◯ ♪ I'm Not The Only One ♪ (Sam Smith) サム・スミス

2015-01-29 13:54:42 | ♪PFK ASAP NEWS




I'm Not The Only One サム・スミス (Sam Smith)

ミュージック・ヴィデオの主人公は,経済的には恵まれているものの浮気性の夫を持つ若い女性ですが,この「自分だけじゃない」という気持ちは誰でも経験するものではないでしょうか?別に恋愛関係に限った話ではなく,妹や弟が生まれた子どもも,自分はもう親にとっての特別な存在ではない(=自分だけじゃない)と考えてこういう気持ちになるでしょう。こういう気持ちは誰にも覚えがあるはずで,そう考えるのは「自分だけじゃない」と思います。
The protagonist in the music video is the young wife of a wealthy but unfaithful husband. I think, however, a feeling like "I'm not the only one" is quite universal. It's not limited to a romantic relationship and could be applied to any kind of relationship. A child who has their baby sister or brother would also feel this way thinking they are not the only one for their parent(s). I believe everybody knows that kind of feeling. I'm sure I'm Not The Only One.
I'm Not The Only One (Sam Smith)






2015-02-18東京公演

2015-05-07 〃

http://ameblo.jp/daruma-korokoro/entry-11921663478.html
2014年09月08日(月) 05時18分54秒
テーマ:Others
I'm Not The Only One/Sam Smith


*****
You and me, we made a vow
For better or for worse
I can't believe you let me down
But the proof's in the way it hurts

君と僕は 誓いを立てたんだ
健やかなるときも 病めるときも、と
こんなふうに裏切られるなんて 思ってもみなかった
でもそれが事実 痛みすら感じてる

For months on end I've had my doubts
Denying every tear
I wish this would be over now
But I know that I still need you here

最後の数か月は 僕の中に疑いの念があった
こぼす涙すら否定して
今すぐにでも終わってしまえばいいのにと願うけど
まだ僕には君が必要なんだ

[Chorus:]
You say I'm crazy
'Cause you don't think I know what you've done
But when you call me baby
I know I'm not the only one

君は僕がどうかしてるっていうね
君が僕の知らないところで何してるか 僕が無知だと思ってるから
でもわかってる 君がベイビーと呼ぶ相手は
僕だけじゃないんだってことくらい

You've been so unavailable
Now sadly I know why
Your heart is unobtainable
Even though Lord knows you kept mine

君は今までもずっと 信じられないくらい魅力的だった
でも今は悲しいけどそれがなぜだかわかるんだ
君の心をつかむのは不可能だから
僕の心は君のもの それは確かなのに

You say I'm crazy
'Cause you don't think I know what you've done
But when you call me baby
I know I'm not the only one

君は僕がどうかしてるっていうね
君が僕の知らないところで何してるか 僕が無知だと思ってるから
でもわかってるよ 君がベイビーと呼ぶ相手は
僕だけじゃないんだってことくらい

I have loved you for many years
Maybe I am just not enough
You've made me realize my deepest fear
By lying and tearing us up

何年もの間君を愛して続けたけど
それでもたぶん まだ足りないくらいなんだろうね
君は僕にどん底の恐怖を教えてくれた
嘘をついて ふたりの関係を引き裂いてね

You say I'm crazy
'Cause you don't think I know what you've done
But when you call me baby
I know I'm not the only one

君は僕がどうかしてるっていうね
君が僕の知らないところで何してるか 僕が無知だと思ってるから
でもわかってる 君がベイビーと呼ぶ相手は
僕だけじゃないんだってことくらい

I know I'm not the only one
I know I'm not the only one
And I know...
I know I'm not the only one

僕は特別な存在ではないんだよね
僕が唯一ってわけではない




最新の画像もっと見る

コメントを投稿