オサンポ take a walk - 隠れてる hiding

2016年06月25日 | 日記
隠れてる
別に 裏側が
好きなだけ

I'm hiding
No, I just
Like the backside

真っ白な、という感じのガ(蛾)(?)が、葉の裏側にとまっていました。というのを見つけました。というのは、ここまで白いと異質で、周りとの違いが明らかでだから簡単に見つかったと思うんですが…しかしそれでいいのかな? とか考えました…。もしかしたら羽化したてで、蝉のようにしばらくすると色付いてくる…とかだったりですか? でも闇夜に浮かぶ真白な蛾…に見覚えがあります。
それにしても今日は風が強いですな! ドロシーにならんように気を付けねば。(でもオズの国に行けるんならそれも悪くない…)

It's like pure white, I found that moth on the backside of the leaf. It's too white, completely different the others. So it was easy to identify. But is it ok? It's just emerged, like cicada? It's getting some colours soonV? But I remember that kind of white ones...that will appear in the dark.
We are having strong winds this morning, are we? We should be careful not being Dorothy. (But it would be ok if we could go to the magic kingdom of Oz)
Comment    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« オサンポ take a walk - 森へ... | TOP | オサンポ take a walk - 水無... »
最新の画像もっと見る

post a comment

Recent Entries | 日記