a

-The Road to improve English-
I write something in English!

582.For the first time!

2009-04-06 12:33:21 | Topics
               
あ、セレナ殿がホームマイアミで負けちゃいました。へぇ、ここでは「常勝」と思っていましたが、、新鋭アザレンカさん(ベラルーシ)19歳の優勝でした。んー?。「ベラルーシ」って国、初めてぐらいに聞きました(失礼)。。ご存知ですか?。1991年に独立宣言(主権宣言)した国…とのことです(Wikipedia)。とにかく、おめでとうございます☆

Oh, Serena-dono lost in her home, Miami. Heh, I was thinking she always would get the title here... The new heroine, 19 years old Azarenka(Belarus) got the title. Hmm? I hear the country "Belarus" for the first time(Sorry)... Do you know that? The declaration of independence was recognized in 1991(Wikipedia). Anyway, Congratulations☆

* Serena Williams upset in Key Biscayne final
* Belarus(Wikipedia)
===============================================
               
話し変わって、昨日は、母親が上京し、壊れた携帯を変えに有楽町へ行きました。手続きの待ち時間に「クリスピー・クリーム・ドーナツ」を初めて買ってみました☆。何年か前に話題になりましたね。。うん、美味しいです。サクッとあがっていて。20分待ちで買いました。これ、新しい携帯での写真です☆

Change the subject, yesterday, my mother came to Tokyo, and we went to Yurakucho to buy new mobile phones. And we tried "Krispy Kreme Doughnut" for the first time in waiting time to buy the moblie phones☆. It became a popular topic of conversation a few years ago... Yes, it was delicious, crisp frying. We waited for twenty minutes to buy the doughnuts. This photo, I took by my new mobile phone☆

* Krispy Kreme(Homepage)
* Krispy Kreme(Wikipedia)
-----------------------------------------------
               
その間に、ミサイル飛んだみたいで(驚き)、「号外」が出ていました。お、テレビで「号外」配ってるところ、見たことあります☆。もらって、何かドキドキしました(笑)。昨日は、お初に体験したことが多かったです(笑)。もしもし?。ちゃんと「号外」の中身を心配しましょう。。

During that, the missile seemed to be launched(surprise), the "extra news" was published for free. Wow, I have watched the scene to publish an "extra news" on TV☆. I got it, and I was excited(laugh). Yesterday, I had some experiences for the first time(laugh). Hello, me? I should worry about the contents of "extra news"...
-----------------------------------------------
               
私は「ミサイル」=「兵器」だと思っていましたが、ミサイルの先端に「衛星」をつけると「人工衛星」で、「核」などをつけると「兵器」になるのだそうです。あ、そう…。どっちにしても、こっち向けて飛ばすのは止めてほしいですよね。。あ、こっち向き(アメリカ)じゃなきゃ、意味ないのか。。どうやら、国連はこの対処に一致しないようで、、各国の思惑がややこしいですね。。そんな中、ドーナツを食べている私ってば、、平和ですね(笑)。。

I was thinking "missile" meant "armament", but it doesn't. If the top of the missile has a "satellite", it's "artificial earth satellite". And if the top of missile has a "nuclear", it's "armament". Heh., I didn't know that... In both cases, we don't want them to fire off the missile to this direction... Hmm? This direction(USA side) is important.., right? It seems United Nations can't settle this problem yet, The speculation of each country is complicated... Hmm., I'm eating the doughnut during that.., it's peace, huh?(laugh)...

最新の画像もっと見る

post a comment