a

-The Road to improve English-
I write something in English!

514.Brave run!

2009-01-28 12:32:36 | Topics
               
あぁ、ドキッチさん敗退。。しかしまぁ、昨夜は、オーストラリアのテニスファンは燃えたことでしょう。羨ましいですねー。実は、私はドキッチさんをあまり知りませんでしたが(苦笑)、、彼女に勝って欲しかったです。と言うことで、本日のブログのトップにさせて頂きました☆

Oh-, Dokic-san lost... Hmm., maybe, last night, Australian tennis fans would have heated up at AO. I envy them-. Actually, I didn't know so much about her(bitter laugh).., but I wanted to watch her win. So, today, the top photo on this blog is her photo☆

* Jelena Dokić(Wikipedia)
* Dokic’s Australian Open run ends in quarters
-----------------------------------------------
               
完全なアウェイで、あの熱戦を制したのは、、さすがですね。。この勝利は、素晴らしいと認めるしかありません。。しかも、何か…貫禄があります。はぁー、、やっぱり、パワーテニスですかね。。

Mmm.., she got the win in the close match at away place.., Great... I have to say her win was great... Hmm.., she grew up as a top player, absolutely... Phew.., just power tennis, huh?
-----------------------------------------------
               
久しぶりに「Allez!」を書いて、悲しくなりました(涙)。もう、エナンさんのテニスで感動できないなんて、やっぱり寂しい(涙)。燃え尽きて引退…しかも突然。。OK、OKー、ファンとして理解しているつもりです。。。でも、26歳…まだやれるじゃーん(本音)。だから、もったいないと思うし、納得できないのですね(涙)。。困ったもんです。。

I was sad to write "Allez!"., because I didn't write it for a long time(tears). And I'm so sad not to be touched any more by Henin-san's tennis(tears). Her retirement by burn out.., besides suddenly... OK, OK-, I think I can understand it as a fan..... But, 26 years old.., she can still go(my inner feeling). So I think her talent and ability seem to cry., I can't accept her retirement easily(tears)... I can't help me about that...
-----------------------------------------------
               
おっと、この写真は、私の心の小ささが出ております(笑)。いや違いますよ、ポワちゃんがデカいんです(笑)。うーん、かと言って、エナンさんの負けを見るのは、心が痛いですよね(写真:2008 AO,QF)。でも、あえて一般論を言えば、、本当は…負けていくのも女王の仕事だったかもしれないし、、女王として、支援者やファンのために、ちゃんと段階を追って辞めるべきだったかもしれません。。まぁ、私はファンなので、彼女の決断を支援しますが(涙)。

Oh-oh, you can find my small heart by my edited photo(laugh). No, it's because Sharapova is too big(laugh). Hmm.., but if we watch her lost, we would suffer heartache(photo:2008 AO,QF). Mmmm, Generally speaking.., Losing for other players might be Queen's task.., and as the Queen, she should have had the retirement step-by-step for supporters and many fans... Hmm., But I'm her fan., of course, I accept her decision and support her(tears).
-----------------------------------------------
               
エナンはもういない、そして、もうきっと…戻らない。。引退が正しかったかなんて、誰にもわかりません。本人が良いと思ったのなら、これで良かったんです。わかっているけど、ついつい妄想や期待をしてしまいます。。あぁ、また書いてしまいました(失礼しました)。。もー、これからは楽しくテニスしてよね☆。応援するから。

Henin is no more, and she will never come back, maybe... Nobody knows if her retirement was right, or not. It was good way, if she thought it was good way. That's all. I know that., but I often have my delusion and expectations about comeback... Oh-oh, I wrote about that today too(Sorry about that)... Anyway, Enjoy tennis, Henin☆ We'll support you.

最新の画像もっと見る

post a comment