えしぇ蔵日記

えしぇ蔵日記のブログ版です。

Since I've Been Loving You

2010年02月02日 | ロックの名曲を博多弁で


http://www.youtube.com/watch?v=wEiyGgWt6no

「Since I've Been Loving You」 Led Zeppelin
 
Workin' from seven
To eleven every night
It really makes my life a drag
I don't think that's right
I've really been the best,
The best of fools
I did what I could, yeah
'Cause I love you, baby
How I love you, darlin'
How I love you, baby,
Mama, love ... girl, little girl

But, baby, since I've been lovin' you, yeah
I'm about to lose
My worried mind

Everybody tryin' to tell me
That you didn't mean me no good
I've been tryin' ...
Lord, let me tell you
Let me tell you I really did the
Best I could
I've been, I've been workin' from seven
To eleven ... every night I said it kind of makes
a life a drag, drag, drag, drag
Lord, yeah, that ain't right, now, now

Since I've been lovin' you, yeah
I'm about to lose
My worried mind, yeah
(Watch out)

I said, I've been cryin', yeah
Whoa, my tears, they fell like rain
Don't you hear them,
Don't you hear them fallin'
Don't you hear them,
Don't you hear them fallin'

Do you remember, mama, when I knocked upon your door
I said, you had the nerve ... to tell me
You didn't want me no more, yeah
I open my front door, I hear my back door slam
You know, I must have one of them new-fangled, new-fangled
Back-door man, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
I've been workin' from seven, seven, seven
To eleven every night, it kinda makin' life a drag
Drag, drag, ... ohh, yeah, it makes me drag

Baby, since I've been lovin' you
I'm about to lose, I'm about to lose,
Lose my worried mind
(And just one more, just one more)

Since I've been lovin' you
I'm gonna lose my, my worried mind


(以下、えしぇ蔵的博多弁訳)
 
「おまえば好きになってからくさ」
 
毎朝7時からくさ
夜11時まで働きよぉとじぇ
俺の人生やらほんとつまらんばい
こげな人生があるもんか
俺はほんなこつ馬鹿やったばい
できるこつはしたとじぇ
お前ば愛しとるけん
どんだけ愛しとるか
どんだけ愛しとるか
お前ば かわいいお前ば
 
ばってんおまえば好きになってからくさ
俺は無くならしてしまいそうや
俺の不安な気持ちばたい

みんなが俺に言うとじぇ
そりゃ俺にはよぉなかて
頑張ってみたとじぇ
神様 言わしれ
ほんなこつ でくるこつはしたとばい
毎朝7時からくさ
夜11時まで働きよぉとじぇ
俺の人生やらほんとつまらんばい
神様 こげな人生があるもんか

おまえば好きになってからくさ
俺は無くならしてしまいそうや
俺の不安な気持ちばたい
(見てみれ)
 
俺は泣きよぉとじぇ
雨んごつ涙が落ちよるばい
聞こえとぉとや?
涙落ちよるとが聞こえとぉとや?
聞こえとぉとや?
涙落ちよるとが聞こえとぉとや?

覚えとぉや? 俺がお前の部屋ばノックした時たい
お前はよぉまぁあげん俺に言いきったたのぉ
俺やらもういらんげな
俺がドア開けて帰ろうてしたら裏のドアが開く音がしたばい
浮気しよる男がおったっちゃろ?
毎朝7時からくさ
夜11時まで働きよぉとじぇ
俺の人生やらほんとつまらんばい
こげな人生があるもんか

おまえば好きになってからくさ
俺は無くならしてしまいそうや
俺の不安な気持ちばたい
(も1回 も1回だけ)

おまえば好きになってからくさ
俺は無くならしてしまいそうや
俺の不安な気持ちばたい
 

「如月」
 
如月や 満は持したり いざ歩め
 
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 豆腐の話 | トップ | またやらかした »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ロックの名曲を博多弁で」カテゴリの最新記事