2016.11.24 09:30 sank eight com
At the time of twilight in a late fall, why, fatal accident concentration? A car headlight, in a principle high beam.
625 cases of pedestrian's accident in the road crossing is here by the fatal accident which occurred in night (at the time ofsunset-at the time of sunrise) last year nationwide according to the National Police Agency, and I say among these that the case by which a vehicle including a motorcycle was a low beam occupied 95 for 597 cases and 5%.
While the irradiation distance of the low beam is about 40 meters according to a prefectural police, a high beam is about 100 meters. On the other hand when making a car run by 60 kilometers per hour, the brake works, and I say the distance until it stops doesn't often notice pedestrian's approach by a low beam by about 44 meters, and that can lead to an important accident.
We assume "An accident will tend to increase to the end of the year now. Driving in night wants you to provide for safe driving based on using a high beam." for Nobuyuki Nakamura deputy of a prefectural police traffic planning section.
On the 23rd, coverage to a prefectural police showed that they died of an accident at 10 in the past for 3 years-5 p.m. by which among 161 people of dead of a traffic accident who got up by the end of December and 37 people who hit nearly 1/4 are called the time of twilight-7:00 in Hyogo-ken. The days become short and the time the environment becomes dark when falls on the time when it increases in the traffic volume for going home, and it's judged as the cause to be easy for an accident to occur. To prevent an accident from happening, when driving a car after sunset, a prefectural police is calling to make the principle headlight a high beam.
Death and the number of seriously wounded persons of the accident which has occurred to 2013-10 in 27-time of twilight in December according to a prefectural police are 426. The number of dead was 161 and 25 people were a pedestrian. A car thinks there was also an accident which could be stopped when the case cut off stood out and a prefectural police ran, when making the pedestrian a high beam.
"A change is troublesome."
Road Traffic Law is prescriptive so that a principle high beam may be used at the time of a run of a car in night. I pass each other with an oncoming car, and we assume that it's changed to a low beam when the preceding car runs through the rear, and when I violate it, a fine for less than 50,000 yen is inflicted. But much, the case which makes a condition car of a low beam run by a reason such as "by a change, troublesomeness" "That the environment may be dazzling, I'm reserved." doesn't permeate use of a high beam.
625 cases of pedestrian's accident in the road crossing is here by the fatal accident which occurred in night (at the time ofsunset-at the time of sunrise) last year nationwide according to the National Police Agency, and I say among these that the case by which a vehicle including a motorcycle was a low beam occupied 95 for 597 cases and 5%.
While the irradiation distance of the low beam is about 40 meters according to a prefectural police, a high beam is about 100 meters. On the other hand when making a car run by 60 kilometers per hour, the brake works, and I say the distance until it stops doesn't often notice pedestrian's approach by a low beam by about 44 meters, and that can lead to an important accident.
We assume "An accident will tend to increase to the end of the year now. Driving in night wants you to provide for safe driving based on using a high beam." for Nobuyuki Nakamura deputy of a prefectural police traffic planning section.
2016.11.24 09:30 sank eight com
晩秋の薄暮時になぜ死亡事故集中? 車ヘッドライトを原則ハイビームに
警察庁によると、全国で昨年夜間(日没時~日の出時)に起きた死亡事故で、歩行者の道路横断中の事故は625件あり、このうちバイクを含む車両がロービームだったケースは597件で95・5%を占めたという。
県警によると、ロービームの照射距離が約40メートルなのに対し、ハイビームは約100メートル。これに対し時速60キロで車を走行させた場合にブレーキが利いて停止するまでの距離は約44メートルで、ロービームでは歩行者の接近に気づかないことも多く、重大事故につながりかねないという。
県警交通企画課の中村信幸次席は「これから年末にかけて事故が増える傾向にある。夜間の運転はハイビームを使用することを基本に、安全運転を心がけてほしい」としている。
兵庫県内で過去3年間の10~12月中に起きた交通事故の死者161人のうち、4分の1近くにあたる37人が、薄暮時といわれる午後5~7時の事故で亡くなっていたことが23日、県警への取材で分かった。日が短くなり周囲が暗くなる時間帯が帰宅のため交通量が増加する時間帯と重なり、事故が起きやすいことが原因とみられる。県警は事故を未然に防止するため、日没後に車を運転する際には原則ヘッドライトをハイビームにするよう呼びかけている。
県警によると、平成25~27年の10~12月の薄暮時に起きた事故の死亡・重傷者数は426人。死者数は161人で、うち25人が歩行者だった。車が歩行者をはねるケースが目立ち、県警は走行時にハイビームにしていれば防げた事故もあったとみている。
「切り替えが面倒」
道交法などは夜間の車の走行時には原則ハイビームを使用するよう規定。対向車とすれ違ったり、先行車の後ろを走ったりする際にはロービームに切り替えるとしており、違反すると5万円以下の罰金が科される。しかし、「切り替えが面倒」「周囲がまぶしいのではないかと遠慮してしまう」といった理由でロービームのまま車を走行させるケースが多く、ハイビームの使用は浸透していない。
警察庁によると、全国で昨年夜間(日没時~日の出時)に起きた死亡事故で、歩行者の道路横断中の事故は625件あり、このうちバイクを含む車両がロービームだったケースは597件で95・5%を占めたという。
県警によると、ロービームの照射距離が約40メートルなのに対し、ハイビームは約100メートル。これに対し時速60キロで車を走行させた場合にブレーキが利いて停止するまでの距離は約44メートルで、ロービームでは歩行者の接近に気づかないことも多く、重大事故につながりかねないという。
県警交通企画課の中村信幸次席は「これから年末にかけて事故が増える傾向にある。夜間の運転はハイビームを使用することを基本に、安全運転を心がけてほしい」としている。
At the time of twilight in a late fall, why, fatal accident concentration? A car headlight, in a principle high beam.
625 cases of pedestrian's accident in the road crossing is here by the fatal accident which occurred in night (at the time ofsunset-at the time of sunrise) last year nationwide according to the National Police Agency, and I say among these that the case by which a vehicle including a motorcycle was a low beam occupied 95 for 597 cases and 5%.
While the irradiation distance of the low beam is about 40 meters according to a prefectural police, a high beam is about 100 meters. On the other hand when making a car run by 60 kilometers per hour, the brake works, and I say the distance until it stops doesn't often notice pedestrian's approach by a low beam by about 44 meters, and that can lead to an important accident.
We assume "An accident will tend to increase to the end of the year now. Driving in night wants you to provide for safe driving based on using a high beam." for Nobuyuki Nakamura deputy of a prefectural police traffic planning section.
On the 23rd, coverage to a prefectural police showed that they died of an accident at 10 in the past for 3 years-5 p.m. by which among 161 people of dead of a traffic accident who got up by the end of December and 37 people who hit nearly 1/4 are called the time of twilight-7:00 in Hyogo-ken. The days become short and the time the environment becomes dark when falls on the time when it increases in the traffic volume for going home, and it's judged as the cause to be easy for an accident to occur. To prevent an accident from happening, when driving a car after sunset, a prefectural police is calling to make the principle headlight a high beam.
Death and the number of seriously wounded persons of the accident which has occurred to 2013-10 in 27-time of twilight in December according to a prefectural police are 426. The number of dead was 161 and 25 people were a pedestrian. A car thinks there was also an accident which could be stopped when the case cut off stood out and a prefectural police ran, when making the pedestrian a high beam.
"A change is troublesome."
Road Traffic Law is prescriptive so that a principle high beam may be used at the time of a run of a car in night. I pass each other with an oncoming car, and we assume that it's changed to a low beam when the preceding car runs through the rear, and when I violate it, a fine for less than 50,000 yen is inflicted. But much, the case which makes a condition car of a low beam run by a reason such as "by a change, troublesomeness" "That the environment may be dazzling, I'm reserved." doesn't permeate use of a high beam.
625 cases of pedestrian's accident in the road crossing is here by the fatal accident which occurred in night (at the time ofsunset-at the time of sunrise) last year nationwide according to the National Police Agency, and I say among these that the case by which a vehicle including a motorcycle was a low beam occupied 95 for 597 cases and 5%.
While the irradiation distance of the low beam is about 40 meters according to a prefectural police, a high beam is about 100 meters. On the other hand when making a car run by 60 kilometers per hour, the brake works, and I say the distance until it stops doesn't often notice pedestrian's approach by a low beam by about 44 meters, and that can lead to an important accident.
We assume "An accident will tend to increase to the end of the year now. Driving in night wants you to provide for safe driving based on using a high beam." for Nobuyuki Nakamura deputy of a prefectural police traffic planning section.
2016.11.24 09:30 sank eight com
晩秋の薄暮時になぜ死亡事故集中? 車ヘッドライトを原則ハイビームに
警察庁によると、全国で昨年夜間(日没時~日の出時)に起きた死亡事故で、歩行者の道路横断中の事故は625件あり、このうちバイクを含む車両がロービームだったケースは597件で95・5%を占めたという。
県警によると、ロービームの照射距離が約40メートルなのに対し、ハイビームは約100メートル。これに対し時速60キロで車を走行させた場合にブレーキが利いて停止するまでの距離は約44メートルで、ロービームでは歩行者の接近に気づかないことも多く、重大事故につながりかねないという。
県警交通企画課の中村信幸次席は「これから年末にかけて事故が増える傾向にある。夜間の運転はハイビームを使用することを基本に、安全運転を心がけてほしい」としている。
兵庫県内で過去3年間の10~12月中に起きた交通事故の死者161人のうち、4分の1近くにあたる37人が、薄暮時といわれる午後5~7時の事故で亡くなっていたことが23日、県警への取材で分かった。日が短くなり周囲が暗くなる時間帯が帰宅のため交通量が増加する時間帯と重なり、事故が起きやすいことが原因とみられる。県警は事故を未然に防止するため、日没後に車を運転する際には原則ヘッドライトをハイビームにするよう呼びかけている。
県警によると、平成25~27年の10~12月の薄暮時に起きた事故の死亡・重傷者数は426人。死者数は161人で、うち25人が歩行者だった。車が歩行者をはねるケースが目立ち、県警は走行時にハイビームにしていれば防げた事故もあったとみている。
「切り替えが面倒」
道交法などは夜間の車の走行時には原則ハイビームを使用するよう規定。対向車とすれ違ったり、先行車の後ろを走ったりする際にはロービームに切り替えるとしており、違反すると5万円以下の罰金が科される。しかし、「切り替えが面倒」「周囲がまぶしいのではないかと遠慮してしまう」といった理由でロービームのまま車を走行させるケースが多く、ハイビームの使用は浸透していない。
警察庁によると、全国で昨年夜間(日没時~日の出時)に起きた死亡事故で、歩行者の道路横断中の事故は625件あり、このうちバイクを含む車両がロービームだったケースは597件で95・5%を占めたという。
県警によると、ロービームの照射距離が約40メートルなのに対し、ハイビームは約100メートル。これに対し時速60キロで車を走行させた場合にブレーキが利いて停止するまでの距離は約44メートルで、ロービームでは歩行者の接近に気づかないことも多く、重大事故につながりかねないという。
県警交通企画課の中村信幸次席は「これから年末にかけて事故が増える傾向にある。夜間の運転はハイビームを使用することを基本に、安全運転を心がけてほしい」としている。