a

-The Road to improve English-
I write something in English!

964.What kind of food?

2010-05-06 12:36:48 | Diary
昨日は、GWの最後でした。一昨日、登山をして、激しい筋肉痛(>_<)になったため、ゆっくり過ごしました。そんな時、テレビの再放送で、トリックのこんなシーンを見たので、今回のGWについて、ついでに記録させて頂きます(笑)。強引ですね。。

Yesterday was the last day of my Golden Week. On the day before yesterday, I climbed a mountain, so yesterday, I had a terrible muscle pain(>_<). I took a rest, watching TV. At that time, I watched the scene of the rerun drama "TORIC", so Let me write about my GW with it(laugh).

* TORICK MOVIE【Free site】
-----------------------------------------------
           
今回は、シュトゥツガルトではなく(笑)、親戚を訪ね、北海道へ行きました。観光は、ほとんどしませんでしたが、、こんな所へ立ち寄りました。GWと言うのに、人がいなかったです(笑)。余市は、宇宙飛行士の毛利さんの出身地なんだとか。

I went to Hokkaido to meet my grandmother, not to Stuttgart(laugh). I didn't go sightseeing a lot.., but I stopped at the place in this photo for a visit. Even if it was GW, there were few people(laugh). Yoichi city is the birthplace of the astronaut Mouri-san.

* Space-dome【Home page】
-----------------------------------------------
            
近くに「宇宙の湯」なるものが、ありました(笑)。とりあえず、何個かある温泉の中で、このグッドネーミングにより?(笑)、ここに入ることにしました。けど、「宇宙」っぽくは、なかったです(笑)。

Around there, "Hot spring of Space" was there(laugh). I selected and went to the hot spring among other ones, because it was the good name(laugh). But it didn't look like a "space"(laugh).
-----------------------------------------------
            
さて、宇宙記念館の入場料は、500円でした。お値段にしては、思った以上に楽しめました。プラネタリウムと3D映像を拝見☆(規模は小さいですが)。TORICKの「宇宙の力定食」ぢゃなくて(笑)、本物の宇宙食が、紹介されていました。各国、オリジナルの食事がありました。日本食は、お好み焼き、焼き鳥、いなりずし、などなど。。

Well, the entrance fee of the space museum was 500 YEN. It was cheap and I enjoyed it than I expected. I watched planetarium and 3D about space☆(but they were small size). And the real space foods are showed, you know, it's not "meal of space power" in the drama TORICK(laugh). Each country has each original space food. Japanese foods have Okonomiyaki, Yakitori and inarizushi, etc...
-----------------------------------------------
           
お土産として、こんな宇宙食が売られていました。もちろん、本物の宇宙食ではないですが(^^;)。実は、2つ買ったんです(笑)。食べたら、またブログに記録させて頂きます。はは。。

The space foods as a souvenir were sold like this photo. Of course, they're not real one(^^;). Actually, I bought two of them(laugh). After trying them, let me write about that on this blog. Ahaha...
-----------------------------------------------
           
なぜ、エナン?(笑)。どうしても、エナンで〆たいらしいです(^^;)。ベルギーのオリジナル宇宙食があるなら、やっぱり、チョコレート、ワッフルなのかな?(妄想)。。ところで、いつも思うのですが、エナンがもぐもぐ食べている、その「エナン食」は、何なのでしょうかね。食べてみたひ(笑)。

Hey me., this topic is irrelevant to Henin, huh?(laugh). Hmm., It would seem that I want to finish this topic by Henin(^^;). If original Belgian space foods are there, it would be a chocolate and waffle?(my imagination)... By the way, I always think, what kind of "Henin-food" is munching-Henin eating during a match?. I want to eat it(laugh).

Allez!

最新の画像もっと見る

post a comment