a

-The Road to improve English-
I write something in English!

975.Which face..?

2010-05-18 12:31:35 | Topics
昨夜は、必死になってこのシーンを探して、疲れちまいした(あほ)。。まだ、月曜日なのに(笑)。。たまたま、ネットサーフィンしていて、「エナンのバックハンドは、軟式打ち(同じラケットの面で打つ)なのか?」と言うのを見かけまして。。

Last night, looking for this scene, so I got tired a lot(crazy)... It was still Monday night(laugh)... Yesterday, when I checked something on the internet, I found a comment "Henin's backhand is like soft-tennis?(hits with the same face of racket as forehand)", so I got to want to check it clearly...
-----------------------------------------------
          
私は、少なくとも3~4年、エナンを見ているのに、迷ってしまいました。本当に、ファンなのかな?(笑)。。えっと、硬式打ち(違う面で打つ)で、いいんですよね?。上の動画で、奇麗に持ち替えて打っています。あぁ、美しいバックハンド☆。そして、私の、昨夜の成果☆(笑)

I'm a fan of Henin at least for 3~4 years, but I was not sure about it. I'm really a crazy fan?(laugh)... Her backhand is not like rubber-ball tennis(hits with different face of raket as forehand), right?. The above video, she changed the grip, and hit it. Oh, beautiful backhand☆. And my good job, last night☆(laugh)
-----------------------------------------------
            
上の動画は、スローモーションなので、はっきり見えますが、実際には、ものすごい速さで打っているんですよね。相手が、ボールを打った瞬間に、持ち替えて、ポジショニング&テイクバック。素敵です☆

The above video is in slow motion, so you can see it clearly, but in real, it would be very faster. At the moment the opponent return, she changes the grip, and takes positioning & takeback. Nice☆
-----------------------------------------------
            
私は、はるか昔、軟式テニスをしていましたが、そういえば、、持ち替えないで打っていました。あ、私も片手だったのね(笑)。…って、ここまで書いておいて、違っていたらごめんなさい、、ご指摘くださいね☆

I played rubber-ball tennis long time ago. Yes, bring back my memory.., I didn't change the grip for backhande, and hit the same face of racket. Oh.., I was one-handed backhand(laugh)... Well, If this topic is wrong, correct me, thank you☆

最新の画像もっと見る

5 Comments

コメント日が  古い順  |   新しい順
Double Faces (ST)
2010-05-18 19:52:23
Actually she did change grip and therefore the face of the racket. I long ago already wondered about the same thing b4.

However, even if she didn't change grip, the way she hit with the backhand is like the way she would hit with her forehand, sounds confusing but it looks to me that way.
返信する
Special! (suhu)
2010-05-19 00:17:59
Thank you for your comment, ST-san☆

ST-san,
Hmm., Henin's backhand is special... Maybe, everyone can't hit the ball like her. Yes, that's just our Queen, Henin☆

Well, I watched the AO Semi yesterday, to check her backhand. At that time, I found some scenes and made the highlight. I didn't take enough time to make it, so it's not good video.., but if you are interested in it, come to watch it, please. Tomorrow, I'll upload it on this blog.

http://www.youtube.com/watch?v=mpU-QDmFI0g

Good night!

suhu & 51sep
返信する
Unknown (グリニー)
2010-05-19 08:56:16
Justine before departure to RG press conference 5月19日
Justine, Carlos and Deuce
http://www.youtube.com/watch?v=v1-JbiXPVko
元気だって、そして新しいフィトネッスのトレイナー、とフィジオがエナンのスタッフに変わりました。RGでエリックさんとマークさんはもういません。
返信する
More Deuce, Carlos and Justine (Greeny)
2010-05-19 10:15:11
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_tennis/1.782648

Press conference May 19, 2010
返信する
ありがとう。 (suhu)
2010-05-19 12:57:15
グリニーさん、情報をありがとうです。

あら、チーム・エナンが変わるのですね。まぁ、色々と微調整があるのでしょうね。マークさんて、カルロスコーチとよく一緒にいた人かなぁ。。あ、ビデオには、デュースさんも、いるんですね。後で、ゆっくり見させて頂きます☆

ところで、我らの王子_錦織君が、RGの本戦出場です!。パチパチ~。最近、怪我から復活して、下部大会で2週連続優勝したんだとか。すごい!。楽しみが増えました☆。

そして、伊達さんは、ワルシャワを棄権したようです。とても残念だったけど、きっと、妥当な判断だったのでしょうね。伊達さんのブログに、ポーランド料理の記事も書かれていて、うーん、初めて知りました、ポーランド料理。色々な料理があるんですねー、、って、ちとズレた所に感動しておりました。。

http://ameblo.jp/kimiko-date/

さて、私達の王女様_エナンさんは、お元気そうで何よりです。昨日、つぶやいていましたね。わー、いよいよですか、RG。頑張れ、エナン☆

Allez!
返信する

post a comment