Japanese and Koreans invaded Asia. We apologize.

Munich Shooter Considered Himself Aryan, Admired Hitler and Breivik

2016年07月31日 16時17分17秒 | Weblog



先日ミュンヘンであったテロは極右ネオ・ナチ思想にもどつくもので、犠牲者の9人のうち7人は 事件のあった7月22日というのは、5年前、ノルウエーで、イスラム教徒など移民を標的に77人もの人を殺害した事件のあった日であり、犯人にとって、、アンネシュ・ベーリン・ブレイヴィークは英雄だったのだ、と。

German authorities mostly do not hesitate to link every rampage with Islam, but when right-wing terrorism takes place, they do their best to obscure the roots of the crime. This week, Bavaria's Interior Minister, Joachim Herrmann, insisted that Sonboly “probably had no links with right-wing networks.” And shortly after the massacre, Bavarian government and police officials claimed that there was no political motivation behind the massacre, claiming Sonboly had chosen his victims at random. According to this logic, a mass killer must shout “Allahu Akbar” in the midst of his murder spree for his political motives to be acknowledged. Everything else, no matter how clearly influenced by rightist ideology, is just a classic shooting rampage.


 イスラム教が犯人だとその背後の宗教や過激思想が強調して報道されるが、右翼思想が背景にあると、右翼組織とのつながりはなく、被害者もアトランダムだった、などと犯罪の背景を曖昧にして、単なる乱射事件としてかたづけられてしまう、と。

​Woman robs bank in order to go back to prison

2016年07月31日 16時10分11秒 | Weblog


She said she couldn't get a room at a homeless shelter and decided to rob the bank Wednesday because she could no longer stay on the streets, court records say.


ホームレス用のシェルターに空きがなかったので、監獄に戻りたいと思って、銀行強盗、札を掴んだものの、すぐに放り投げた、と。

日本でも老後が心配で監獄に入るために、なんかやったおばさんがいましたね。

因みに、この写真、女装のおっさんかと思いました、最初は。


バタ臭さ

2016年07月31日 12時58分31秒 | Weblog







そもそも、なぜ、「このデザインケバくね?」とか、「もっとシンプルのほうがよくね」ではなく、日本人論にしてしまうのか?


ここらへんに、知ったかぶりして”外国”を持ちだして日本を語り始めるところにバタ臭ささを感じるのである。

「あたい、おフランスのデザイン知っているザンス、日本のデザインごちゃごちゃで悪いざんす、おフランスのようにシンプルにするザンス!」みたいな。

選挙期間を長くして、多様な候補者討論会をもっと増やしてほしい

2016年07月31日 12時53分39秒 | Weblog
小田嶋隆
‏@tako_ashi

若い人たちに投票してほしいのなら、彼らが普段の日常の中で政治について考えたり発言したりすることに対して、もうすこし寛大に構えてあげないといけない。とにかく、一方で政治的なふるまいを抑圧していながら、他方では投票を強要するみたいな態度はどうかしていると思う。






若い人たちだけでなく、国民に判断資料を与えるために、選挙期間を長くして、テレビ、新聞、ネット、口頭、書面などによる、多様な候補者討論会をもっともっとふやしてもらいたいね。

民主主義の危機だよ。

ダイバーシティーTOKYO 障害者もLGBTも受け入れる社会に

2016年07月31日 12時43分05秒 | Weblog
聴覚障害者の入店拒否 尼崎の飲食店、謝罪

 滋賀県内の聴覚障害者が兵庫県尼崎市内の飲食店に予約した際、聴覚障害を理由に拒否されたことが、滋賀県ろうあ協会への取材で分かった。同協会は飲食店に抗議し、店側は謝罪した。

 同協会によると、会員の聴覚障害者が5月9日、尼崎市内の飲食店で同月21日に食事をしようとファクスで予約した。翌10日に店長から「手話ができるスタッフがおらず、筆談での対応もしていない。通訳できる方がいない場合、予約を受けられない」とファクスで返答があったという。

 その後、相談を受けた同協会が、兵庫県聴覚障害者協会などを通じて店側に抗議した。店長は「飲食は90分以内の制限があり、筆談では提供が厳しい。聴覚障害者にどう接していいか分からず断った。申し訳ない」と謝ったという。


とまどうこともある。


障害を理由とする差別の解消の推進に関する法律
ができて堂々を文句をいうようになったのか、それとは関係なく堂々と言っているのかわからないが、いいことだ。



本の要望 筆談でどうぞ…福山・新市図書館
2016年07月30日Tweet

 ◇「聴覚障害者ら 気軽に利用を」

 福山市新市図書館が、聴覚に障害を持つ人らの利用を促そうと、筆談での対応を始めた。「要 筆談」と書かれたカードを用意し、利用者が職員に意思を伝えることができる仕組み。職員たちは「筆談のサービスが他の公共施設や交通機関などで広がるきっかけになれば」と期待を込める。(佐藤祐理)


いいね。


ダイバーシティーTOKYO 障害者もLGBTも受け入れる社会に

小池じゃなくてもだれでもいい、そういった社会を推進したいものですね。

Beauty standards differ around the world

2016年07月31日 11時43分04秒 | Weblog




ミスミシガンに選ばれた中国系アメリカ人、中国人からは、醜いという、反応。

中国人のコメントを責めているひともいるようだが、ミス・ユニバースにでてくる女性は、米国なのか、欧米の美の基準で測っていて、その国の美の基準とはズレているのはたしか。

写真の人は、醜いとも思わないが美人だとも思わない。

Let's not play into their hands

2016年07月31日 11時23分34秒 | Weblog


世界はイスラムのテロに怯えている。

しかし、欧州におけるテロの頻度は1970年代、1980年代にくらべて最低のレベルにある。

アメリカ2005年から2015年の10年でイスラムのテロリストにより殺害された24人、これに対して、拳銃・ライフルによる死亡者は30万以上。

イスラムテロの脅威を煽って得する人たちは誰か?

ISISは社会を混乱させ、イスラム教徒とその余の人々を分断を謀っているし、同様なことは、極右にも言える。


彼らの術中にはまらないようにしましょう、と。

やっぱりやってしまったか

2016年07月31日 10時56分42秒 | Weblog
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This killer achieved the erasure of disabled people that society, if unconsciously, supports,

2016年07月31日 09時46分29秒 | Weblog


今回のが例えば、〇〇小学校を爆破する、ということなら、逮捕されたでしょうけど、不特定の障害者を殺すなどという精神異常だったので、措置入院だったわけですね。で、長期入院となると、人権侵害になるからできない、と。それはそうとして、もう少しフォローができないか、と現在思案中なわけですね。





JUL 27, 2016 @ 09:00 AM 23,924 VIEWS The Little Black Book of Billionaire Secrets
This Is What Disability Erasure Looks Like


今回の事件は、意識しないかもしれないが、われわれの社会全般に蔓延する障害者を蔑視する否定的評価ー障害者はいなくてもいいといった態度や実践を反映しているのではないか、と。








A society that thinks a film like Me Before You is tragically romantic, instead of promoting the idea that it’s better to be dead than disabled.

An autistic man sitting on the ground, playing with a toy truck, and being the real target of the bullets that found their way to the black man trying to protect him.

Organizations that purportedly exist to help autistic people but whose leaders consistently, willfully and intractably degrade, disrespect and ignore them.

Presidential nominees who mock disabled people and the people who defend the mockery.

Pity and sympathy for parents who murder their disabled children, when any honest dealer would admit that under any other circumstances, no matter how much “burden” played a role, the parents would be pilloried.

A system that leaves openings for this level of abuse of disabled children.

A society that thinks any behavior that’s not “normal“ deserves to be publicly jeered.

Political pundits–or whatever Ann Coulter is–see fit to defend using slurs like “retard.”

Widespread abuse of and violence against disabled people, around the world.




障害でいるより死んだほうがいい、と宣伝しているようなものなのに、この映画を悲劇的ロマンだと考える社会

自閉症の子供がただ道端で遊んでいるだけで、警官の銃弾の標的になる社会。

自閉症の団体の会長が障害者に敬意を払っていない社会

大統領候補が身障者を真似て馬鹿にする社会

障害者を殺害する親を非難しないで、同情する風潮

These reports collectively reveal that too many people charged with protecting our most vulnerable students are failing to do their jobs.


障害者を介護する人達による虐待が蔓延する社会

普通じゃない行動をする人を嘲る社会

障害者に対する差別用語を平気で使う評論家がいる社会

Almost 5,000 disabled adults – across 106 councils – have been sexually abused in England in the past two years, new figures show. As the NSPCC put it, this is the “visible peak” of what could be a bigger problem of sexual assault against disabled people. People with learning difficulties were the victims of almost two-thirds of reported incidents. The others had a range of physical disabilities. Disabled children are also likely victims.


障害者に対する性的暴行や


Both children and adults with disabilities are at much higher risk of violence than their non-disabled peers, according to two systematic reviews recently published in the Lancet. The reviews were carried out by Liverpool John Moores University’s Centre for Public Health, a WHO Collaborating Centre for Violence Prevention, and WHO’s Department of Violence and Injury Prevention and Disability. These are the first studies to confirm the magnitude of the problem and they provide the strongest available evidence on violence against children and adults with disabilities. They also highlight the lack of data on this topic from low- and middle-income countries.

The review on the prevalence and risk of violence against children with disabilities, published in July 2012, found that overall children with disabilities are almost four times more likely to experience violence than non-disabled children. The review indicated that children with disabilities are 3.7 times more likely than non-disabled children to be victims of any sort of violence, 3.6 times more likely to be victims of physical violence, and 2.9 times more likely to be victims of sexual violence. Children with mental or intellectual impairments appear to be among the most vulnerable, with 4.6 times the risk of sexual violence than their non-disabled peers.

The systematic review on violence against adults with disabilities, published in February 2012, found that overall they are 1.5 times more likely to be a victim of violence than those without a disability, while those with mental health conditions are at nearly four times the risk of experiencing violence.


障害者の子どもや大人に対する暴力がまかり通る社会

ーーーそういった社会の風潮を反映しているのではないか、と。



The English people is free only during the election of members of Parliament

2016年07月31日 06時13分57秒 | Weblog







Young German provincials such as the philosophers Johann Gottlieb Fichte and Johann Gottfried von Herder—the fathers, respectively, of economic and cultural nationalism—simmered with resentment toward cosmopolitan universalists. Many small-town revolutionaries, beginning with Robespierre, have been inspired by Rousseau’s hope—outlined in his book “The Social Contract” (1762)—that a new political structure could cure the ills of an unequal and commercial society.



Diderot was happy to indulge Rousseau’s polemic, and did not initially realize that it amounted to a declaration of war on his own project. Most of his peers saw science and culture as liberating humankind from Christianity, Judaism, and other vestiges of what they saw as barbarous superstition. They commended the emerging bourgeois class, and placed much stock in its instincts for self-preservation and self-interest, and in its scientific, meritocratic spirit. Adam Smith envisaged an open global system of trade powered by envy and admiration of the rich along with mimetic desires for their power and privileges. Smith argued that the human instinct for emulation of others could be turned into a positive moral and social force. Montesquieu thought that commerce, which renders “superfluous things useful and useful ones necessary,” would “cure destructive prejudices” and promote “communication among peoples.”



In the course of nearly twenty books, Rousseau amplified his objections to intellectuals and their rich patrons, who presumed to tell other people how to live. Rousseau did share a crucial assumption with his adversaries: that the age of clerical tyranny and divinely sanctioned monarchy was being replaced by an era of escalating egalitarianism. But he warned that the bourgeois values of wealth, vanity, and ostentation would impede rather than advance the growth of equality, morality, dignity, freedom, and compassion. He believed that a society based on envy and the power of money, though it might promise progress, would actually impose psychologically debilitating change on its citizens.



Rousseau refused to believe that the interplay of individual interests, meant to advance the new civilization, could produce any natural harmony. The obstacle, as he defined it, existed in the souls of sociable men or wannabe bourgeois: it was the insatiable craving to secure recognition for one’s person from others, which leads “each individual to make more of himself than of any other.” The “thirst” to improve “their respective fortunes, not so much from real want as from the desire to surpass others,” would lead people to try to subordinate others. Even the lucky few at the top of the new hierarchy would remain insecure, exposed to the envy and malice of those below, albeit hidden behind a show of deference and civility. In a society in which “everyone pretends to be working for the other’s profit or reputation, while only seeking to raise his own above them and at their expense,” violence, deceit, and betrayal become inevitable. In Rousseau’s bleak world view, “sincere friendship, real esteem and perfect confidence are banished from among men. Jealousy, suspicion, fear, coldness, reserve, hate, and fraud lie constantly concealed.” This pathological inner life was a devastating “contradiction” at the heart of modern society.


According to Rousseau, modern civilization’s tendency to make people seek the approval of those they hate deformed something valuable in “natural” man: simple contentment and unself-conscious self-love. True freedom in these circumstances could be reached only by overcoming the hypocritical, painfully divided bourgeois within us.


Rousseau’s ideal society was Sparta. Small, austere, self-sufficient, fiercely patriotic, and defiantly un-cosmopolitan, it was as much an idealized vision of an ancient political community as the Islamic State caliphate is to radical Islamists today. As Rousseau saw it, the corrupting urge to promote oneself over others had been sublimated in Sparta into civic pride and patriotism. There was obviously no place in such a society for the universalist egghead who loves distant peoples “so as to be spared having to love his neighbors.”



Tocqueville pointed out that the passion for equality can swell to “the height of fury” and help boost authoritarian figures and movements to power. But it was the socially maladjusted Genevan, whose writings Tocqueville claimed to read every day, who first attacked modernity for the unjust way in which power accrues to a networked élite.



宗教的迷信の暗闇から、理性や科学の力は人間を解放したが、それに変わって登場した、利己的、能力主義の商人たちによるグローバル競争主義の世界の住民は、必要なもの以上なものを欲して欲望のとりこになり、常に他人を負かして、より多くの名声と富を得ようと必死にならざるえない。

表向きは、やれ友愛だ、(やれ、命は平等だ)、と立派なことをいいながら、裏では、嫉妬、猜疑心、不安、憎しみ、嘘で、満ち満ちている。他人から認めてもらわないといてもたってもいられない人間がうごめく社会では、足るを知る自然な生活も不可能になる。

ルソーは平等社会を目指したが、その理想は、他の啓蒙主義者が選好したグローバル競争主義の世界ではなく、スパルタのような、国民が誇りと愛国心をもった社会であった。

トクビルは、平等への怒涛の熱狂は、ときに、権威主義独裁主義的な人物が登場しやすくなる、といったが、著者は、国民の不平が沸騰して、法と秩序を復活するという、強い指導者トランプ候補が支持されているアメリカと、ルソーの夢想した社会を重ねて見ているようであります。





命の大事さを伝えることよりも大切なものがあるーーーそれは購読料。

2016年07月31日 04時50分08秒 | Weblog






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