THINKING LIVE シンキングライブ

シンキングライブは経済情報サイト
矢野雅雄が運営しています。

ユニリバー(世界シェア20%)とネスレ(10%)のicecream戦争激化、量販から個性化、健康化へ

2015年10月10日 15時27分46秒 | thinklive

*アイスクリーム市場の世界シェアの20%程度がユニリーバ、2位は10%程度のネスレ。ユニリーバがイタリアのグロスを買収するなど、業界再編の動きが進んでいます、グロスは03年にイタリアのトリノで一号店、世界60ヶ所で高級icecreamのshop展開,自社の農場で有機栽培した果物を使用、着色料屋保存料を使わない、ネスレは英の、R&Rと統合する、

*[ロンドン 5日 ロイター] - スイスの食品大手ネスレ(NESN.VX)は、アイスクリーム事業をR&Rアイスクリームと統合することで交渉中だ。関係筋が明らかにしたもので、実現すれば30億ユーロ規模の統合となり、ネスレは一段と中核事業に注力することになる。R&Rは仏プライベートエクィティのPAIが保有しており、ネスレとR&Rは対等出資の合弁設立の方向で検討している。早ければ週内にも発表するという。アドバイザーはネスレがクレディスイス(CSGN.VX)、R&Rはロスチャイルド[ROT.UL]。 

Though classic vanilla, chocolate and strawberry remain the world's most popular ice cream flavours, increasingly health-conscious consumers are moving away from the large tubs of the past to smaller treats.

And rather than mainstream products, they are turning to niche or upmarket brands with unusual or healthier ingredients.

"People either want unprocessed ice cream with latent, functional health benefits, or people are of the mindset: if I'm gonna have some ice cream, it's gotta be the good stuff," said Alex Beckett, a global food and drink analyst at Mintel.

That's posing a challenge to Unilever and Nestle, which together control about a third of a global market that Mintel expects will grow to $71 billion this year from $67 billion in 2014.*5.9%

They have responded with a variety of strategies, including selling some bulk ice cream businesses, buying start-up brands, introducing new products and pushing into new markets.


最新の画像もっと見る

コメントを投稿