Cobaringの生涯学習ブログ

食事+αで若返りと健康維持の情報を公開しています。

I wanna do you a big favor.

2017-01-17 09:37:35 | 日記
oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●


ブログをフレーズ帳化します。

日本語→英語に…。


①今夜はお招きどうもありがとう。
→良く来てくれたね!気楽にくつろいでいってね。

②あなたは貯金していますか?
それはなぜ?またはしない理由は?

私は将来のために貯金しているわ。
いつか私は米国の大学院で勉強したいんだけれど、それはとてもお金がかかるのよ。
それはいつ叶うのか分からないけれど、叶えられるように願っているわ。

③何の話だっけ?

④だんだん慣れてきたよ。

⑤彼は君のためにすごく役立ってくれたんじゃないかな。

⑥子供の頃、両親はテーブルマナーに厳しかったんだ。

⑦取っ手が取れちゃった~。

⑧今すぐにもう30個、カップが必要なんだ。取りに行ってもらえないか?

⑨コンビニエンスストアが必要だと思いますか?どうして?

僕には必要だな。僕はスーパーマーケトに行かないよ。だって、家に帰った時には閉まっているからね。僕はいつも午後9時まで働いて、コンビニエンスストアで食べ物を買うんだ。

⑩彼女はちょっと男の子っぽいんだ。

⑪私は熱っぽぃ。

⑫私の膝の皮層がちょっと赤っぽい。

⑬目標を立てるのは簡単さ、だけどそれを達成するのは難しいよ。

⑭エクササイズ(運動)が好きですか?どんなふうにエクササイズしますか?

私は運動が好きではありませんが、私の健康を維持する必要があると思います。
私は時々週末に泳ぎに行く。
私も徒歩で私の仕事場に行き、約30分かかります。

⑮将来何が起こっても私たちは良い友達だ。

⑯2週間後にグアムに行きます。

⑰朝一でやります。(私は朝、まずそれをやります。)





oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。





①Thank you for inviting us tonight.
→Thank you for coming! Please make yourself at home.
※make oneself at home…くつろぐ、気楽にする

②Are you saving money?
Why or why not?

I am saving money for my future.
Someday I would like to study at graduate school in the U.S., and it is very expensive.
I don't know when it will come true, but I hope I can make it.
※graduate school…大学院
(≒Someday I would like to study at a graduate school in the US, but it costs a lot of money.
I do not know when it will come true, but I hope that it will realize.)

③Where were we?

④I'm getting used to it(gradually).

⑤Maybe he did you a big favor.
※do someone a favor…(人)のために役立つ

⑥My parents were strict about table manners when I was a kid.

⑦The handle came off.(The handle has come off.)
※come off…取れる、外れる

⑧We need 30 more cups right away. Can you go to get them?

⑨Do you think convenience stores are necessary or not? Why?

It is necessary for me.
I don't go to supermarkets, because they are closed when I get home.
I usually work till 9 pm, and I get food at convenience stores.
(≒It is necessary for me. I don't go to the supermarkets. Because they are cIosed when I get home. I always work until 9 pm and I buy food at a convenience store.)

⑩Sh'e s a little boyish.

⑪I feel feverish.

⑫The skin is a little reddish on my knees.(≒The skin on my knees is a little reddish.)

⑬Setting goals is easy, but achieving them is hard.
♪achieve…アチーヴ

⑭Do you like exercising? How do you exercise?

I don't like exercising, but I think it is necessary to keep my health.
I sometimes go swimming on the weekend.
I also go to my work place on foot, and it takes about 30 minutes.

⑮Whatever happens in the future, we will be good friends.

⑯I’m going to Guam in two weeks.

⑰I'll do it first thing in the morning.
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« In Japan, we should be quie... | トップ | About twenty minutes later,... »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿