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ブログ的なアレです。

Humorous Quantas Airlines Engineers

2008年11月12日 | Supposedly funny jokes
だーっ!もーっ!

1時間くらいかけて書いた記事を間違って消してしまいましたよ、と。

というわけで、手抜きで申し訳ないのですが今日はこれを。

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(日本語ダイジェスト)
QANTAS航空では、パイロットが飛行中に経験したトラブルや不具合をメカニックスたちに報告するらしいのですが、その実際の報告書のやりとりがこれ。ちなみにQANTAS航空は、事故が少ない航空会社の一つ。

パ:自動操縦中に高度が保てない、少しずつ降下する。
メ:地上では再現せず。

パ:DME が信じられないくらいにうるさい。
メ:DME を信じられるくらいの音に設定。
(DME:距離測定装置)

パ:Friction lockを作動させるとスロットルが固くなる。
メ:まぁ、そのためにある機能だからね。
(Friction Lock:スロットルの固さを調節する機能)

パ:IFF 動作不能。
メ:IFF 機能がオフになっていれば常に動作不能。
(IFF:敵味方識別装置)

パ:コックピットにネズミの存在を確認。
メ:猫を設置済み。

以上、拙い翻訳ですが、かいつまんでご紹介させて頂きました。

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(英語原文)

Humorous Quantas Airlines Engineers

According to the story, after every Quantas Airlines flight the pilots complete a 'gripe sheet' report, which conveys to the ground crew engineers any mechanical problems on the aircraft during the flight. The engineer reads the form, corrects the problem, and then writes details of action taken on the lower section of the form for the pilot to review before the next flight. It is clear from the examples below that ground crew engineers have a keen sense of humor - these are supposedly real extracts from gripe forms completed by pilots with the solution responses by the engineers. Incidentally, Quantas has the best safety record of all the world's major airlines.

(1 = The problem logged by the pilot.) (2 = The solution and action taken by the mechanics.)

1) Left inside main tire almost needs replacement.
2) Almost replaced left inside main tire.

1) Test flight OK, except auto-land very rough.
2) Auto-land not installed on this aircraft.

1) Something loose in cockpit.
2) Something tightened in cockpit.

1) Dead bugs on windshield.
2) Live bugs on back-order.

1) Autopilot in altitude-hold mode produces a 200 feet per minute descent.
2) Cannot reproduce problem on ground.

1) Evidence of leak on right main landing gear.
2) Evidence removed.

1) DME volume unbelievably loud.
2) DME volume set to more believable level.

1) Friction locks cause throttle levers to stick.
2) That's what they're there for.

1) IFF inoperative.
2) IFF always inoperative in OFF mode.

1) Suspected crack in windshield.
2) Suspect you're right.

1) Number 3 engine missing.
2) Engine found on right wing after brief search.

1) Aircraft handles funny.
2) Aircraft warned to straighten up, fly right, and be serious.

1) Target radar hums.
2) Reprogrammed target radar with lyrics.

1) Mouse in cockpit.
2) Cat installed.
コメント
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