がEuropean GT4にロータススポーツからエントリーされました。
正式名はトラックバージョンではなくSports Light version と言うそうです。
ロールケージくらいしか違いがわかりません。ホントに80kgもロードバージョンより軽いのでしょうか?
がしかしよく見るとブレーキがちゃいます。APモノブロックくさいです。リアブレーキも違うようです。スクリーンもないしシングルシーターになっています。
シートはレカロのProレーサーでしょうか。
来年はエクシージGT-4が導入されるでしょうから、今年1年のつなぎなのでしょうか。
しかしこいつ、オレよりシートの位置が低そうだ。ちくしょう、負けた。
オレももっと低くしたいな。
さて赤旗再スタート(スタンディング)無視でほぼ全員が失格になった先日のFSWのLotus Cup。サーキット側から随分叱責を受けていたそうですが、ドライバーのほぼ全員がアマチュアなのはサーキット側も知っていたはず。
本来は決勝前のブリーフィングで再スタート時の約束事を確認すべきだと思います。
すでに5年前となってしまったフォーミュラ隼レースでも同じようなことがあったっけ。その時はその場に止まっていた車のみが取り残されてレース続行になってしまった。Tipoのマタちゃんが抗議してくれたんだけど、予選で燃料パイプがはずれて嘆願書で出場していたオレは何も出来なかったなぁ。レースをやり直す時間がないことも分かりきってたしね。
隼では最終戦の菅生でもペースカーに抜かれた周回遅れの車の処理に困ってみんなであたふたしたなぁ。
ルールと言えば、お台場のマッスルパークにあるこれ、知ってますよね。
やってみました。(写真は私ではございません)
1球投げるとアナウンスのお姉さんがマイクで
「野球ですので上から投げて下さい」
何言ってんだか意味わからず2球目
「これは野球ですので上から投げるのがルールです」
とマイクで怒鳴る。
私は小学生時からサイドスローかアンダースローでしたので、横から投げたわけです。
彼女のルールではサイドスローは野球ではない、と。
WBCで活躍したロッテの渡辺投手は野球選手ではない、、、ことになる。
オーバースローで投げたオレのボールは枠に入るどころか、後ろのネットにも当たらなかった…
海外からよくお商売のお手伝いのメールが来ます。
オーストラリアとドバイの時以来あまり海外に興味がないので、興味がある人は私にメールを下さい。ただし英語に自信がある人のみです。
Hello Mr. Kazuhito Kasashima
My name is Gavin Kronberg. I am a friend of James Killingsworth.
James owns the 1965 Lotus seven I restored a few years back.
I am a Lotus enthusiast having owned a number of cars
Lotus 7 (Now James’s car)
Lotus Elise MK1
Lotus Élan M100
Caterham 7
Lotus Esprit
Lotus Cortina Replica
Lotus Elise MK2 Type 25
Caterham 7 R300
Caterham 7
Also a MINI fan, having owned a BMW Cooper S.
I currently have a 2000 Rover MINI Cooper works S JCW 90 BHP. This is a rare last of the production run car.
Anyway …
The reason for the email is to ask a few questions.
I have been approached by the importer of Caterham cars here in Australia to see if I can put together an “Event” for a number of Hong Kong based car enthusiast’s. The thought crossed my mind that this type of “Holiday” might be of interest to car enthusiasts in Japan as well.
The idea being to create and Manage the following.
*Manage the temporay importing of each owners vehicle into Australia
*Manage the Temporary rego requirements for all vehicles
*Manage the specific requirements to enter each vehicle into a motor rally in Australia.
*Manage all the flights into and out of Australia.
*Manage the accommodation requirements for all people involved with the vehicles
*Create a schedule for all to work too
*Arrange driver training sessions at a known race track (Possibly Philip Island)
*Arrange Navigation training sessions.
*Arrange “Track Days” at either the same location, or another track (Winton race track)
*Manage all drivers and navigators entrance into a specific motor rally here in Australia ( either the Grand Prix Rally or if the drivers qualify the Targa Tasmania)
*Manage the exporting of vehicles back out of Australia.
Q. Would an Event / Tour / Rally in Australia be of interest to you ?
Q. Do you know of other people who would be interested?
Q. Would you or the other people bring vehicles to Australia, or would you prefer to arrange vehicles here?
Q. Do you have contacts in Japan I can talk directly to / or through yourself to help find prospective customers?
Q. What would you expect to pay for an all inclusive trip like this?
Sorry for the long email, as I had to outline the concept, so you understood what I was looking at doing.
Look forward to your reply.