自分の死がどんなものかイメージできない。謎である。君は無になる、無は理解できない。今、君は何かである。世界が、君において出現する。君は世界そのもの。君の死は、世界が君において出現しないこと。なぜなら、世界は出現する場を持たないから。世界は出現する場を必要とする。それが世界の構造!
You can’t imagin what your death is. It’s a mistery. You become nothing. You can’t understand nothing. Now, you are something. A world appears at you. You are a world itself. Your death means that a world can’t appear because it has no place to appear. A world needs a place to appear. It’s the structure of a world!
“君”は2要素からなる。一つは君の身体。もう一つは君の時間。前述のように、君は世界そのものであり、世界は君において出現する。つまり世界は君の身体において時間の形式で出現する。
The “you” consists of two elements. One is your body. Another is your time. As mentioned before, you are a world itself and a world appears at you. Namely, a world appears at your body and in the form of time.
一方で世界は物理的物として出現する。他方で世界は時間の形式で出現する。世界は全体として一瞬に出現することがない。徐々に出現する。世界は時間構造を持つ。
On the one hand, a world appears as a physical thing. On the other hand, a world appears in the form of time. A world doesn’t appear as a whole istantly. It appears step by step. It has a structure of time.
世界それ自身とは何か?世界は隠されている。世界は確かに君において出現する。世界は他者たちにおいても出現する。世界は“ここ”、君の身体において出現する。そして世界はまた、“今”、時間形式において出現する。
(1)君の身体と他者の身体が互いに接触するとき、世界が“ここ”、君と他者の接触面において物理的物として出現する。
(2)そして君と他者の接触面は、また、君と他者の“今”でもある。つまり、世界は、君だけでなく他者においても“今”、時間形式で出現する。
(3)かくて世界は君と他者たちに共通である。しかし世界が単独で、君あるいは他者たちなしに、出現しうるかどうかは不可知である。
What is the world itself? It is covered. It appears certainly at you. It also appears at others. A world appears “here” at your body. And it also appears “now” in the form of time.
(1)When your body and other’s one touch each other, a world appear “here” at the touched surfice of you and other as a physical thing.
(2)And the touched surfice of you and other is also “now” of you and other. Namely, a world appear “now” in the form of time not only at you but also at other.
(3)Then a world is common to you and others. But it is unknowable whether a world can appear by itself without you or others.
You can’t imagin what your death is. It’s a mistery. You become nothing. You can’t understand nothing. Now, you are something. A world appears at you. You are a world itself. Your death means that a world can’t appear because it has no place to appear. A world needs a place to appear. It’s the structure of a world!
“君”は2要素からなる。一つは君の身体。もう一つは君の時間。前述のように、君は世界そのものであり、世界は君において出現する。つまり世界は君の身体において時間の形式で出現する。
The “you” consists of two elements. One is your body. Another is your time. As mentioned before, you are a world itself and a world appears at you. Namely, a world appears at your body and in the form of time.
一方で世界は物理的物として出現する。他方で世界は時間の形式で出現する。世界は全体として一瞬に出現することがない。徐々に出現する。世界は時間構造を持つ。
On the one hand, a world appears as a physical thing. On the other hand, a world appears in the form of time. A world doesn’t appear as a whole istantly. It appears step by step. It has a structure of time.
世界それ自身とは何か?世界は隠されている。世界は確かに君において出現する。世界は他者たちにおいても出現する。世界は“ここ”、君の身体において出現する。そして世界はまた、“今”、時間形式において出現する。
(1)君の身体と他者の身体が互いに接触するとき、世界が“ここ”、君と他者の接触面において物理的物として出現する。
(2)そして君と他者の接触面は、また、君と他者の“今”でもある。つまり、世界は、君だけでなく他者においても“今”、時間形式で出現する。
(3)かくて世界は君と他者たちに共通である。しかし世界が単独で、君あるいは他者たちなしに、出現しうるかどうかは不可知である。
What is the world itself? It is covered. It appears certainly at you. It also appears at others. A world appears “here” at your body. And it also appears “now” in the form of time.
(1)When your body and other’s one touch each other, a world appear “here” at the touched surfice of you and other as a physical thing.
(2)And the touched surfice of you and other is also “now” of you and other. Namely, a world appear “now” in the form of time not only at you but also at other.
(3)Then a world is common to you and others. But it is unknowable whether a world can appear by itself without you or others.