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バック・トュ-・ザ・フューチャー? Back In Time !

しばし古き良き時代へタイムスリップはいかが!デロリアンでいつの時代にでも行けまっせ。
Let's take a brief trip to the past !You can transfer to any period with "Delorean".


ここはイリノイ州にあるVolo Auto Museum ここにあるクルマの殆どは買える。
Volo Auto Museum in North Illinois. Most cars are for sale !


57年のキャデラック。50年代にしてこの大きなバンパーなどをきれいにプレスする米国の技術に敬服。このクルマは約一千万円也。
57' Cadillac, Hat off to the American pressing technology which can form finely even though it's for those big bumper or huge tale fins.The price for this gorgeous convertible is $114,750



50~60年代、メルセデスベンツはホントのお金持ちしか乗ってなかった。左は1956年。オリジナルの塗装!
このクーペでインジェクション仕様は89台しか作られなかったらしい。約二千五百万円也。
From 1950 to 1960 around, Mercedes were owned only by wealthy individual. Left one has the original maroon color paint in 1956. 1 of 89 fuel injected model. You can buy it for $269,750


かつての映画でおなじみのクルマもたくさん展示。
As seen on TV & movies !




これにしましょ!エコロジー的にもグーでしょ。
I take this ! It's helpful for the environment conservation, isn't it ?


あたらしいお友達もできた? ウチの奥さん、迷惑そう? 
We've got new friends? Eiko said "No Thanks !"
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スチュードベイカーって知ってますか?? Did you know "Studebaker"?

インディアナ州のサウスベンドというところ。
全米学生アメフトで有名なノートルダム大学のそば。
Our friend Mike Showed us around South Bend, Indiana close to The University of Notre Dame known for NCAA College Football Leagues.

今はなき自動車メーカー、スチュードベイカー社の博物館を訪ねる。
and stopped by Studebaker Museum. Studebaker was one of the vanished automobile companies.



「スチュードベイカー」なんてきっと多くの若い人は知らないだろうなあ・・・
昔「スチュードベイカー」という名前の響きは子供ながらに、とってもカッコいい名前だと思ったっけ。
Guess younger people don't know Studebaker anymore…
When I was a little boy the name of "Studebaker" was my favorite 'cause it was really good on my ear.


↑写真の中央の建物はいまからスチュードベイカー一族のかつての邸宅。建立は1800年代中盤。
↑The old mansion, built in 1800s was for Studebaker family.
Now It's utilized just for restaurant or some banquets.

スチュードベイカー社は1852年の創業のファミリー企業でもともとは馬車の生産で全米ナンバーワン企業だった。
↓この馬車は大統領、A.リンカーンがシカゴからサウスベンドを経てワシントンD.Cに向かった際に使用した。
リンカーンはその直後、ワシントンD.Cのフォード劇場で暗殺される。
Studebaker corporation was founded in 1852 and was originally producer of wagons for farmers, miners or military. Later they'd grown to be #1 wagon company in USA.
↓The carriage was for Abraham Lincoln and he took a ride with it for the trip from Chicago to D.C via South Bend. He was murdered at the Ford Theater in D.C just after the trip.


リンカーンにゆかりがあるということでリンカーンの自署の書面や写真などが多く展示されてた。
映画・ナイトミュージアムのように、きっと夜中とか、リンカーンの幽霊でそう!!  
More historical Lincoln referred items were exhibited there.
I was wondering his ghost would show up in the midnight such like the movie "Night Museum".

同社は1913年から自動車製造を始める。1940年代後半にそのオシャレなデザインで人気を博し、一躍自動車メーカーとしてその名をはせるが1950年代中盤から次第にビッグスリーに押され、同様の環境下だったパッカード社と合併するが、その後、1960年代にはアメリカの生産をやめカナダの工場だけを残したり、スペシャリティカー”Avanti”を送り出したりするが、実質的には1966年にその幕を閉じる。
The company turned to build the automobile in 1913 and late 40's they got a big name by their modern looking designed vehicles.
However, worsening of business performance cannot be stopped late 50's to 60's because Big Three rose up at the time. Studebaker was merged with Packard for survival in 1954. In 60's They stopped manufacturing in South Bend and continued only in Canadian plant and built the sports coupe called "Avanti". Finally "Packard" was dropped from the company's name in 1966.
 
1946-50年のStudebaker Champion。レトロフーチャーっぽいフロントグリルのデザインは当時のラジオなどとも似てる。
1946~50 Studebaker Champion - futuristic designed front view seems like antique radio.
 

この頃、アメリカの自動車生産台数はすでに年間700万台。ちなみに1950年の日本の年間自動車生産台数はわずか3万台。この頃、国内の自動車メーカーは外国の自動車会社と技術提携契約で技術の導入を進めていた。日産は英国オースチンと、いすゞはおなじくヒルマンと、日野は仏のルノーと、三菱はアメリカのウィリスと技術提携を締結等。生産技術も同時に学び国内部品メーカーの育成をはかりながら一体化した産業の発展をめざしはじめたころだった。
In 1950 the amount of automobile production in USA has been over 7 million. Japan made only 30 thousands in a year and at the time Japanese automobile manufacturers have just started to build up the foreign cars under licensing agreement such as Nissan built "Austin" from UK. Isuzu also did "Hillman" from UK. Mitsubihshi did "Wills"from USA, stuff like that. They tried to educate local parts suppliers as well as they learned a lot of production engineering from those advanced countries.

1956年のStudebaeker Sky Hawk。横の窓の後ろ側のカーブが前に鋭角に折れたラインが特徴的で、子供のころ、面白いデザインだなあと思った記憶がある。今でもスチュードベイカーと聞くとこのデザインが脳裏に浮かぶ。
1956 Studebaker Sky Hawk - I felt pretty fresh for the forward curved line of the rear quarter window when I first saw it in some magazine in 50's.


これは自動車ショー用のプロトタイプ。ほとんどアメリカの漫画、JETSONSの世界!
This one looks like a prototype for some exhibition. Almost "The Jetsons" world !


いまはもう実在しないが、我が町の歴史として博物館などで大切に保存され、みんなの記憶にとどめ次の世代へと伝えていく姿勢は学ぶところが多い。
Studebaker, though it's gone any more, has been still kept as important cultural asset in the museum.
It's so great that they remember it any time and it's inherited by the next generation.
We still have a lot of things to learn from USA.
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