駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

今の人気は将来の重荷

2024年08月11日 | 社内事情
7月は2年連続で史上最高気温を更新したようですね。
確かに暑かったですね
私は毎週ゴルフに行っていますが
今年は本当にヤバい
そう実感しました。
言われてるようにCo2の温室効果による物だとすれば
まぁ人類の自業自得って事になりますね。
日本も高度成長経済以降やりたい放題でしたから
ツケが回ってきたのかもしれません。
私たちはここで食い止めて生き残れますかね?
それとも人類が皆干からびて死んでしまうまで行きますかね?
まぁ良く分かりませんが
今世界中でやってる温室ガスの排出規制
あまり効果が無いように思いますね。
車は電気自動車に換えても
その電気は発電する時にCo2を出しますし
車が走る以上は道路も維持管理にエネルギーを使います
それよりも電気自動車を作るためにエネルギーを大量に使いますからね
ですから
多分車の数を大場に減らすとか
飛行機の数を減らすとか
かなり大胆な政策を取らないと無理だと思いますね。
私たちは人類史上類を見ない豊かな時代に生きてきましたが
これまではその豊かさは
後世に引き継ぐ
そんな気持ちがあってあまり罪悪感もありませんでしたが
どうやら私たちは将来に負債を大きく残して
豊かな時代を享受してきた
私は最近そんな気がしてきて
小さな孫たちに申し訳ない
そんな気持ちも沸いてきます。
まぁだからと言って私一人の力で世の中の流れを変える事もできませんが
最近神戸の市長さんの言葉を聞いて
私たちがそんな考えの人に1票を投じる
そんな風になればこの悪い流れは変わるかもしれない
ふとそう感じましたね。
それは神戸市が規制を強めてタワーマンションを実質的に造らせない
そんな政策に舵を切った理由で言っていました。
“人口が減るのが分かってるのに住宅を建て続ける事は将来の廃棄物を造る事に等しい、タワマンはその典型”
だそうです。
まぁ私は完全に同じ考えですね。
今人気のタワマン
多分老朽化すれば修繕費はかさみますし
人口減少が進んで居住者が減れば
解体費も賄えなくなる
ですから
本当に将来の人たちに大きな負担を引きつぐ
私はそう直観していました。
どうしてそう思うかと言えば
人気のある住宅は
時間が経過すれば
それが人気を失い
大きな負担になる
これをたくさん目にしたからです。
私たちが子供の頃若いサリーマン家庭が憧れた
2DKの公団住宅
私が不動産の世界に入った頃には
すでにその人気を失い
若者は見向かなくなり高齢化が進み
その高齢者も亡くなり
やがてベトナム難民の住まいとなり
そのベトナム人たちもいなくなると
ゴーストタウン
これが私たちの近くでもありました。
バブルの頃
100倍もの倍率で手にいれた一戸建て住宅
20年たって売却の相談があり
査定すると
当時の半額以下
って数字になり
それを伝えると売り主が激怒
よくある光景でした。
だから思う訳です。
今人気のタワマンはヤバい
まぁ私の考えですからね
必ずしもそうなるとも言い切れませんが
ただ思うのは
将来にツケを回すのはもう止めにしたい
それです。
その意識が国民で共有できれば
もう経済成長はほどほどに
って事になりますから
自然と温暖化ガスの排出も減るはずです。
経済成長を追い求めながら
温暖化対策
なんてのは
毎日高級料理店を探しながら
ダイエットしたい
そんなムチャクチャな話に私には思えてしまいます。



It seems that July was the hottest month on record for the second year in a row.
It was really hot.
I go golfing every week,
And this year is really bad.
If it's caused by the greenhouse effect of CO2 as they say,
Ithen it is obviously fault of ourselves 
We have been doing whatever we wanted since the high economic growth period,
so maybe it's time to pay the price.
Can we stop it here and survive?
Or will we go until all humanity dries up and dies?
Well, I'm not sure, 
the greenhouse gas emission regulations currently being implemented around the world
I don't seem it will be effective.
Even if we switch to electric cars,
the electricity still emits CO2 when it is generated,
and as long as cars are running, 
energy is used to maintain roads.
More than that, it takes a lot of energy to make electric cars.
So I think we'll have to take some pretty bold policies, like reducing the number of cars on the roads or the number of airplanes.
We have lived in an unprecedented era of abundance in human history, 
but until now I have felt that we should pass that abundance on to future generations, 
and I have not felt much guilt. 
However, it seems that we have enjoyed the abundance while leaving a large debt for the future. 
I have recently begun to feel that way, 
and I feel sorry for my young grandchildren. 
but cannot change the flow of the world with my own power, 
but when I heard the words of the mayor of Kobe recently, 
I suddenly felt that if we cast a vote for someone who thinks like that, 
this bad flow might change. 
That is the reason why Kobe City has strengthened regulations 
and changed course to a policy that effectively prevents the construction of tower apartments. "Continuing to build houses even though we know the population will decrease is equivalent to creating waste for the future, and tower apartments are a typical example of this,"
he said. 
Well, I completely agree. 
I intuitively felt that the high-rise apartments that are popular now will probably be social problem
It will become old and the repair costs will increase, 
and if the population declines and the number of residents decreases, 
the demolition costs will not be covered, 
so they will really pass on a huge burden to future generations.
The reason I think so is because I have seen many cases where popular housing loses popularity over time and becomes a huge burden.
When we were children, the 2DK public housing that young salarymen's families longed for had already lost its popularity by the time I entered the real estate world, 
and young people stopped to rent it
land the residents grew older, then passed away, 
and eventually it became a home for Vietnamese refugees, 
and when the Vietnamese left, it became a ghost town. 
This was also near us.
During the bubble era, a detached house which were built on the largescale development land was very popular
Most of them were sold by lottery
And some case it was 100-to-1ratio
and 20 years later, we were asked to sell it, 
and when we appraised it
it was less than half the price it was sold
and when we told the seller this, they became furious.
It was a common sight.
That's why I think 
The high-rise apartments that are popular now are dangerous.
Well, that's just my opinion.
I can't say for sure that it will necessarily be the case, 
But I just want to stop passing the burden on to the future.
If this awareness is shared among the people,
economic growth will be moderated,
and greenhouse gas emissions should naturally decrease.
To me, pursuing economic growth while taking measures against global warming is like wanting to go on a diet while searching for high-end restaurants every day.
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 欲張りはどうにかなる 恨み... | トップ | 次の記事へ »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

社内事情」カテゴリの最新記事