写真撮りに行きました。

ちょうど見ごろだったけど ちょっと曇り空で・・・

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先週の野食

              焚火で調理 & コーヒー

              先週は 雨ばかりで気が湿ってて 火を起こすの苦労した・・・

          

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F1 HONDA代表  シーズンを終えて。

Toyoharu Tanabe, Honda F1 Technical Director

I would also like to thank all the fans who have supported us. This has been an encouraging year, but what we achieved this season is not yet where we want to be, so we will keep pushing to improve.”

↓           ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行が うまくいってないのでPCで見てね。



Toyoharu Tanabe, Honda F1 Technical Director

田辺 豊治    HONDA F1 テクニカル デイレクター


I would also like to thank    all the fans who have supported us.

感謝したいです         我々をサポートしてくれたファンの皆様へ です。



This has been an encouraging year,

今年は  励みになる年でした

but

しかし

what we achieved this season   is    not yet where we want to be,

我々が今シーズン達成した事は         まだ 我々が望んでいる場所では ありません

so

だから

we will keep pushing to improve.”

我々は 改善するためにプッシュし続けるつもりです。




  **encouraging year,;HONDAは、2015年にF1に復帰したが 去年まで未勝利だったが

              今年3勝を含む11表彰台の結果を残す。

  **what we achieved this season;今季は3勝 チームランク3位。今年の目標は5勝だった


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F1 アブダビGP決勝 フェルスタッペン コメント

 

 

 

Max Verstappen, 2nd

“Of course I’m very happy to finish the season with a podium and to be third in the championship ahead of both Ferraris is also a good achievement. On this track today Mercedes and Lewis were just a bit too quick but as a Team we had a good strategy, good pit stops and the car was working really well so second place is a good result on this track. The pace was good and overall we were quite a bit faster than the other guys which is a nice feeling. Looking back my highlight of the season was Austria. To take the first victory for Honda in the V6 era was very emotional and as a Team to win at our home track again in front of so many Dutch fans was a great feeling. It’s been a good season and the Team never stopped pushing. Honda also made some great improvements so we can be very happy with our first season together. As a Team we want to move forward next year and fight for the title. We need to push flat out to close the gap but looking at the last few races we have made a positive step. It’s a great ending and now we just want to focus ahead and be even more competitive in 2020.”

↓        ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。

 

Max Verstappen, 2nd

マックス・フェルスタッペン (決勝)2位


“Of course

もちろん

I’m very happy   to finish the season with a podium

とっても嬉しいよ    表彰台でシーズンを終えた事はね

and

それに

to be third in the championship ahead of both Ferraris   is  also a good achievement.

フェラーリの二人の上で 選手権3位になった事も           良い成果だよ。

                                                                   

                         

On this track today

今日の このコースでは

Mercedes and Lewis   were just a bit too quick

メルセデスと ルイスは     ちょっと速すぎだったよ

but

でも

as a Team

チームとしては

we had a  good strategy,

僕達は   いい戦略で

      good pit stops

      いいピットストップができたよ

and

それに

the car  was working   really well

マシンは   機能したよ 本当に上手くね

so

だから

second place  is  a good result  on this track.

2位は        良い結果だよ このコースではね。

 

 

      ** Lewis ;優勝した ルイス・ハミルトン  メルセデス所属

 

 

 

The pace     was  good

(レースの)ペースは 良かったよ

and

それに

overall

全体としては

we   were quite a bit faster   than the other guys

僕達は    ほんの少し速かったよ   他のライバルよりもね

                       which is a nice feeling.

                       それは  いい気分だよ。

 

 

Looking back my highlight of the season   was Austria.

今シーズンの僕のハイライトを振り返ってみれば   それはオーストリアだね。

 

 

      **Austria ;フェルスタッペンの今季1勝目を記録したグランプリ

 

 

To take the first victory for Honda in the V6 era  was very emotional

V6時代のHONDAにとっての初優勝を勝ち取った事は   とっ感慨深かったよ

and

それに

as a Team

チームとして

to win at our home track again in front of so many Dutch fans

僕達のホームコースで再び とても沢山のオランダのファンを前にして優勝した事は

                             was  a great feeling.

                            素晴らしい感じだったよ  

 

     

    **V6 era ;現在のエンジンレギュレーション V型6気筒ハイブリッドを指す

    **our home track ;オーストリアはフェルスタッペンの所属するレッドブルの所在地

 

    **so many Dutch fans ;スタンドはフェルスタッペンを応援するファンで

                  オランダのナショナルカラーのオレンジに染まっていた。

 

 

    

It’s been a good season

ずっと良いシーズンだったし

and

それに

the Team never stopped pushing.

チームは 決して プッシュすることを止めなかったんだ。

 

 

Honda also  made  some great improvements

HONDAもまた、   素晴らしい改善をしてくれたんだ

so

だから

we can be very happy        with our first season together.

僕達は、とてもハッピーになれるんだ    僕達のパートナーシップの最初のシーズンにね。

 

 

 

  **first season together;HONDAは、今年からフェルスタッペンの

                 在籍するレッドブルにエンジンを供給

 

 

 

As a Team

チームとしては

we    want  to move forward next year

僕たちは      来年 前進して

          and

          そして

          fight for the title.

          タイトルの為に戦いたいよ。

 

 

We need to push flat out         to close the gap

僕達は全開でプッシュする必要があるんだ  (トップとの)差を縮めるためにね

but

でも

looking at the last few races

最後の数レースを見れば

we have made a positive step.

僕達は  ポジティブなステップをしたんじゃないかな。

 

 

It’s a great ending

素晴らしいエンディングだよ

and

だから

now

今は

we just want  to focus ahead

僕達は      前に意識を向け

         and

         そして

         be even more competitive   in 2020.”

         もっと競争力つけたいね    2020年には。

 

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F1 アブダビGP予選 フェルスタッペン コメント

Max Verstappen, 3rd, 1:35.139

“I’m pretty pleased with qualifying and we got the most out of the car. Of course you always want to be ahead or a little closer to pole but I think this was the best we could do and there wasn’t much more in it. There are always tracks on the calendar where certain cars work better than others and it’s easier to find a good set-up. This is a Mercedes track and for us it was a bit more tricky to get everything out of the last sector. With Valtteri’s penalty I will start from the front row which will help in the race. The start will be important as overtaking is difficult around here but it’s a long race and we will of course be going for the win as always. Mercedes will be quick and it won’t be easy but as a Team we will make it as hard as possible, put them under pressure, and fight them until the end.”

↓           ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。

 

Max Verstappen, 3rd, 1:35.139

マックス・フェルスタッペン (予選)3位 1分35秒139



“I’m pretty pleased  with qualifying

  かなり嬉しいよ     予選にはね。

and

それに

we got the most          out of the car.

僕達は ほとんどを絞りだしたよ  このマシン(の性能)からね。

 

 

Of course

もちろん

you always want  to  be ahead

いつも欲してるよ    前に位置付ける事や

            or

            a little closer to pole

            もうちょっとポール(予選1位)に近づく 事をね

 

but

でも

I think     this was  the best we could do

こう思うんだ  この結果は 僕達の出来る最高の物だで

        and

        だから

        there wasn’t much more in it.

        それ以上の余地は無かった  って(思うんだ)・

 

 

 

There are always tracks on the calendar

         where certain cars  work better than others

            特定のマシンが    他のマシンより上手く機能するコースは

1シーズンの中に いつでも有るものだよ

and

だから

it’s easier    to find a good set-up.

より簡単なんだ 良いセットアップを見つける事はね。

 

 

 

This is a Mercedes track

ここは メルセデスに(有利な)コースなんだ

and

それに

for us

僕達にとっては

it was a bit more tricky  to get everything out of the last sector.

ちょっと難しいんだ     最終区間から全てを引き出す事はね。

 

 

With Valtteri’s penalty

バルテッリのペナルティで

I will start from the front row

   フロントローからスタートする事になるんだ

          which will help in the race.

           それはレースの時の助けになるね。

 

    

     **Valtteri’s penalty;メルセデスのバルテッリ・ボッタスにペナルティが課せられ

                  予選順位降格  よってフェルスタッペンが2番手からの

                  スタート。


     ** front row : 決勝スタートは2台づつ横に並ぶので 2番手スタートの

              フェルスタッペンは最前列スタート という意味。

 

 

The start will be important   as overtaking  is difficult around here

スタートが重要になるんだ     追い抜きが   ここでは困難だからね

but

でも

it’s a long race

長いレースなんだ

and

だから

we will  of course  be going for the win       as always.

僕達は  もちろん  勝利を目指していくつもりだよ  いつもの様にね。

 

 

 

Mercedes will be quick

メルセデスは 速んじゃないかな

and

だから

it won’t be easy

簡単では ないだろうね

but

でも

as a Team

チームとして

we will  make it as hard as possible,

僕達は  出来る限り頑張って

     put them under pressure,

     メルセデスにプレッシャーをかけ

     and

     そして

     fight them   until the end.”

     彼らと戦うよ  最後までね!

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