京都・宇治の陶芸教室 朝日焼作陶館 スタッフブログ

登り窯の横にかまえた朝日焼作陶館 「深く楽しい陶芸の魅力」に触れることができる窯元ならではの陶芸教室です

東京国立博物館・最後 / Tokyo National Museum · Last story / 東京國立博物館·最後的故事 / 东京国立博物馆·最后的故事

2017-05-30 22:47:40 | お出かけ
東博の話で引っ張ること三回目(笑)
今日で終わります。ご安心ください。


さて前回は、織部のあたりまで話をさせていただいたと思いますが、
今日は展示室後半の話です。

途中ね、物販のブースがあるからウッカリそこで大量に買い物をして
後半見るのを忘れるところでした。だって、広いんだもん東博。(笑)

後半は、織部を中心とした華やかな桃山時代が訪れ・・
ん?書いたな。この辺り。

織部の弟子、小堀遠州の登場でした。
小堀遠州は、朝日焼とは縁のあるお方で、
『 後に二代目陶作の頃、小堀遠江守政一(小堀遠州)が朝日焼を庇護、
そして指導したため、名を一躍高めることとなった。
同時に遠州は朝日焼の窯場で数多くの名器を生み出している。 』
だそうです。ありがたや。

この頃は、武士のためのお茶(茶道)が盛んでしたが、
公家文化を茶道に取り込み、古典復興として、
お道具などに平安時代の歌の名前などを付け、格を上げていたそうです。

江戸時代には、松平不昧公(まつだいらふまいこう)が、お茶道具を私財でコレクションをし、
その後、豪商で知られる三井家・平岡家・冬木家が千三家のパトロンになり、
武家茶道とは違う華やかな茶道を発展させた。
その展示品も並んでいた・・そうです(笑)

だって、このころには、展示品がいっぱいあり過ぎて、
人もまぁまぁ多いから覚えられなかったんだもーん。(笑)

その後、数寄者(すきしゃ)と呼ばれる、
茶道はもちろんのこと、文化文芸に精通している人物が現れ、
海外流出していた茶道具を買い集め保存、自ら美術館も立てた人物もいたそうです。

ありがたや。その方たちがいなかったら、
我々は茶道具を見るために海外の美術館へと見に飛ばなくてはなりませんでした。

そんな説明を受けてからの美術館めぐり、流れが分かって面白かったですよ~。
写真でしか知らなかった茶碗などのお道具。
意外に大きかった!中がざらざらしているのを初めて知った!等々、発見も多数。

熱い思いで集結・展示された品々は見ておくべきです。
次に開かれるとすると・・前回から37年ぶりでしょ。
私、80歳まわってます。東京になんか行けない~(笑)

6月8日まで。是非に。
http://www.tnm.jp/modules/r_free_page/index.php?id=1828


- * - * - * - 

The story of the Tokyo National Museum is the third time (laugh)
It is over today. Please do not worry.


Well, last time I think that we talked to Oribe,
Today is the second half of the exhibition room.

On the way, there is a booth for sales. I did shopping a lot there.
And I almost forgot to watch late.
Because, it is wide, Tokyo National Museum. (Lol)

The second half of the exhibition is a gorgeous Momoyama era · ·
I wrote the last time.

I will tell you from the appearance of Kobori Enshu, a disciple of Oribe.
Kobori Enshu is a person who has a connection with Asahi-yaki,
"When later the second generation pottery,Kobori Enshui ashamed Asahi-yaki,
And as he instructed him, he decided to raise the name of Asahi-yaki.
At the same time, the district is producing numerous instruments in the Asahi-yaki kiln. "
It is said that. Thanks.

Around this time, a tea ceremony for samurai was popular,
Kobori Enshu incorporates the public culture into the tea ceremony, and as classical reconstruction,
It is said that the name of the song of the Heian period was attached to tools and others, raising the case.

In the Edo period, Matsudaira Fumai Public collected collections of tea utensils with private property,
Later, Mitsui family, Hiraoka family and Fuyuki family known as a luxury merchant became patrons of the 3 Sen family,
I developed a gorgeous tea ceremony different from the samurai tea ceremony.
The exhibits were also lined up ... (laugh)

Because, at this time there were too many exhibits,
I could not remember it. (Lol)

After that, called The suki-sha (county owner).
A person familiar with the tea ceremony, culture literature appeared,
It seems that there were some people who bought and collected the tea ceremony which had flowed out overseas, and also set up the museum himself.

Thanks. Without those people,
In order to see the tea ceremony we had to fly to the overseas museum.

It was fascinating to see the flow, knowing the art museum after receiving such explanation.
I have known tea tools only by photography.
It was big! I now know that the inside is rough!
I found a lot of discoveries.

We should watch the items gathered and exhibited with hot feelings.
Next time it is opened ... · Last exhibition 37 years ago.
I am 80 years old. I can not go to Tokyo any more ~ ​​(lol)

Until June 8th. Come on!
http://www.tnm.jp/modules/r_free_page/index.php?id=1828


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東京國立博物館的故事是第三次(笑)
今天結束了請不要擔心。


那麼,上次我覺得我們跟Oribe說話了,
今天是展廳的下半年。

在路上,有一個銷售攤位。我在那裡購物很多
我幾乎忘了看晚了。
因為它是廣泛的,東京國立博物館。 (大聲笑)

展覽的下半部分是桃花山時代的華麗時代··
我寫了最後一次。

我會從Oribe的門徒Kobori Enshu 的外表告訴你。
Kobori Enshu 是與Asahi-yaki 有聯繫的人,
在第二代陶器之後,Kobori Enshu 將保護朝日焼。
他指示他,他決定提高朝日焼的名字。
同時,該區正在朝日焼窯生產多種儀器。 “
據說謝謝。

在這個時候,武士的茶道很受歡迎,
Kobori Enshu 將公共文化納入茶道,經典重建,
據說平安時期的歌曲名稱附在工具等上,提起案件。

在江戶時代,松井富美公共收集了私有的茶具
於是,三井家・平岡家・冬木家 知道他的富商成為3千家靠山,
我開發了一個華麗的茶道,不同於武士茶道。
展品也排隊了...(笑)

因為這時候有太多的展品,
我不記得了(大聲笑)

之後,叫做suki-sha(縣老闆)
熟悉茶道的人,文化文學出現,
似乎有一些人買了和收集了流出海外的茶道,也自己組建了博物館。

謝謝。沒有這些人,
為了看茶道,我們不得不飛到海外博物館。

看到這個流程很有魅力,知道藝術博物館收到這樣的解釋。
我只有通過攝影知道茶具。
很大!我現在知道裡面是粗糙的!
我發現了很多發現。

我們應該以熱烈的感受觀看收集和展示的物品。
下次打開...·37年前的最後一次展覽
我80歲我不能再去東京了〜(哈哈)

直到6月8日。請來吧
http://www.tnm.jp/modules/r_free_page/index.php?id=1828


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东京国立博物馆的故事已经是第三次(笑)
这是在今天,请不要担心。


好了,上次我认为我们谈过织部,
今天是展览室的下半年。

在路上,有一个销售摊位。我逛了很多那里。
我差点忘了后期观看。
因为,它是宽,东京国立博物馆。(笑)

展览的第二部分是一个华丽的桃山时代··
我写的最后一次。

我会告诉你的科 Kobori Enshu ,织部的弟子的外观。
Kobori Enshu 是谁与朝日烧的连接的人,
在第二代陶器后,Kobori Enshu 将保护Asahiyaki。
当他指示他,他决定提高朝日烧的名称。
与此同时,该区生产的朝日烧窑的许多文书“。
据说,谢谢。

大约在这个时期,武士茶道很受欢迎,
科博里·恩主纳入公共文化到茶道,并作为经典的重建,
据说,平安时代的歌曲的名字被连接到工具和其他人,提高的情况下。

在江户时代,松平复脉收集公共与私人财产茶具的集合,
后来,三井家,平冈家庭和冬树的家庭被称为奢侈品商人成了3千家族的惠顾,
我公司开发从武士茶道不同的华丽的茶道。
展品也一字排开......(笑)

因为,在这个时候有太多的展品,
我不记得了。(笑)

在此之后,称为茶室(县所有者)
熟悉茶道的人,文化文学的出现,
看来,有一些人谁买了,并收集其已经流出海外的茶道,并且还成立了自己的博物馆。

谢谢。没有这些人,
为了看到茶道我们不得不飞往国外的博物馆。

这是令人着迷看到流动,知道美术馆接收这样的解释后。
我只有通过摄影名茶工具。
这是大的!我现在才知道里面是粗糙!
我发现很多的发现。

我们应注意收集并用热的感情表现的项目。
在下次打开时...·上届展会37年前。
我80岁了,我不能去东京更多的〜(笑)

直到6月8日,请来吧。
http://www.tnm.jp/modules/r_free_page/index.php?id=1828
コメント
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