倉富和子の女のひもとき in USA

生活に緊張感を与える為に、ブログを書く事にしました!心導・縄文ストレッチ・DNAメソッドを広めるため、世界中を巡ります。

咀嚼、ワークショップで神との出会いChewing workshop is an encounter with God

2022-06-27 09:41:22 | Weblog

インストラクターさんから質問を頂きました。


アトピー性皮膚炎の悩みから始まりましたが、食事と


ストレッチはかなり出来ていられるようですが、中々


良くならないので、どうすればいいのか?という事でした。

そこで思い出したのは、30年前マクロビオティックの久司道夫


先生のボストン郊外のベケットで受けた、「スピリチュアルセミナー」


でした。それって何?

マクロの食事を座って西洋人は一口500回噛む、日本人は300回


噛むというもので、日本人は霊性が高いので、300回でいいと言う


事でした。

3日も経つ頃には、身体の中から毒素が出て吹き出物などの


アレルギー反応があちこちから出て来ました。


ストレッチすると深い部位の硬結が浮上して来ます。

私自身もインストラクターさんと共感できるよう、300回の咀嚼を

はじめました。


豆腐を口に含み、300回噛みました。


口の中の豆腐はドロドロになりましたが、それでもまだ100


回しか噛んでいないので、辛抱強く300回噛む頃には、豆腐は


口の中に残っていませんでした。

発芽玄米も茶碗半分くらいでもう、満腹になり食べられません。


噛む事で1時間かかりました。

3日目くらいからは、噛むのが半分くらいになったりズルしまし


たが(笑)


朝起きて鏡を見たら、目の黒い玉が大きく輝いていました。

(黒い瞳に神は宿る)


お小水もお通じも快適、ストレッチする時間が短くていい感じに


なっています。

インストラクターから頂いた質問から、中々進まなかったShindoの

ルーツの執筆も上手く運び出しました。

噛むと言う単純な作業ですが、中々手強いので途中挫折されてはい


ないかと。


無理されないでお休みの日にでも、じっくり瞑想しながらやられ


てください。

思いついた時にでもいいですので、300回噛む事で自分の中からの大

掃除にトライされてみませんか。

質問ありがとうございました。

ワークショップの神さまありがとうございました😊


本当に教えることは、教わることですね。

 

私の血圧

4月20日 Am 7:00 152--107

                 Pm6;00  141-93

咀嚼後 

6月22日 Am 7:00     137-77

             Pm  7;30     124-78

         

My blood pressure

 April 20th Am 7:00 152--107

 Pm6 ; 00 141-93

 After chewing

 June 22 Am 7:00 137-77

               Pm 7;30  124-78

 

When I was doing this, I got a question from the instructor, 


It started with the trouble of atopic dermatitis.

She seems to be able to eat and stretch quite a bit,

but it doesn't get much better, so she talked about what to do.

I remembered the "Spiritual Seminar" that I received from

Macrobiotic Professor Michio Kushi at Beckett in the suburbs

of Boston 30 years ago. What is that?

Westerners chew a macrobiotic meal 500 times, and Japanese

chew 300 times. The Japanese have a high spirituality, so 300

times was enough.

By the time three days had passed, toxins had come out of

my body, and allergic reactions such as pimples began to

appear here and there.


When I stretch, the blocks in the deep part will emerge.

I started chewing 300 times so that I could sympathize with 


I put tofu in a bite and chewed it 300 times.


The tofu in my mouth became muddy, but I still chewed only

100 times, so I patiently chewed it 300 times. By that time, Tofu

wasn't left in my mouth.

Germinated brown rice was about half a bowl and I was full.

I can only eat about half of what I usually eat.


It took me an hour to eat by chewing.

From about the 3rd day, the number of times I chewed was

about half, and I cheated (laugh)


When I woke up in the morning and looked in the mirror, the

black balls in my eyes were shining brightly.

God dwells in the black eyes.


It's comfortable to urinate and communicate, and it feels

good to stretch for a short time.

According to the question I received from 、I was able to

successfully carry out the writing of Shindo's roots, which

had been slow to progress.

but how about after that?


It's a simple task of chewing, but it's tough, so I wonder if

it's frustrated on the way.


Don't overdo it, meditate on your days off.

It's okay when you come up with it, so why don't you

try cleaning yourself by chewing 300 times?

Thank you for your question.


Really, teaching is taught.

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« ゼネンスキー大統領“驚くべき... | トップ | 佐藤豊彦さんとの出会い「心... »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

Weblog」カテゴリの最新記事