a

-The Road to improve English-
I write something in English!

508.Speed!

2009-01-22 12:37:34 | Topics
               
王者ナダル君、もちろん勝っています☆。この写真、どうやって撮っているでしょう?。私みたいにブレてるわけじゃないんですよね(笑)。シャッタースピードが遅いんですかね?。わかりませんが。。

The King Nadal-kun, of corse, he keeps winning☆ How can you take this photo? It doesn't mean poor technique like me, right?(laugh). It's slow shutter speed or something? I don't know...
-----------------------------------------------
               
1年以上前、ナダル君を見たことがあります。私の最初の感想は「お肉、にくにく…」でした(笑)。男子は筋力があるので、全てのパフォーマンスが、私にはゴムのように見えます。スピード感がありますよね。

More than a year ago, I have watched Nadal-kun. My first impression to him was "muscle and muscle..."(laugh). Men have lots of muscle, so every performance looks like gum band, I think. It has a sense of speed.
-----------------------------------------------
               
あ。女王を観戦した後、ナダル君を見に行きました。まだNo.2の頃でした
Ah, After watching queen's match, I went to watch Nadal-kun. He was still No.2
-----------------------------------------------
               
ところで、瞬発力は20代後半から徐々に落ちるそうです。伊達さんは、それを「勘」でカバーしているそうですよ。相手の動きを予測して、打ち返してるんですって。さらに「ライジングボール」を打つとは、、どんだけの人ですかー?。あのカネピさんのスピードあるボールを打っていたのは、かなりすごいことだと思われます。ちなみにカネピさん、サーブは最高181Km/h(現在5位)、2回戦は快勝。相対的に伊達さんはすごかったと☆(ファントーク)

Well, it's said that the instantaneous force gradually decreases since late twenties. I have heard as following, Date-san covers the problem by her "intuition". So she predicts the move of opponent and returns the ball. Besides, she has "rising ball".., What a great technique she has-? She hit Kanepi's speedy ball., it was so great, I thought. Kanepi's best serve is 181Km/h(5th now), and she got the second win this time. It relatively means Date-san was great☆(fan's talk)
-----------------------------------------------
               
そういえば、エナンさんのバックハンドも、スウィング早かったです(写真はフォアです)。女性が、片手でこんなに力強く早く打てるなんて、素敵☆。さらりと力強く綺麗にまとめるカッコよさ。まさに「スマート」なバックハンド。くぅー。もう一度みたいです(涙)。。

Speaking of speed, The swing of Henin-san's backhand was so fast(The photo is forehand). Woman has fast and strong one-handed backhand, very nice☆ Speedy, strong, beautiful and crisply. Yes, it's just "smartly backhand". Hmmm., I want to watch it one more time(tears)...
-----------------------------------------------
               
この瞬間に、何かを予測してるんですね。まぁ、センス、才能の領域でしょうね。私には何の変化もよめませんが。。自分の行動すら予測できないです(笑)。。

At this moment, she's predicting something about opponent, right? Mmmm, it depends on sense and talent, I think. I can't find any changes at all... And I can't predict even my own action(laugh)...

最新の画像もっと見る

post a comment