倉富和子の女のひもとき in USA

生活に緊張感を与える為に、ブログを書く事にしました!心導・縄文ストレッチ・DNAメソッドを広めるため、世界中を巡ります。

ノーベル賞大村智先生のお話Omura Satoru teacher (Nobel physiology in 2015)

2017-01-17 06:03:48 |  縄文心導ヒーリング

「致知」新春特別講演会に行きました。

講演は大村智先生(平成27年ノーベル生理学、医学受賞、北里大学別栄誉教授)

横田南嶺先生(臨済宗円覚寺派管長)藤尾秀明(致知出版社社長)でした。

大村先生は科学技術と文化、芸術、社会システムをトータルに、経済人にも共感す

る内容のお話でした。

 

大村先生のお話

母方の祖父が神官さんで、そのDNAが研究に歩んだのだと思います。

”勉強しなさい”なんて言われたことない。農家なので手伝いしました。

”人の為になること”をしなさいと、祖父から教わりました。

”敬神、崇祖”

子供の時に肉体的に辛い経験を与えないと本人にとって不幸だ。

スキーと卓球の選手だった。山梨県代表で国体に行きました。

この時期に大事なことを勉強しました。

自分をなるべく高いところに置くこと。

大学出ただけでは役に立たない。卒業して、5年頑張りなさい。

大学行かないつもりだったが、高校卒業間際に思い立ち、勉強し始めました。都立の

夜間高校の先生になりましたが、話が下手だったので、先生に向かないと思った。

日本人の頭脳は素晴らしい!

地質調査をし、研究者になりました。何かをするときにお金必要と思った。

大村方式で資金援助頼みました。後で返し、渡しますからと、会社回りしました。

相撲の174センチの”舞の海”は204センチの”高見山”関取を制しました。

小さくても勝てます。変わったことをやらないと勝てません。

研究のイベルレクチンとは 


動物の薬を人にやりました。共同研究の成果でした。

土の中にいたペットを救う神。

犬に投与すると、寿命が8年くらいが十何年に延び犬の認知症が

出て来ました。獣医さん儲けられるようになりました(笑)

続く

"Expansion of intelligence" I went to a New Year special lecture.
Omura Satoru teacher (Nobel physiology in 2015, medical winning a prize and Kitasato University special glorious instruction) Yokota Nanrei teacher (Rinzai Zen Sect Enkaku-ji party superintendent priest) Hideaki Fujio (expansion of Chichi publishing company president)
It was so.
I could catch Mr. Omura's lecture "the way I have walked", it's a little, but I'll introduce. Mr. Omura, science and technology, culture, art and a society system, it was a story of the contents which also sympathize with homo oeconomicus in the total.

Mr. Omura's story

I think a grandfather of a mother's side was a Shinto priest and the DNA walked in a study.
" Study." what has not it been called? I was a farmer, so it was helped.
"Do" the thing done for a person".", it was learned from my grandfather.
" Piet and the Takashi origin"
When spicy experience isn't given physically at a child, it's unfortunate for the person himself.

They were ski and a table tennis player. I went to the national polity by Yamanashi-ken representative.
An important thing was studied this time.
Put yourself at the place as expensive as possible.
A university, as I have gone out, for, it isn't useful. Graduate and exert oneself for 5 years.
I won't go on a university, but I have begun to
decide in high school graduation eve and study.
I became a teacher of a high school metropolitan night, but I was poor at talk, so I thought it wasn't suitable for a teacher.

The Japanese head is wonderful!

When doing something, I thought as money need.

I asked for financial aid by Omura system.
It'll be returned later, because it's handed,
 I visited companies.
174 centimeters of" Mainoumi" of sumo
 wrestling controlled 204 centimeters of" Takamiyama" ranking sumo wrestler. Even if it's
small, you can win. When changing isn't done,
 you can't win.

With IBERUREKUCHIN.

A geological survey was done.

Medicine for an animal was given to a person. It was an outcome of joint research.


Jin who rescues the pet which was in the earth.
When it's thrown to a dog, in ten and which

year do about 8 years have increased longevity, recognition shou of a dog has come out. You

 could have now a veterinary .

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 信念を胸に歩んだ安保先生Mr.... | トップ | 大村智先生とビルゲイツの出... »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

縄文心導ヒーリング」カテゴリの最新記事