2018年6月20日(Wed.) 今日は終日の雨模様、梅雨らしい天気になっていますが、地震(大阪)の後の二次災害にも注意が必要でしょう。
さて、デンマークでの踏切事故が報じられています。 ( ニュースソース: CPH POST ONLINE 6月20日発 )
<原文の一部>
Tragic accident spotlights safety of level crossings without active warnings
悲惨な事故が、警報機のない踏切の安全レベルに注目を集めています。(注: level crossing = 踏切)
A number of level crossings in Denmark don’t have barriers but just a ‘Stop’ sign
デンマークの多くの踏切は、遮断機もなくてストップのサインだけです。
Unlike this one, a number of level crossings in Denmark have no lights or barriers (photo: ich)
June 20th, 2018 11:24 am| by Stephen Gadd
Yesterday, two people were killed and two others hospitalised with whiplash injuries when a train struck a minibus going over a level crossing on Vardevej, north of Sig in southwest Jutland.
The crossing is one of 128 in Denmark not equipped with flashing lights or automatic barriers, which just have a sign saying ‘Stop’ with a diagonal cross, or manually-raised barriers.
(抜粋)昨日(19日)、二人が死亡、他の二人はむち打ち症で病院へ搬送。 これはミニバスが列車と衝突した事故によるもので、ユトランド半島の南西部でのことです。 この踏切はデンマーク内の警報機や遮断機もない128ヶ所の一つで、ストップのサインとクロスマークがあるだけです。
Mixed signals
Back in 2009, as part of a green transport policy, the Venstre-Konservative government of the day and a number of other parties agreed that all level crossings on Banedanmark’s network should be made safe or closed. One of the main reasons given at the time was that they posed a safety risk.
If everything had gone according to plan, the crossing should have been closed down by Banedanmark this year. As it is, the program of closing or making level crossings like this safer had been postponed to 2019, reports DR Nyheder.
“We are in the process of upgrading a new signal system; the timing depends on the technology we are using there,” said Peter Svendsen, the traffic director of Banedanmark.
“As the signal system plan has been changed, we’ve also had to postpone the level crossing program.”
(抜粋)複合信号: 戻ること2009年、デンマーク鉄道の全ての踏切を安全なものにするか閉鎖することが政府レベルで合意されました。 その時はそうする必要がありました。 もし、その計画通りに進められていたとしたら、今年中に閉鎖される筈です。 しかし、計画は2019年まで延期されています。 鉄道関係者が言うには、信号システムをアップグレード中で、そこに用いられる技術次第にかかっていると。 信号システムの計画は変更され、踏切に関する計画も延期されているのですとも語っています。
Investigations underway
At present, it is not known what caused the accident. The police and Denmark’s accident investigation board are currently looking into the circumstances surrounding it.
Despite the accident, Banedanmark has no immediate plans to bring forward the date to close this particular level crossing.
“We will have to take into account what is in the report to decide whether anything should be changed or adjusted in this respect,” added Svendsen.
(抜粋)検証中: 今のところ、事故の原因は判明していません。 警察が事故の状況等について調査を続けています。 事故にも拘らず、デンマーク鉄道は、こうした特殊な踏切に対する早急なる計画前倒しは持っていません。 鉄道担当者は、この事故に関連して何らかの変更や調整が必要かどうかを考慮しなければならないと語っています。
***
遮断機がなかったり警報機すらない踏切はドイツでも見かけました(2013年)。 列車は、その踏切手前で警笛を複数回鳴らしていたのを今も覚えています。 一方、デンマークで見かけたことは、タマタマありませんでしたが(2012年)、128ヶ所が該当しているようです。
悲惨な事故が起きてしまっていますが、類似の事故はフランスでもありました、スクールバスの。
注意は怠らない筈の場所にも拘らず、何かの偶発的な事象が重なると、万が一の瞬間を迎えることになるのでしょう。 確率は小さいかも知れませんが、絶対に安全、事故は起こらないとは言い切れないのでしょう、何ごとも・・・。
*** 下の写真は、記事内容とは関係ありません。
***
さて、デンマークでの踏切事故が報じられています。 ( ニュースソース: CPH POST ONLINE 6月20日発 )
<原文の一部>
Tragic accident spotlights safety of level crossings without active warnings
悲惨な事故が、警報機のない踏切の安全レベルに注目を集めています。(注: level crossing = 踏切)
A number of level crossings in Denmark don’t have barriers but just a ‘Stop’ sign
デンマークの多くの踏切は、遮断機もなくてストップのサインだけです。
Unlike this one, a number of level crossings in Denmark have no lights or barriers (photo: ich)
June 20th, 2018 11:24 am| by Stephen Gadd
Yesterday, two people were killed and two others hospitalised with whiplash injuries when a train struck a minibus going over a level crossing on Vardevej, north of Sig in southwest Jutland.
The crossing is one of 128 in Denmark not equipped with flashing lights or automatic barriers, which just have a sign saying ‘Stop’ with a diagonal cross, or manually-raised barriers.
(抜粋)昨日(19日)、二人が死亡、他の二人はむち打ち症で病院へ搬送。 これはミニバスが列車と衝突した事故によるもので、ユトランド半島の南西部でのことです。 この踏切はデンマーク内の警報機や遮断機もない128ヶ所の一つで、ストップのサインとクロスマークがあるだけです。
Mixed signals
Back in 2009, as part of a green transport policy, the Venstre-Konservative government of the day and a number of other parties agreed that all level crossings on Banedanmark’s network should be made safe or closed. One of the main reasons given at the time was that they posed a safety risk.
If everything had gone according to plan, the crossing should have been closed down by Banedanmark this year. As it is, the program of closing or making level crossings like this safer had been postponed to 2019, reports DR Nyheder.
“We are in the process of upgrading a new signal system; the timing depends on the technology we are using there,” said Peter Svendsen, the traffic director of Banedanmark.
“As the signal system plan has been changed, we’ve also had to postpone the level crossing program.”
(抜粋)複合信号: 戻ること2009年、デンマーク鉄道の全ての踏切を安全なものにするか閉鎖することが政府レベルで合意されました。 その時はそうする必要がありました。 もし、その計画通りに進められていたとしたら、今年中に閉鎖される筈です。 しかし、計画は2019年まで延期されています。 鉄道関係者が言うには、信号システムをアップグレード中で、そこに用いられる技術次第にかかっていると。 信号システムの計画は変更され、踏切に関する計画も延期されているのですとも語っています。
Investigations underway
At present, it is not known what caused the accident. The police and Denmark’s accident investigation board are currently looking into the circumstances surrounding it.
Despite the accident, Banedanmark has no immediate plans to bring forward the date to close this particular level crossing.
“We will have to take into account what is in the report to decide whether anything should be changed or adjusted in this respect,” added Svendsen.
(抜粋)検証中: 今のところ、事故の原因は判明していません。 警察が事故の状況等について調査を続けています。 事故にも拘らず、デンマーク鉄道は、こうした特殊な踏切に対する早急なる計画前倒しは持っていません。 鉄道担当者は、この事故に関連して何らかの変更や調整が必要かどうかを考慮しなければならないと語っています。
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遮断機がなかったり警報機すらない踏切はドイツでも見かけました(2013年)。 列車は、その踏切手前で警笛を複数回鳴らしていたのを今も覚えています。 一方、デンマークで見かけたことは、タマタマありませんでしたが(2012年)、128ヶ所が該当しているようです。
悲惨な事故が起きてしまっていますが、類似の事故はフランスでもありました、スクールバスの。
注意は怠らない筈の場所にも拘らず、何かの偶発的な事象が重なると、万が一の瞬間を迎えることになるのでしょう。 確率は小さいかも知れませんが、絶対に安全、事故は起こらないとは言い切れないのでしょう、何ごとも・・・。
*** 下の写真は、記事内容とは関係ありません。
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