ジローのヨーロッパ考

デンマークやドイツの農家に長期(?)滞在、体験したり感じたことを綴ります。

アイスランド(Iceland 🇮🇸): Fifteen DC-3/C-47

2019-05-17 22:17:54 | 日記
2019年5月17日(Fri.) こんなイベントもあるようです。( ニュースソース: iceland monitor 5月16日発 )

<原文の一部>
Fifteen DC-3/C-47 Coming to Reykjavík
15機の DC-3/C-47 (注: 軍用旅客機)がレイキャビクにやってきます。


Fifteen DC-3/C-47 aircraft, like the ones in the picture, will be arriving in Reykjavík next week. Photo/Daks over Normandy (注: 飛来するのは来週のことです。)

Reykjavík Airport is getting ready for the arrival of 15 DC-3/C-47 aircraft next week, Morgunblaðið reports. They are scheduled to leave Oxford, Connecticut, on Sunday. Their final destination is Normandy, France, where they will take part in a ceremony June 6th, commemorating the Allied invasion of Normandy 75 years ago, often referred to as D-Day.

It was the largest amphibious invasion in history and one that marked the beginning of the end of World War II. On D-Day, about 800 Allied DC-3/C-47 aircraft flew 24,000 paratroopers over Normandy, early in the morning. They joined more than 160,000 marines in their assault against German forces.

The planes are expected to land in Reykjavík Monday night or Tuesday morning, depending on weather.

(超抜粋)レイキャビクの空港は、来週の受け入れ態勢は完了しています。 彼ら(飛行機)の最終目的地はノルマンディー・フランスです。 これは6月6日に行われるセレモニーに参加する為です。75年前の、あのD–Dayを記念するものです。
歴史上、最大の水陸による作戦であり、第二次世界大戦の終結の始まりになったのです。およそ800機のDC-3/C-47 から24,000人のパラシュート降下部隊がノルマンディーに落下し、160,000人以上の海軍部隊と合わせてドイツ軍と戦ったのです。
・・・ 以下、和訳省略。 原文を流し読みして下さい。・・・


The itinerary of the 15 DC-3/C-47 aircraft. Map/ddaysquadron.org (注:飛行機の旅程)

Among the companies preparing for their arrival is Skeljungur oil company, since the aircraft require a considerable amount of fuel, or about 2,000 liters (530 gallons) each. Their combined fuel need comes close to being half of the annual fuel need of all private aircraft at Reykjavík Airport.

Organizers are working on securing the aircraft a place to park. Among the options being looked at is the so-called Emergency Runway, which is no longer in use. Having the aircraft on display for the public is also under consideration.

The mission is called D-Day Squadron, and another 15 aircraft from Europe will join the ones that come from the US before they cross the English Channel to Normandy. According to Moreno Aquiari, spokesperson for the expedition, five of the aircraft coming to Reykjavík took part in the Invasion of Normandy on June 6, 1944. You can read more about the D-Day Squadron here.

Landing all 15 planes could take three to four hours. The DC-3/47-A owned by the Icelandic DC-3 Friends’ Association, Páll Sveinsson, will not accompany the other 15 to Normandy, due to lack of funding, but it will be flown from the Icelandic Aviation Museum in Akureyri to Reykjavík Airport for a rendezvous with its brethren.

Páll Sveinsson originally came to Iceland in December of 1943, to be used for transport for the US military at Keflavík Airport. After being purchased by Flugfélag Íslands (now called Air Iceland Connect) in 1946, the plane was used for passenger service for a number of years. From 1972 to 2006, it was used by the Soil Conservation Service of Iceland for soil reclamation.

(注: 集結する飛行機などのことが記述されています。 原文を参照下さい。)

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戦争を美化するのではなく、二度と不幸な戦争を起こさない為のセレモニーであって欲しいものです。



一方で、平和・対話外交を怠り、イタズラに危機を煽って緊張を高めたり軍備を拡張・増強するなどはもっての外です。 安倍の外交手腕を褒めているテレビ・コメンテーターがいるそうですが、全く誤った認識であると断じます。 安倍の外交は、アメリカには尻尾を振り、言うなりになるだけで、世界に対して公正妥当な見解などまるで発表出来ないのです。 海外のメディアも冷ややかに見ています。 実に情けない政権なのです、安倍政権は。

*** 下の写真は、記事内容とは関係ありません。



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