goo

F1 オランダGP決勝 角田 コメント

🔶 語訳は ご容赦を。

Yuki Tsunoda, 17th
角田裕毅  決勝17位


“We split      the strategy  across the garage,
僕達は分けました 戦略をね  相方のガレージと(戦略を分けた
 but 
でも
this time   it didn’t work, 
今回は、 それは機能しませんでした。
especially 
特に
on my side.
僕の側ではね。


**on my side→ 角田側は柔らかめのタイヤでペースを上げたうえで
         タイヤ交換が1回多い戦略



 We knew     that it was going to be 50:50  with 2 stops, 
僕達は解ってました 半々の確率だって事をね 2回ストップ(戦略)ではね
but
でも
the lap we pitted  was  too late 
ピットインした周が  遅すぎでした
and
それで
 the timing  was  wrong.
状況は    悪くなっていきました。


**2 stops,→ タイヤ2回交換 3つのタイヤを使う戦略



 Using the soft tyre  and  losing a position (at the start )
ソフトタイヤを使い、  (スタートで)順位を落とす事は、
                       was  unideal for sure, 
                      確かに理想的ではないですね
and then 
それから
I was  just stuck in traffic 
    渋滞にはまっちゃって
    and
     always behind dirty air. 
             いつも乱れた空気の後ろにいたんです。



 **dirty air → 直前の車による空気の乱流
        


I finished the race way   behind where I started
レースを終えました   スタート順位より後ろでね
              , which was pretty frustrating.
             その事は、かなりイラつきましたよ。


 ** where I started → 角田は11番グリッドからスタート



 We certainly  could have done better          as a team, 
僕達は確実に もっと上手くやる事ができたはずなんです チームとしてね。 
but 
でも
we can      learn from it, 
僕達は出来るよ それから学び
         improve
                              改善し、
         and
         そして
         work on things       for the future.”
        取り組むことが(出来るよ) 今後に向けてね!
         

🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda, 17th
“We split the strategy across the garage, but this time it didn’t work, especially on my side. We knew that it was going to be 50:50 with 2 stops, but the lap we pitted was too late and the timing was wrong. Using the soft tyre and losing a position at the start was unideal for sure, and then I was just stuck in traffic and always behind dirty air. I finished the race way behind where I started, which was pretty frustrating. We certainly could have done better as a team, but we can learn from it, improve and work on things for the future.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« F1 オランダ... 永代橋 »
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。