えしぇ蔵日記

えしぇ蔵日記のブログ版です。

Mad About You

2010年06月09日 | ロックの名曲を博多弁で



http://www.youtube.com/watch?v=nDvkOwmE2ZU

「Mad About You」 Sting

A stone's throw from Jerusalem
I walked a lonely mile in the moonlight
And though a million stars were shining
My heart was lost on a distant planet
That whirls around the April moon
Whirling in an arc of sadness
I'm lost without you
I'm lost without you
Though all my kingdoms turn to sand
And fall into the sea
I'm mad about you
I'm mad about you

And from the dark secluded valleys
I heard the ancient songs of sadness
But every step I thought of you
Every footstep only you

And every star a grain of sand
The leavings of a dried up ocean
Tell me, how much longer?
How much longer?

They say a city in the desert lies
The vanity of an ancient king
But the city lies in broken pieces
Where the wind howls and the vultures sing
These are the works of man
This is the sum of our ambition
It would make a prison of my life
If you became another's wife
With every prison blown to dust
My enemies walk free
I'm mad about you
I'm mad about you

And I have never in my life
Felt more alone than I do now

Although I claim dominions over all I see
It means nothing to me
There are no victories
In all our histories, without love

A stone's throw from Jerusalem
I walked a lonely mile in the moonlight
And through a million stars were shining
My heart was lost on a distant planet
That whirls around the April moon
Whirling in an arc of sadness
I'm lost without you
I'm lost without you
And though you hold the keys to ruin
Of everything I see
With every prison blown to dust,
My enemies walk free
Though all my kingdoms turn to sand
And fall into the sea
I'm mad about you
I'm mad about you


(以下、えしぇ蔵的博多弁訳)

「おまえが好きでどげんかなろうごてある」

エルサレムの近くでくさ
一人寂しゅう長いこと歩きよった
空に星がいっぱい光っとった
俺は心ばどっかの惑星で失くしてしもうた
その惑星は四月の月の周りば廻りよった
悲しみの弧ば描いて廻りよった
おまえがおらなどげんしていいかわからん
おまえがおらなどげんしていいかわからん
俺の王国の全部が砂になって
海ん中に崩れっしもうた
おまえが好きでどげんかなろうごてある
おまえが好きでどげんかなろうごてある

暗い人里離れた谷んほうから
えらい昔の悲しか歌が聞こえた
ばってん俺は一歩歩くごとにおまえんこつば考えた
一歩ごとじぇ おまんこつだけじぇ

星はどれも砂の粒ばい
海が干上がった時に残ったもんばい
教えれ どんだけ長いとか
どんだけ長いとかー

砂漠ん中の町にはえらい昔の王様の虚栄心があるて
みんな言いよるばい
ばってんそこはばらばらに壊れっしもうて
風がびゅーびゅー吹いて ハゲワシがなきよるげな
それは人間が作ったもんばい
俺らの野心の合計たい
おまえが誰かの嫁さんになったら
俺の人生は牢屋ばい
全部の牢屋が塵になって
俺の敵が自由に歩きまわるばい
おまえが好きでどげんかなろうごてある
おまえが好きでどげんかなろうごてある

今まででこげん寂しかったこつはなかばい

見るもん全部に支配権ば主張するばってん
それはなーんも意味はなか
俺らの全部の歴史の中で
愛がなけらな勝利はなかばい

エルサレムの近くでくさ
一人寂しゅう長いこと歩きよった
空に星がいっぱい光っとった
俺は心ばどっかの惑星で失くしてしもうた
その惑星は四月の月の周りば廻りよった
悲しみの弧ば描いて廻りよった
おまえがおらなどげんしていいかわからん
おまえがおらなどげんしていいかわからん
俺が見るもん全部を破壊する鍵は
おまえが持っとる
全部の牢屋が塵になって
俺の敵が自由に歩きまわるばい
俺の王国の全部が砂になって
海ん中に崩れっしもうた
おまえが好きでどげんかなろうごてある
おまえが好きでどげんかなろうごてある


「sting」

stingの 詩の奥深さ 底知れず 

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 豊穣の海 | トップ | スカッシュ »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ロックの名曲を博多弁で」カテゴリの最新記事