駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

着信だけでハラハラドキドキ

2024年01月19日 | 社内事情
ゴルフのプレー中は
私はスマホは持たない事にしています。
私は脳に少し問題があって
良く物を失くすからです。
今の時代
スマホの中には個人情報がドッサリ詰まってますからね
広大なゴルフ場で落としてしまった
なんて事になると
もう大変な事になります。
ですから
連絡は気になりますが
あえてそうしてる訳です。
でプレーを終えてロッカーに戻ると
すぐにスマホを確認する訳ですが
何も連絡が無いと
本当にホッとします。
逆に着信が多いと
気が重くなりますね。
それでも実際に一人一人に電話をすると
大体大した話ではありません。
私が一番ギョッとするのは
同じ人から何度も電話が入った時です。
良くない話が多いですからね。
でおといの水曜日
いつものようにゴルフ場のお風呂に入る前に確認すると
まず息子の嫁から5~6回着信がありました。
それだけで理由は想像できます。
孫に何かあったのです。
すぐに電話を入れましたが
なんせそれから4時間も経ってますからね
つながるまではハラハラドキドキでした。
幸いすぐに電話に出ましたが
その声だけで
疲れ切ってる
これが伝わって来ましたので
どうしたの?
って聞くと
それに答える事無く
“全て終わりました”
って言いました。
何が終わったのか?
ってさらに聞くと理由を話してくれました。
それは孫がインフルエンザに感染して高熱を出して
痙攣を起こしてた
だからまず慌てて私に電話したのですが
つながらないので仕方なく救急車を呼んで対応した
って話でした。
しかし救急車が来ても
もう一人の孫が家に残る事になりますから
藁にもすがる思いで妻に電話したそうです。
妻は足が悪く
歩いて来るのは大変ですが
孫の事となればそんな事を言っていられませんので
1.5㌔くらいの距離を
トコトコ時間をかけてやってきて
結果何とかなった
って話でした。
まぁこれはこれで良かった訳ですが
私がゴルフから戻り家に入ると
妻もすでに帰宅していて
私が戻るのを待ちかねたかのように
興奮しながら話しかけて来ました。
今日何があったのか・・・
私はすでに息子の嫁から全て聞いてますので
あえて妻から同じ話を聞く必要もありませんが
同じ話でも
妻の口から出てくると
全く雰囲気が違って武勇伝になりますね。
とても普通歩ける距離では無いのに
孫のために足の痛みに耐えながら
頑張って歩いていったとか
自分自身も風邪を引いてるので
体力的にも辛かった
とか
そんな感じの話です。
この話を聞いて
瞬時に思いましたね
私がいなくなれば
家族は大きく変わると
今回は私は何もしませんでしたが
もしいたとすれば
すぐに私が駆け付けて
テキパキ処理した訳ですから
残念ながら妻の出る幕はありません。
妻は仕事も辞めて
毎日家にいますからね
変化のない毎日ですから
大変退屈だと思いますが
今回は私がいなかったために
息子夫婦と孫たちに
自分の存在感を示す事ができた訳ですからね
その意味では
私がいなくて良かったのかも知れません。

でゴルフ場でスマホを確認した時に
息子の嫁の他にも
3回電話をかけて来た人がいました。
その方はお客様ですが
20年以上の付き合いですから
もう気心は知れて
友人みたいになっています。
折り返し電話をすると
何度もかけて来た割には大した話ではありません。
緊急性はありませんから
明日担当から電話させます
とだけ少し冷たく言いました
ゴルフで疲れ切ってるのに
孫が救急車で運ばれた
って話を聞いた後ですからね
内容の落差に少し不快になったのです。
これではダメですね。
自分の感情を出してはいけません
反省しました
ただ
お客様にお願いしたいのは
緊急で無ければ
休みの日の電話は勘弁してほしいですね。
着信を見ただけで
ドキっとする
日頃トラブル処理だらけの不動産の世界で働く人たちは
皆そんな物だと思いますよ。
ストレスに晒される仕事ですから
せめて休みの日は
ゆっくりさせて下さいね。



While playing golf
I choose not to carry a smartphone.
Because I often lose things.
our smartphone is full of personal information.
If I lost it on a huge golf course.
What happens?
It's going to be a big catastrophe
Therefore I don’t take phone during playing golf
When I finished playing and returned to my locker,
I' check my smartphone right away.
If there is no contact
I feel really relieved.
On the other hand, if there are many calls
I feel little serious
However, I actually call each person individually,
It's not really a big deal.
What scares me the most is
When I receive multiple calls from the same person.
There are a lot of bad stories.
Wednesday the day before yesterday
As usual,  I checked smartphone before taking a bath at the golf course,
First, I received 5 or 6 calls from my son's wife.
I can just imagine the reason.
Something happened to my grandson.
then
I immediately called
After all, it's been 4 hours since then.
I was nervous until it was connected.
Fortunately, she answered the phone right away.
But from her voice 
I aware she was exhausted
what happened?
When I asked
without answering that
“It’s all over”
That's what she said.
What ended?
When I asked her further, she told me the reason.
It was because my grandson was infected with the flu and had a high fever.
he was having convulsions
So the first thing she did was call me in a panic.
Since I couldn't connect, she had no choice but to call an ambulance.
That's what she was talking about.
But even if the ambulance came
Another grandson will remain at home.
In a desperate attempt, she called his my wife.
my wife has a bad leg
Although it is difficult for her to walk
She can't say things like that when it comes to her grandchildren.
A distance of about 1.5 km
She dare to go by walk
As a result, 
“It was all over “
That's what I was talking about.
Any way I was eased when I hear it
and
When I returned home from golf
my wife was already home
and she also began talking about what happened today  
and she looked little exciting
What happened today...
I have already heard everything from my son's wife.
I don't need to hear the same story from my wife.
Evon so I have no choice but to hear it
Even if it's the same story
When it comes out of my wife's mouth
The atmosphere is completely different and it becomes a tale of heroism.
She said
It's not really a walkable distance
Enduring leg pain for her grandchild
She  tried her best to walk
Because she had a cold
It was physically difficult for her
That's kind of the story.
By listening this story
I instantly thought
If I were not there
Family changes a lot
This time I didn't do anything
If I were there
I rushed over right away
and handled quickly.
In that case
Unfortunately, there is no chance for my wife to appear.
her quit her job 
She's at home every day.
I think she's very boring
Because this time I wasn't there
To my son, wife and grandchildren
she was able to show her presence.
In that sense
Maybe it was better that I wasn't there.

When I checked my smartphone at the golf course,
Besides my son's wife
There was a person who called me three times.
That person is a customer.
We have known each other for over 20 years.
We've become like friends.
When I call you back
It's not a big deal 
There's no urgency
I'll have a my staff call you me tomorrow.
I said blatantly
I'm exhausted from playing golf
My grandson was taken away by ambulance.
After hearing that
I was a little uncomfortable with the lack of content.
but
This is no good.
In any situation 
I should not show my emotion

What I would like to ask our customers is
unless it's an emergency
Please refrain from calling us on holidays.
Just saw the call
My heart flutters
People who work in the world of real estate, which is full of problems on a daily basis,
I think everyone is like that.
It's a stressful job
At least on a day off
Please let me take it easy.
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 信頼できる不動産屋は一生の宝 | トップ | 小さくてもしぶとく生き残る »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

社内事情」カテゴリの最新記事