駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

範囲が狭ければアナログが有効

2024年07月06日 | 社内事情
明日投票の都知事選挙
史上最多の56人が立候補して
選挙管理委員会はポスターの掲示枠が足りなくて慌ててる
なんてニュースが流れていましたが
この話少しずれてましたね。
と言うより
全候補者の掲示板を用意する
これが時代に合わなくなったと思います。
当社のある駅前にも掲示板がありますが
明日投票だと言うのにスカスカです。

まぁもしかしたら都心の繁華街は事情が違うのかも知れませんが
いずれにしてもこれを見ると
時代の変化を感じる訳です。
昔であれば
候補者を周知させる手段は限られていましたから
掲示板も大きな意味があったのかも知れませんが
今はネットの時代ですからね
掲示板の効果はほとんど無くなった
だから候補者の皆さんも
猛暑の中ポスターを貼るだけの意味は無い
そう思ってるんだろうと想像します。
であれば
もう選挙のための掲示板の設置はおしまいにしたら?
って思いますよね
でも必要な選挙があります。
それは市議会選挙です
これは掲示板は大体埋まります。
都知事選挙はスカスカで
市議会選挙は大賑わい
どうしてでしょうね?
実はその理由は私たちのように地元で密着してる不動産屋は良く分かります。
一口で言えば
広範囲はデジタル
狭い範囲はアナログが有効
って事です。
不動産の場合は
こんな時代でも
店頭の物件の張り紙で成約になりますし
売買物件の場合は
物件そのものに看板を立てると
大体反響があります。

そして面白い事に当社の場合
会社の前に求人募集の張り紙を貼って
それで採用になった人が何人かいます。
大金をかけてネットで求人募集をしても反響が無いのに
張り紙で応募が来る訳です。
理由は少し考えれば分かりますよね
応募する人からすれば
ネットで検索すると
無数の会社が出て来る訳ですから
それよりも
自分の希望する地域の求人募集が
その会社の前に貼られていれば
そこに応募した方が効率が良い訳です。
まぁそんな感じで
インターネット全盛時代だからこそ
私たちのような零細企業は
アナログもしっかりその利点を理解する
これによって生き残る事ができる訳です。



The Tokyo gubernatorial election is tomorrow,
and 56 candidates, the highest number in history, are running. 
The election management committee is panicking because there are not enough poster display spaces. 
But this story is a little off topic. 
I think that preparing a bulletin board for all candidates is no longer appropriate 
There is a bulletin board in front of the station where our company is located, 
but it is empty even though the voting is tomorrow. 
Maybe the situation is different in the downtown area of the city,
but either way, when I see this,
 I feel the change of the times. 
In the past, 
there were limited ways to make candidates known, 
so bulletin boards may have been very meaningful, 
but now we are in the Internet age,
 and bulletin boards are almost useless. 
So I imagine that candidates are thinking that there is no point in just putting up posters in the scorching heat.
If that's the case, why don't we stop setting up bulletin boards for elections? 
You might think that. 
But there is an election that is necessary. 
That is the city council election. 
The bulletin boards are usually filled. 
The Tokyo gubernatorial election is empty, and the city council election is very crowded. I wonder why? 
In fact, local real estate agents like us know the reason very well.
In a word, digital is effective for a wide range, 
and analog is effective for a narrow range.
In the case of real estate, 
even in this day and age, 
it is effective to advertise at front of the store, a
nd in the case of properties for sale,
if we put up a sign on the property itself, 
generally get a response.
And interestingly, 
in our case, we have several people who were hired by posting a recruitment notice in front of the company.
Even if we spend a lot of money to post a job advertisement online, there is no response, 
but applications come in through a notice.
You can understand the reason if you think about it for a moment.
 From the perspective of the applicant, 
when you search online, countless companies come up, 
so if there is a job advertisement in your desired area posted in front of that company, 
it is more efficient to apply there.
So, in this age of the Internet, small businesses like ours can survive by fully understanding the advantages of analog.

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« かつての善行は今の悪行 | トップ | お年寄りが特殊詐欺に引っか... »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

社内事情」カテゴリの最新記事