べるぎぃ*さばく

兵庫→京都→兵庫→東京→ベルギーへお引越ししました。
日々のちょっとした出来事をつづってます*

ご近所さん*

2013年09月13日 | * おともだち *




今日は朝からご近所さんと金曜朝市へおでかけ♪

イワシとカレイと貝、鶏手羽とウサギのレバーを購入し
オ茶会(オランダ語を学びながらお茶をする会)へ行ってきました。

いつも朝市が開催される広場にケルミス(移動遊園地)が来ているため、
センターのバスターミナルとメイン通りが歩行者天国に変身!


しかし、カメラを忘れてしまい画像が何もない状態です。。。


今期初めてのオ茶会ということでオランダ語を教えてくださる
マダム(日本人)と一緒にランチ

フォーをおなか一杯食べた後はこれまたご近所さんのお宅へおよばれ♪




まめちゃんの幼稚園へお迎えに行く前のひとときの時間でしたが
お話しできて嬉しかったです*

次回は我が家で一緒に手芸を楽しもうというお約束をして
いそいでまめちゃんのお迎えへ。

今週は曜日を楽しく勉強したようで下のお手製ブックを持って帰ってきました。




中を開いてみると・・・







ちなみにこの作品はエリックカールの絵本の曲に合わせて作ったようで
その音楽も先生から事前にmailで連絡を受けていたので
中を見て納得!

音楽はこちら→☆
youtubeに飛びます。



さらにまめちゃんの学校(先生からのメールは別)からメールが届いたので
まめちゃんのクラス(Pre-Primary group)のみコピペ

Pre-Primary group With the IPC, the learning of our students in the Pre-Primary group is described in four strands:Exploring, Independence and Interdependence, Communicating and Healthy Living.In the current All About Me IPC Unit of Work, our students are focusing on the following aspects of each strand:Exploring: throughout these early days, our Pre-Primary students are learning about playing with different materials, exploring actively with their senses and choosing their own materials.Independence and Interdependence: our Pre-Primary students are learning a great deal during the first weeks about relationships and interacting with people who may be different from themselves.Communicating: our students are being introduced to books, stories and rhymes. They are involved in counting activities as well as using some of the processes of art and craft, and singing a variety of songs.Healthy Living: our students are learning about paying attention and concentration as well as expressing emotions and emotional needs. Every day brings opportunities to develop the ability to cope with change.


いままでの幼稚園(現地校)のオランダ語のメールは
翻訳サイトに頼りながらなんとか理解しようと頑張っていましたが
英語になっても相変わらず翻訳サイト頼り


しかし、旦那さまは英語になった分とても楽になったようで・・・


早くわたしも翻訳サイトの変な日本語じゃなくて
自分で普通に読んで理解できるようになりたい今日この頃です。




※現在、コメント欄を閉じさせていただいています。