ジローのヨーロッパ考

デンマークやドイツの農家に長期(?)滞在、体験したり感じたことを綴ります。

ドイツ: bicycle-friendly な都市はどこ?

2017-05-20 17:08:48 | 日記
2017年5月20日(Sat.) 今日は30℃を超えたようで、5月とは思えません。 明日も同じような気温になりそうです・・・。 さて、ドイツでは自転車にフレンドリーな都市がランク付けされているようです。 ( ニュースソース: DW-DE 5月19日発 )

<原文の一部>
Which German cities are the most bicycle-friendly?

Every year, Germany's cycling club rates the nation's cities according to their bicycle-friendliness. While Münster stays at the top of the list, here's how Berlin and other German cities ranked.
毎年、ドイツのサイクリング・クラブが国内都市の自転車フレンドリー度を評価しています。 ミュンスターがトップに位置していますが、ベルリンや他の都市はどうなっているのでしょうか。



The city of Münster in western Germany is still considered the most bicycle-friendly large city of the country, according to the latest yearly ranking released by the German Cyclists' Association (ADFC) on Friday.

However, cyclists in Münster are not as happy with the situation as they used to be due to the "poorly dimensioned infrastructure" and an increase in accidents, reports the association.

More than 120,000 people participated in the 2016 rating on bicycle-friendliness in German cities, entitled "Bicycle climate test."

Of the 539 cities in the running, the situation has improved most significantly in Bochum, Wuppertal and Augsburg. Cities that focused on bicycle issues benefited the most, according to the ADFC.

Karlsruhe ranked second, with a good mix of systematically promoting bike traffic, measurable goals, a comprehensive network of bike paths and communication including a campaign for an improved traffic situation under the motto "Do it for love."

(抜粋)ドイツ西部にあるミュンスターは引き続き最も自転車にフレンドリーであると考えられています。 金曜日(19日)に発表された最新の年間ランキングによります。 しかし、ミュンスターのサイクリストによると必ずしも満足なものではなく、インフラが貧困であることと、事故の増加が問題だとしています。 
2016年のこの調査には12万人以上が参加し、 "Bicycle climate test." と呼ばれています。 また、539の都市が参加していて、顕著な改善が見られた都市は、Bochum, Wuppertal and Augsburg です。 Karlsruhe が様々な指標で評価されて2位、ここは "Do it for love." をモットーとして取り組んでいるのです。


Münster is the #1 bike-friendly city in Germany for the second time in a row (ミュンスターの首位は2年連続)

Köln, Mönchengladbach and Wiesbaden were ranked at the very bottom, along with the German capital, Berlin, which only made fourth-last place.

Köln(ケルン), Mönchengladbach and Wiesbaden は最下位レベル、ベルリンは最下位から4番目でした。

Great potential
Overall, the cycling climate in German cities and municipalities has slightly declined since the last survey in 2014. Bike riders are mainly annoyed by construction sites, cars parked on bike paths, unfavorable traffic light set-ups and narrow bike paths. More than 60 percent do not feel safe when riding their bikes through town. Most people interviewed also lamented the serious problem of bicycle theft.

Some cities improved their status by implementing simple measures like allowing cyclists to ride both ways on one-way streets, and keeping paths cleared in the winter.

(抜粋)トータル的には2014年に比べると僅かながら下降気味のようです。 サイクリストを悩ませるのは、建設現場であったり、自転車通行帯に駐車する車だったり、トラフィック・ライトの未整備、そして、自転車通行帯の狭さなどがあります。 60%以上が街の走行で安全でないと感じています。 そして、最も嘆くのは自転車泥棒です。 いくつかの都市では改善しているところもあり、一歩通行であっても自転車は双方向可能とか、冬場でも通行可能となるように道路維持されているなどです。


Bikes are often badly secured, making theft easy

Feeling safe on their bikes - that is what matters to most people, along with broad, well-maintained bike paths. People also want to be able to quickly reach their destinations.

But the ADFC has found that the overall trend concerning all of the above aspects is negative. As a result, the German cyclist's club is urging cities to invest more in cycling infrastructure. "German cities need significantly more room and money for bike traffic," ADFC director Burkhard Stork says, adding that cities should invest 30 euros ($33.40 ) per person per year. "Almost everywhere in Germany, administrations invest less than five euros, and simply paint narrow lines on streets."

(抜粋)安全な走行が関心の高い事項で、広くて通行帯も整備されていることが肝要です。 そして、目的地にすばやく到達できることも願望になっています。 またこのクラブ(ADFC)は一人当たり年間で30ユーロの投資は必要だと述べています。 現実は5ユーロ未満である・・・と。

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自転車に一番フレンドリーな都市はミュンスターであることは2013年にドイツ滞在した時にも聞いていますし、実際にこの都市にも立ち寄りました。 そのことは当ブログでも紹介しています。 (NRW州内の都市です。)

また、こうしたコンテスト的な手法で評価することが、良い意味で相互にレベルアップして行くのでしょうね。 日本でも、こうした動き・活動はあるのでしょうか・・・。

*** 下の写真は、記事内容とは関係ありません。



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