Cobaringの生涯学習ブログ

食事+αで若返りと健康維持の情報を公開しています。

I like DisneySea better than Disneyland.Because in Japan, you can n ot drink alcohol in Disney...

2017-06-18 20:14:06 | 日記
oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●

ブログをフレーズ帳化します。

日本語→英語に…。

①Fumi、私が明日、うまくいくように祈っていてね。
→どうしたんだい?結婚でもするのかい?

②あなたは病院にいます。
あなたは手術を受けるので心配しています。
それについて看護師に話してください。

これは私の人生初の手術なんです。
正直、私は非常に緊張しています。怖いです。
手術中に目を覚ますとどうなりますか?

③あなたは将来子供を欲しいですか?
何人?そうでない場合、どうして?

できれば3人がいいな。
今私は息子がいるので、次の娘を持てるよう願っているの。
私は子供が好きだわ、そして、私は子供達と一緒にいることがとても嬉しいの。

④何時にいけばいいかな?
→早い方がいいよ。先着申し込み順だからね。

⑤おぬしはいつ平和を感じる?

週末好きな映画を見ているとき、平和に感じるな。
私はいつもスナックやドリンクを飲んで午後に見るんだ。
私は映画を見ているときに別の世界を旅したような気がして、リフレッシュしているんだ。

⑥コンサートはどうだった?
→いやあ、すっかり圧倒されましたよ。

⑦どんな本を読みたいですか?

私は本を​​読むのは好きではないのですが、料理の本が好きだな。
特に海外からの料理本が大好きなんです。
作ったことない料理を見つけていつか料理を試してみるのは楽しいことなんです。

⑧あの人たち、よく海外に休暇に行くをだよ。来月にはハワイに行くって言ってるよ。
→そうなんだ、あいつらは金持ちさ。自分たちで事業をしていて、すごくうまくいっているそうなんだ。

⑨おぬし、ディズニーランド好き?

少しはね。
でも、吾輩はディズニーランドよりもディズニーシーが好きだな。
日本ではディズニーランドでアルコール飲むことはできないけれど、ディズニーシーでは飲むことができるからね。


⑩彼女は夜ご飯をほとんど食べないんだ。

⑪俺、笑える状況じゃないんだ。

⑫私は自分で自分を部屋の外に締め出しちゃった。

⑬私たちはどうしたらいいかと知恵を絞った。






oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。





①Please wish me luck for tomorrow, Fumi.
→Why is that? Are you getting married?
※wish me luck…私がうまくいくように祈っていて。

②You are in the hospital.
You are worried because you are going to have surgery.
Talk to the nurse about it.

This is the first surgery in my life.
Honestly, I am very nervous. I am scared.
What if I'm awake during the surgery?

③Would you like to have children in the future?
How many? If not, why?

I would like to have 3 children if possible.
Now I have a son, so I hope I can have a daughter next.
I like children, and I am very happy to be with them.

④What time should I be there?
→You had better be there early. It's on a first-come, first-served sigh-up basis.
※first come, first served…早い者勝ち、先着順

⑤When do you feel at peace?

I feel at peace when I am watching my favorite movies on the weekend.
I usually watch them in the afternoon with some snacks and a drink.
I feel like I have traveled in another world when I'm watching a movie and feel so refreshed.

⑥How was the concert?
→Oh, it absolutely brew my mind.
※blow one's mind…~の心を吹き飛ばす、圧倒する。

⑦What kind of book do you like to read?

I don't like reading books, but I like cooking books.
Especially I love cook books from overseas.
It is fun to find an unfamiliar dish and try cooking sometime.

⑧They often go on international vacations. They say they are going to Hawaii next month.
→Oh yes, they are loaded. They are running their own business and I heard it was going pretty good.
※~be loaded…~は裕福だ、~はお金持ちだ

⑨Do you like Disneyland?

A little.
But I like DisneySea better than Disneyland.
Because in Japan, you can not drink alcohol in Disneyland, but you can drink it in DisneySea.

⑩She pretty much doesn't eat dinner.
※pretty much …まさに、ほとんど

⑪I am nowhere near ready to laugh about it.(≒This is not a time for laughing.)
※nowhere near ~ …~とはかけ離れている

⑫I locked myself out of the room.
※lock ~ out…~を締め出す

⑬We racked our brains to see what we should do.
※rack one's brain to ~…~するよう知恵を絞る
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« You don't need to be terrif... | トップ | Chow down! Come and get it. »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿