a

-The Road to improve English-
I write something in English!

507.New president!

2009-01-21 12:42:21 | Topics
               
2009.1.20、オバマさんが第44代アメリカ大統領に就任しました。初の黒人大統領です。歴史的な瞬間ですね☆。「Change」や「Yes, we can」で有名ですね。写真は、オバマ大統領とファーストレディー(夫人)のミシェルさんです。「Change」の時が来ましたね!

2009.1.20, Barack Obama was inaugurated as The 44th President of the United States. It's the America's first black president. It's historical moment of USA☆. "Change" or "Yes, we can" are his well-known words. This photo is president Barack Obama and first lady Michelle Obama. The time to "change" has come!

* Obama takes historic spot as first black president
* Serena follows Obama news while at Aussie Open
===============================================
               
さて、テニス(笑)。ついつい、伊達さん(とエナンさん)にフォーカスしてしまい、他の選手のチェックがおろそかになっていました。。あ、ヤン子さん、勝っていますね。今日は、個人的に好きなアングルの写真をあげさせて頂きます。お、躍動感があります☆

By the way, tennis(laugh). I unconsciously wrote about Date-san (and Henin-san) a lot.., so I couldn't check other players... Oh, Janko-san keeps winning. Well, today, Let me take the photo with my favorite angle. Wow, uplifting feeling photo☆
-----------------------------------------------
               
デメさんも、勝っていますね。うまく「MELBOURNE」の真ん中に立ちました(笑)
Deme-san keeps winning too. Oh, she stood the center of "MELBOURNE" very well(laugh)
-----------------------------------------------
               
くずちゃんも、勝っていますね。鼻水出ちゃった?(笑)。愛嬌があっていいね。頑張ってね☆
Kuz-chan keeps winning too. Runny nose?(laugh). Winsome smile, good-. Go for it☆
-----------------------------------------------
               
また、エナンさんね(笑)。。注:エナンは引退しています(苦笑)。ファンなので許して下さい。因みに、私にとっては、オバマさんよりエナン引退の方が歴史的でしたね(笑)。。うーん、このアングルは、女王の風格、目に見えない悩みや迷い、抱えてきた背景、哀愁など、、背中が語っている気がします(アホファン)。。でも、結構好きなアングルです♪。ストレスなくテニスして欲しいけど、、やっぱり女王では、それは無理ですよね。。よく頑張りました☆

Hey me.., Henin-san again?(laugh)... NOTICE:Henin retired already(bitter laugh). I'm a fan., so, sorry about that. Besides, for me, Henin's retirement was historical moment more than Obama-san(laugh)... Hmm., I think it looks like her queen presence, her worries and hesitation we can't know, her background and melancholy from her back in this photo(crazy fan)... But I like this angle shot♪ I want her to play without stress.., but it was impossible., because she had to keep winning as the queen.. It was great job☆

最新の画像もっと見る

post a comment