海鳴りの島から

沖縄・ヤンバルより…目取真俊

64年目ぬ夏

2009-08-09 15:19:30 | しまくとぅば
M:興南高校ぬん負きてぃや。
S:甲子園大会ぬん始(ぱじ)まいしとぅまじゅん、なー終(う)わーたんどーやー。
M:あが早(ぺー)くなーからな?
S:どぅなーたーしまぬ出じらんねー、見っちんそーくねんしが。
M:あいやえんばーえっしが。
S:サヨナラ負けりいうしが、後味ぬ悪っさぬ。打撃力とぅ二番手ピッチャー鍛えらんねー、春ん夏ん一回戦敗退りいうしや合点(がってぃん)ならんどーやー。
M:なまや沖縄(ウチナー)ぬん、ベスト8くらいや当たり前(あてーめー)りいうぬ期待感ぬあいとぅやー。
S:昨日(きぬー)じちるだいしちぇーとぅ、野球ぬ話(ぱなし)やなーしむさ。来年(やい)期待さー。
M:あんしねー話や変わてぃ、酒井法子がとうとう出頭しちやー……。
S:はー、うぬ話(ぱなし)やしむさ、テレビやむるうりびかーよ。うりが前(めー)やぴじゅー裁判員裁判ぬくとぅびかーてー。他(ふか)にニュースや無(ね)んばーがやーり思(うみ)ぬあたいよ、ぴじゅ同じ事(ゆぬくとぅ)びかしーけーさしち。民放やなー見ーぬ気(きー)ん無(ね)んくなってぃちゅーしが。
M:あんしねー何(ぬー)見っちゃっくんばーがさー?
S:最近やちゃーにっかまでぃNHKぬ「兵士たちの証言」でぃいうぬシリーズ見っちゅんばーえっしが、うりがでーじないい番組えんばーてー。最前線じ戦てーぬ兵隊達(ぴーたいたー)ぬ証言集(あち)みてぃ作(しく)らっとぅんばーえっしが、日本ぬしちぇーぬ戦争がちゃっさー無謀えったがりいうし、ゆー分かいんよーやー。
M:確かに、うぬシリーズやNHKゆー気張(ちば)とぅさーやー。
S:うりが前(めー)にやヒロシマ・ナガサキぬ原爆関係ぬ番組んしちゅせーさーやー、用事ぬあてぃむるや見ららんしが、昨日(8日)ぬ「あの日・僕らの夢が消えた~長崎原爆特集」「被爆者からの手紙」ん、でーじないい番組えったーさー。
M:なまやなー原爆ぬくとぅん、戦争ぬくとぅん、ちゃんとぅ取り上ぎてぃ番組作いしやNHKしかねんなてぃやー。民放やなーダメや、バラエティびかるえーむん、てぃーちんバラエティや無(ね)-らぬ。ウチナーぬ民放やなま沖縄戦ぬくとぅ扱(あちけー)しが、東京ぬ民放や見っち意味ぬあいぬ番組りちん無(ね)ーらぬ。
S:NHKぬん右翼からいるいる攻撃さっとぅんばーえっしが、うぬあたい良い番組作(しく)とぅんでいうぬくとぅえんばーえっさ。
M:うったーかい褒(ふ)みらりねーからお仕舞いえっとぅや。民放んかい社会派ぬドキュメンタリー番組、期待しちんダメれーがや。
S:社会派りいうぬ言葉(くとぅば)ん、はーまぺーく死語なっとぅんばーらんな。
M:まー、あいげら分からんしが、ただや、社会派りいうぬ言葉(くとぅば)ぬ死語ならばん、ならんかばん、なっぴんドキュメンタリーんさんねー、ニュースとぅスポーツ中継以外や、NHKしか見らりぬ番組、無(ね)んくなんどーやー。
S:まーうりや人(ちゅー)ぬ好みんあいるいる有いがはじえっしが、スポーツ中継ぬん芸能人ぬ騒ぎじゅーさぬ、にりりやすーさ。
M:話や変わいしが、くーぬ長崎ぬ平和祈念式典に麻生首相出で(いじ)とぅたんやー。
S:やがてぃや花輪落(う)とぅすたしが。
M:総理大臣えっとぅ出じゃさんねーならんがはじえっしが、「アメリカぬ傘や必要」りちうわーばいぐとぅあびったくとぅよ、あんち物(むぬ)分からぬ人(ちゅー)ぬん居(う)いさーやーり思(うみ)んでー。
S:原爆じ哀りしちぇーぬ人達(ちゅーたー)ぬ気持ち考え(かんげー)ゆさんばーえっさ。
M:情けない話えっさーやー。
S:ヒロシマ、ナガサキぬくとぅん、沖縄戦ぬくとぅん、日本ぬ侵略戦争ぬたみなかいアジア・太平洋ぬ各地じ起くてーぬくとぅん、忘(わっし)てぃやならんどーやー。ただ形式びかーぬ追悼式やあらん、死じぇーぬ人達(ちゅーたー)ぬ哀り、生き残(ぬく)てーぬ人達(ちゅーたー)ぬ気持ち、うみちか考え(かんげー)らんねー。
M:一人一人(ちゅいなーちゅいなー)ぬ努力さんねーやー。
S:あいれんどー。共感共苦りいうぬ言葉(くとぅば)んあんばーえっしが、肝苦(ちむぐる)せんでぃいうぬ言葉ぬ意味や、相手ぬ痛み自分(どぅー)ぬ痛みりち苦(くち)せんでぃ感じんでぃいうぬくとぅえんばーえっさ。ウチナンチューやうぬ言葉、大切(てーしち)にさんねーならんどーやー。

この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 『鉄の暴風』を訴えなかった理由 | トップ | シークヮーサー »
最新の画像もっと見る

しまくとぅば」カテゴリの最新記事